Η άνοδος του οίκου μόδας Ganni – Βιωσιμότητα, leopard print και graphic T-Shirts για όλες τις γυναίκες
Η μάρκα που έχει αγαπηθεί από την Gen X έως τη Gen Z, θα κάνει το ντεμπούτο της στην εβδομάδα μόδας του Παρισιού.
Η δανέζικη εταιρεία μόδας Ganni έχει διεισδύσει στις γκαρνταρόμπες όλων, από τους πρωτοετείς φοιτητές της Gen Z μέχρι τις γυναίκες της Gen X. Η εμπορική και πολιτιστική της επιτυχία είναι τέτοια που η τελευταία της συλλογή θα παρουσιαστεί στην εβδομάδα μόδας του Παρισιού αυτόν τον μήνα.
«Η Ganni έχει εδραιωθεί παγκοσμίως και καθώς εισερχόμαστε στο επόμενο κεφάλαιο της ανάπτυξής μας, η παρουσίαση στο Παρίσι είναι μια φυσική εξέλιξη για την αξία και την κλίμακα της μάρκας μας»
Η πρώτη επίδειξη της Ganni θα πραγματοποιηθεί αμέσως μετά τον Dior και ώρες πριν από τον Saint Laurent – δεν είναι κακή στιγμή για μια μάρκα της οποίας οι τιμές κυμαίνονται από 135 ευρώ για ένα μπλουζάκι έως 230 ευρώ για ένα φόρεμα. Στον Dior, το φθηνότερο μπλουζάκι ξεκινά από 820 ευρώ. Και, σε αντίθεση με τους περισσότερους παριζιάνικους ομότεχνους της, τα μεγέθη της Ganni κυμαίνονται από 4 έως 24 (S-ΧXL).
Ακόμα και αν δεν γνωρίζετε τη μάρκα, πιθανότατα θα αναγνωρίσετε τα σχέδια που αυτή η εταιρεία ηλικίας 15 ετών βοήθησε να γίνουν δημοφιλή. Τα τζιν με λεοπάρ print και τα click-clacking slingback παπούτσια με τις αγκράφες. Ένα tea dress με hiking boots ή ένα καρό φόρεμα, επίσης. Τα graphic T-shirts τους με τα πάντα, από cartoon γάτες μέχρι τσαμπιά από μπανάνες, έχουν γίνει η ταυτότητα των fashion-forward φέτος το καλοκαίρι.
«Έα φυσικό επόμενο βήμα»
Η μάρκα ισχυρίζεται επίσης ότι ανεβάζει τον πήχη όσον αφορά τη βιωσιμότητα, αν και οι ιδρυτές της προτιμούν να χρησιμοποιούν τη λέξη «υπευθυνότητα». H Ganni στοχεύει στο να μειώσει στο μισό τις εκπομπές άνθρακα της μέχρι το 2027.
Πέρυσι, η μάρκα έχασε μισό εκατομμύριο δολάρια όταν απέσυρε τις δημοφιλείς κόκκινες καουμπόικες μπότες της σε κερασί χρώμα. Ο λόγος για την απόφαση τους; Το χρώμα δεν μπορούσε να επιτευχθεί με μη τοξικό τρόπο.
Αποτελώντας μέρος των «τεσσάρων μεγάλων» μαζί με τη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο και το Μιλάνο, η εβδομάδα μόδας στο Παρίσι θεωρείται μια από τις σημαντικότερες πλατφόρμες για τις μάρκες. Είναι το μέρος όπου αγοραστές από όλο τον κόσμο συναναστρέφονται με αστέρες του Χόλιγουντ, με αποτέλεσμα τη μέγιστη δυνατή προβολή. Η Ganni χαρακτήρισε τη μετακίνηση στη γαλλική πρωτεύουσα «ένα φυσικό επόμενο βήμα», περιγράφοντας το Παρίσι ως το «κορυφαίο στάδιο της μόδας».
Η διευθύνουσα σύμβουλος, Laura du Rusquec, η οποία προσχώρησε στον οίκο από την Balenciaga τον Απρίλιο, δήλωσε: «Η Ganni έχει εδραιωθεί παγκοσμίως και καθώς εισερχόμαστε στο επόμενο κεφάλαιο της ανάπτυξής μας, η παρουσίαση στο Παρίσι είναι μια φυσική εξέλιξη για την αξία και την κλίμακα της μάρκας μας».
Έτσι, γεννήθηκε η αισθητική της Ganni
Η Ganni ιδρύθηκε αρχικά το 2000 ως μια μικρή μάρκα κασμίρ από τον γκαλερίστα Frans Truelsen, ενώ το 2009 την ανέλαβαν οι φίλοι του, το ζευγάρι Nicolaj και Ditte Reffstrup. Η Ditte ήταν πρώην fashion buyer (Οι fashion buyers επιλέγουν ρούχα και αξεσουάρ που θα πωληθούν σε καταστήματα λιανικής πώλησης. Ένας αγοραστής μπορεί να έχει δικό του κατάστημα ή μπουτίκ ή να εργάζεται για λογαριασμό ενός καταστήματος μόδας ή πολυκαταστήματος. Συναντώνται με διάφορους προμηθευτές και σχεδιαστές για να εξετάσουν ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ για να αποφασίσουν αν ταιριάζουν στο κατάστημα), ενώ ο Nicolaj εργαζόταν σε start-up επιχειρήσεις τεχνολογίας.
«Η Ganni έχει κατακτήσει την απίστευτα δύσκολη τέχνη του να απευθύνεται σε όλους», λέει η Libby Page, διευθύντρια αγοράς στο Net-a-Porter. «Τους πάντες, από τη μικρότερη αδελφή σας μέχρι τη γειτόνισσά σας»
Εκείνη την εποχή, η λεγόμενη Scandi αισθητική με την ουδέτερη χρωματική παλέτα και τα γεωμετρικά σχήματα ήταν κυρίαρχη, αλλά το ζευγάρι αισθανόταν ότι δεν αντικατόπτριζε τον τρόπο με τον οποίο ντύνονταν οι γυναίκες από την Δανία. Και έτσι γεννήθηκε η αισθητική της Ganni. Τα φωτεινά χρωματιστά φορέματα και τα δερμάτινα μίνι με vintage έμπνευση που άγγιζαν τους μηρούς, γοήτευσαν τους αγοραστές που είχαν βαρεθεί τις άχαρες σιλουέτες και τα γκρι ανθρακί. Οι πελάτισσες προτιμούσαν επίσης την πρακτικότητα και την λειτουργικότητα με όμορφα slip dresses που φοριούνται πάνω από vintage μπλουζάκια και ντελικάτες δαντελένιες φούστες που συνδυάζονται με ογκώδη πλεκτά και αθλητικά παπούτσια.
Η μάρκα βρήκε σύντομα διάσημους θαυμαστές που βοήθησαν στην ενίσχυση της παρουσίας της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η Αμερικανίδα τραγουδίστρια Olivia Rodrigo, το μοντέλο Bella Hadid και η Βρετανίδα ηθοποιός Daisy Edgar-Jones ανήκουν σε μια πιστή λεγεώνα υποστηρικτών, ή #gannigirls, που φωτογραφίζουν και μοιράζονται τις τελευταίες τους εμφανίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το hashtag έχει χρησιμοποιηθεί πάνω από 113.000 φορές μόνο στο Instagram. Η πρώτη χρήση της ετικέτας έγινε το 2015 από το μοντέλο Helena Christensen και την ηθοποιό Kate Bosworth. Οι φίλες εμφανίστηκαν σε γεύμα με το ίδιο σακάκι Ganni και κατέγραψαν τη στιγμή για τα social media.
Η μάρκα διαθέτει πλέον 70 καταστήματα σε όλη την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Ασία και διατίθεται σε περισσότερα από 700 καταστήματα λιανικής πώλησης παγκοσμίως. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν έξι καταστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο, κυρίως στο Λονδίνο. Το 2022 η μάρκα αύξησε τα έσοδά της στα 160 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 34% σε σχέση με το 2021.
«Η Ganni έχει κατακτήσει την απίστευτα δύσκολη τέχνη του να απευθύνεται σε όλους», λέει η Libby Page, διευθύντρια αγοράς στο Net-a-Porter. «Τους πάντες, από τη μικρότερη αδελφή σας μέχρι τη γειτόνισσά σας».
*Με πληροφορίες από: Guardian | Chloe Mac Donnell
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις