Βουτιά στη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη
Αιτία η μείωση των οικονομικών κινήτρων και η διστακτικότητα των αγοραστών για ηλεκτρικά οχήματα λόγω περιορισμών που έχει ακόμη η συγκεκριμένη τεχνολογία
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
- Διαρρήκτες «άδειαζαν» το εργαστήριο του γλύπτη Γεώργιου Λάππα στη Νέα Ιωνία
Ασθμαίνουν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Ιούλιο αφού παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες συνολικά σε σύγκριση με πέρυσι. Την ίδια στιγμή, η ζήτηση ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα κατέγραψε βουτιά ιδιαίτερα στη Γερμανία που είναι η μεγαλύτερη αγορά οχημάτων της ηπείρου.
Οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων αυξήθηκαν μόλις 0,2% στην ΕΕ – Τα ηλεκτρικά αποτέλεσαν μικρότερο μέρος των συνολικών πωλήσεων
Οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων αυξήθηκαν μόλις κατά 0,2% στην Ευρωπαϊκή Ενωση σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν, φτάνοντας τα 852.000 οχήματα, όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ενωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτέλεσαν μικρότερο μέρος των συνολικών πωλήσεων, καθώς περισσότεροι καταναλωτές επέλεξαν λιγότερο ακριβά υβριδικά αυτοκίνητα.
Νέο πλήγμα δέχθηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζοντας την τάση που καταγράφεται εδώ και μήνες στην Ευρώπη. Αυτό οφείλεται εν μέρει στη μείωση των οικονομικών κινήτρων από τις κυβερνήσεις για την αγορά αυτοκινήτων με μπαταρίες, αλλά και στη διστακτικότητα των αγοραστών λόγω περιορισμών που έχει ακόμη η συγκεκριμένη τεχνολογία.
Η Γερμανία έβαλε τέλος στις επιδοτήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στα μέσα Δεκεμβρίου, ενώ τα οικονομικά προβλήματα της χώρας έχουν επιβαρύνει τις καταναλωτικές δαπάνες. Είναι ενδεικτικό ότι οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 37% στη Γερμανία τον Ιούλιο.
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Τα στοιχεία της ACEA είναι ενδεικτικά. Τον Ιούλιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 12,1% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, από 13,5% το προηγούμενο έτος. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους από 25,5% σε 32%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 46% από 50%.
Τον Ιούλιο του 2024 οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) μειώθηκαν κατά 10,8% στις 102.705 μονάδες. Παρά την αύξηση στις ταξινομήσεις αυτές στο Βέλγιο (+44,2%), την Ολλανδία (+8,9%) και τη Γαλλία (+1%), η πτώση της Γερμανίας (-36,8%) συμπαρέσυρε όλη την ευρωπαϊκή αγορά. Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο ταξινομήθηκαν 815.399 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αντιπροσωπεύουν το 12,5% της αγοράς.
Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν πτώση (-14,1%) τον περασμένο μήνα, παρά την αύξηση 3,2% στη Γερμανία. Τον Ιούλιο τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 6,8% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,9% πέρυσι, με 57.679 πωλήσεις. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων τον Ιούλιο, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 25,7% στις 273.003 μονάδες. Και οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτή την αγορά κατέγραψαν διψήφια κέρδη: η Γαλλία με 47,4%, η Ισπανία με 31,5%, η Γερμανία με 22,4% και η Ιταλία με 17,4%. Αυτή η ανάπτυξη ανέβασε το μερίδιο αγοράς υβριδικών-ηλεκτρικών στο 32%, από 25,5% τον Ιούλιο του 2023.
Τον Ιούλιο του 2024 οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 7%. Η μέτρια ανάπτυξη σε βασικές αγορές όπως η Ιταλία (+3,8%) και η Γερμανία (+0,1%) δεν μπόρεσε να αντισταθμίσει τις μειώσεις στις πωλήσεις στη Γαλλία (-22,6%) και την Ισπανία (-12,5%). Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 33,4% της αγοράς, από 35,9% τον Ιούλιο πέρυσι.
Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ σημείωσε πτώση 10,1%, με αποτέλεσμα τον Ιούλιο να κατέχει συνολικό μερίδιο 12,6%. Η Γερμανία σημείωσε μέτρια άνοδο 1,4%, αλλά σημαντικές μειώσεις παρατηρήθηκαν σε άλλες μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία (-24,6%), η Γαλλία (-23,9%) και η Ισπανία (-11,6%).
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις