Μέση Ανατολή: Ποιος αερομεταφορέας ωφελήθηκε από τον πόλεμο
Καθώς η Μέση Ανατολή μεταμορφώθηκε σε ζώνη απαγόρευσης πτήσεων μια αεροπορική εταιρεία «απογειώθηκε»
Από τότε που άρχισε ο πόλεμος στη Γάζα, οι ξένες επενδύσεις στο Ισραήλ έχουν επιβραδυνθεί, η οικονομική ανάπτυξη είναι υποτονική και χιλιάδες επιχειρήσεις έχουν αναδιπλωθεί. Παρόλα αυτά τα δεινά είναι καιρός ευημερίας για την El Al Israel Airlines.
Με πολλές διεθνείς αεροπορικές εταιρείες να περικόπτουν δρομολόγια προς το Ισραήλ, η El Al μεταφέρει τώρα το μεγαλύτερο μέρος των επιβατών που πηγαινοέρχονται μέσω του διεθνούς αεροδρομίου Ben Gurion του Τελ Αβίβ.
Η El Al σημείωσε τα καλύτερα αποτελέσματά της στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Τα κέρδη της το πρώτο εξάμηνο του έτους εκτοξεύτηκαν: ήταν σχεδόν διπλάσια από ό, τι σε όλο το 2023.
Οι μετοχές της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 60% μετά τις 7 Οκτωβρίου. Η τιμή της μετοχής της El Al είναι τώρα στο ίδιο επίπεδο με την αντίστοιχη πριν πέντε χρόνια, ενώ οι μετοχές των αεροπορικών εταιρειών στις ΗΠΑ έχουν υποχωρήσει περίπου 40% την ίδια περίοδο και των ευρωπαϊκών περίπου 25%.
«Διαχειριζόμαστε μια εταιρεία σε καιρό πολέμου. Δεν βλέπω κάποιον από άλλη αεροπορική εταιρεία να ασχολείται με αυτό με το οποίο έχουμε να κάνουμε», δήλωσε στην Wall Steeet Journal ο Ναντάβ Χανίν, αντιπρόεδρος μάρκετινγκ και ΙΤ στην El Al.
Επεσήμανε πολλά ζητήματα που σχετίζονται με τον πόλεμο, όπως οι εκτροπές πτήσεων και ότι έπρεπε να μοιραστεί τον χρόνο των πιλότων και του προσωπικού συντήρησης με την αεροπορία του Ισραήλ.
Ευημερία εν καιρώ πολέμου
Η ευημερία εν καιρώ πολέμου σηματοδοτεί μια ανάκαμψη για μια αεροπορική εταιρεία που μόλις πριν από λίγα χρόνια δήλωνε ότι αντιμετώπιζε χρεοκοπία και με την οποία Ισραηλινοί και επιβάτες με προορισμό το Ισραήλ είχαν εδώ και καιρό μια σχέση αγάπης-μίσους.
Η El Al που ιδρύθηκε μαζί με το Ισραήλ το 1948 ως κρατικός αερομεταφορέας, είναι γνωστή για τα αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας, μια προσήλωση στην εξυπηρέτηση και την άνεση και μια ιστορία συνυφασμένη με το εθνικό αφήγημα.
Η El Al, που στα εβραϊκά σημαίνει «προς τον ουρανό», συνέχισε να πετάει σε δύσκολες περιόδους. Οι σπάνιες εξαιρέσεις είναι όταν ο εναέριος χώρος του Ισραήλ έχει κλείσει, μεταξύ άλλων νωρίς το πρωί της Κυριακής, όταν το Ισραήλ και η Χεζμπολάχ αντάλλαξαν πλήγματα, και για επτά ώρες όταν το Ιράν επιτέθηκε στο Ισραήλ στα μέσα Απριλίου.
Οι κρίσεις δεν λειτουργούν πάντα προς όφελός τους. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η El Al χρειαζόταν ενέσεις κεφαλαίου για να παραμείνει εν ζωή σε μια εποχή περιορισμού κινήσεων.
Η εταιρεία απολαμβάνει μονοπωλιακό καθεστώς κατά διαστήματα. Η παρούσα κερδοφορία προκάλεσε παράπονα για τους ναύλους και έρευνα από την Αρχή Ανταγωνισμού του Ισραήλ για την τιμολόγησή της εν καιρώ πολέμου. Η El Al αρνείται τις κατηγορίες και οι αναλυτές πιστεύουν ότι είναι απίθανο η έρευνα να αποκαλύψει παραπτώματα.
Συμπλήρωσε το κενό που άφησαν άλλοι
Η United Airlines, η Delta Air Lines και η Lufthansa είναι μεταξύ των αερομεταφορέων που ανέστειλαν τις πτήσεις προς Τελ Αβίβ όταν το Ιράν και η Χεζμπολάχ απείλησαν με αντίποινα για δύο δολοφονίες τον Ιούλιο.
H El Al συμπλήρωσε το κενό. Στα τέλη του περασμένου έτους, η αεροπορική εταιρεία διαχειριζόταν το 80% της επιβατικής κίνησης του διεθνούς αεροδρομίου Ben Gurion. Το μερίδιό της μειώθηκε καθώς επέστρεψαν ξένες αεροπορικές εταιρείες, αλλά η El Al εξακολουθεί να διατηρεί υπερδιπλάσιο μερίδιο αγοράς απ’ ότι προ πολέμου, περίπου 20%.
Ο Χάνιν είπε ότι τα έσοδα της αεροπορικής εταιρείας αυξήθηκαν κατά 17% αυτό το τρίμηνο σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Η κλιμάκωση της κρίσης ευεργέτησε την αεροπορική εταιρεία παρά τα εγγενή μειονεκτήματα. Η El Al είναι σχετικά πιο ακριβή, πετάει μόνο έξι ημέρες την εβδομάδα λόγω εβραϊκού Σαββάτου και βρίσκεται σε αεροδρόμιο που δεν είναι σχεδιασμένο για διεθνείς πτήσεις ανταπόκρισης. Επίσης η El Al είναι πιο ακριβή λόγω των διαδικασιών ασφαλείας που ισχύουν και σε καιρό ειρήνης.
Κρατώντας ανοιχτούς τους ουρανούς του Ισραήλ
Στα μέσα Αυγούστου, η El Al ανέφερε κέρδη 147 εκατομμυρίων δολαρίων δεύτερου τριμήνου, αύξηση 150% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Η El Al έκοψε ασύμφορα δρομολόγια και αύξησε τις πτήσεις προς προορισμούς υψηλής ζήτησης μετά την έναρξη του πολέμου. Η αεροπορική εταιρεία λέει ότι αντιμετωπίζει περισσότερη ζήτηση από αυτή που μπορεί να εξυπηρετήσει.
Η συνολική εναέρια κυκλοφορία προς και από το Ισραήλ έχει επιβραδυνθεί, μειωμένη κατά 44% σε περίπου 8 εκατομμύρια επιβάτες τους πρώτους επτά μήνες του 2024 από σχεδόν 14 εκατομμύρια την ίδια περίοδο πέρυσι. Η El Al, εν τω μεταξύ, μετέφερε περίπου 15% περισσότερους επιβάτες από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο σε σχέση με τους πρώτους επτά μήνες του 2023.
Η El Al έκανε πρόσφατα ένα περιορισμένο βήμα για να βοηθήσει τους καταναλωτές, λέγοντας ότι θα ορίσει σταθερές τιμές για την πιο βασική κατηγορία ναύλων σε τέσσερις προορισμούς μικρών και μεσαίων αποστάσεων.
Πολλοί που απέφευγαν το El Al υπέρ των πολυτελών ταξιδιωτικών εμπειριών ή των φθηνότερων εισιτηρίων λένε τώρα ότι είναι ευγνώμονες που η εταιρεία κρατά ανοιχτούς τους ουρανούς του Ισραήλ.
Πηγή: ΟΤ
- Μαρόκο: Ευρεία αναθεώρηση του Oικογενειακού Δικαίου
- ΕΣΥ: Μια ιστορία ελπίδας σε μια εποχή ζόφου – Οι ήρωες με τις λευκές και πράσινες μπλούζες
- Ίντερ – Κόμο 2-0: Πήρε το τρίποντο και παραμένει στο κυνήγι της Αταλάντα (vids)
- «Στο σφυρί» τα ερωτικά γράμματα του Αϊνστάιν
- Επιμένουν οι Μεξικανοί: «Τελειώνει η μεταγραφή του Πινέδα στην Τσίβας»
- Πιρόλα: «Τίτλο με τον Ολυμπιακό και την Κ21 της Ιταλίας»