Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Το πείραμα της Lufthansa με το συνθετικό δέρμα καρχαρία

Το πείραμα της Lufthansa με το συνθετικό δέρμα καρχαρία

Το υλικό με το οποίο πειραματίζεται η Lufthansa χρησιμοποιείται ήδη σε πάνω από δώδεκα αεροσκάφη που ανήκουν στην εταιρεία

Ένα πείραμα που προκάλεσε το ενδιαφέρον πολλών αεροπορικών εταιρειών έκανε η Lufthansa. Η γερμανική αεροπορική εταιρεία χρησιμοποίησε ένα συνθετικό υλικό που μιμείται το δέρμα καρχαρία. Με αυτόν τον τρόπο έκανε τα αεροπλάνα της πιο αεροδυναμικά, στο πλαίσιο των προσπαθειών της για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Futurism, το συνθετικό δέρμα καρχαρία, χρησιμοποιείται ήδη σε πάνω από δώδεκα αεροσκάφη που ανήκουν στην εταιρεία και σε θυγατρικές της, τα οποία ήδη έχουν πετάξει πάνω από 100.000 ώρες, ενώ είναι εξοπλισμένα με το υλικό.

Ποια η ιδιαιτερότητα του δέρματος του καρχαρία

Κατά το παρελθόν, το δέρμα καρχαρία έχει χρησιμοποιηθεί ως γυαλόχαρτο, εξαιτίας των μικροσκοπικών λεπιών σε σχήμα V που ονομάζονται πλακοειδή λέπια ή δερματικά δόντια. Η τοποθέτησή τους με προσανατολισμό προς τα πίσω, δίνει υδροδυναμικά πλεονεκτήματα στον καρχαρία, καθώς μειώνουν την αντίσταση του νερού όταν εκείνος κολυμπάει προς τα μπροστά. Οι ιδιότητες μείωσης της αντίστασης του δέρματος του καρχαρία έχουν προκαλέσει πειραματισμούς με συνθετικά υλικά εδώ και δεκαετίες – σε στολές κολύμβησης, σε θαλάσσια σκάφη, τώρα και σε αεροσκάφη.

Παρόλα αυτά, πριν χρησιμοποιηθεί αυτό το υλικό χρειάζεται να υπολογιστούν κάποιοι παράγοντες, όπως το σχήμα, το μέγεθος και η κατανομή των οδοντώσεων, οι οποίοι μπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο μειώνουν την αντίσταση. Οποιοσδήποτε συνδυασμός αυτών των μεταβλητών μπορεί να οδηγήσει σε εντελώς διαφορετικά αποτελέσματα, ειδικά όταν τα αποτελέσματα μεταφέρονται από τη θάλασσα στον αέρα.

Αεροπλάνο που έχει εφαρμοστεί η νέα τεχνολογία Aeroshark

Μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου

Η τεχνολογία που εφαρμόζει η Lufthansa φαίνεται να έχει αρκετά απτά οφέλη. Τέσσερα επιβατικά αεροπλάνα Boeing θα καλυφθούν με περίπου 836 τετραγωνικά μέτρα υλικού AeroSHARK, το οποίο αναμένεται να μειώσει την αντίσταση κατά περίπου 1% – μπορεί να μην ακούγεται πολύ, αλλά ακόμη και αυτό το μικρό περιθώριο θα κάνει σημαντική διαφορά μετά από πολλές πτήσεις.

Η αεροπορική εταιρεία ισχυρίζεται ότι σε διάστημα τεσσάρων ετών, τα αεροσκάφη θα εξοικονομήσουν το καθένα περίπου 8.300 τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα – το ισοδύναμο 46 πτήσεων από τη Βιέννη στη Νέα Υόρκη.

Εκτός από τα τέσσερα νέα αεροσκάφη, που θα είναι έτοιμα τον Μάρτιο, η Lufthansa έχει εξοπλίσει άλλα 17 αεροσκάφη με AeroSHARK: 12 Boeing 777-200ER που διαχειρίζεται η SWISS, ένα Boeing 747-400 της Lufthansa και τα τέσσερα αεροσκάφη μεταφοράς φορτίων B777F της Lufthansa Cargo.

Από μόνη της, η τοποθέτηση του «δέρματος καρχαρία» στα αεροπλάνα δεν θα μετατρέψει την αεροπορική βιομηχανία σε ουδέτερη από άνθρακα – κάτι που οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες έχουν δεσμευτεί να επιτύχουν μέχρι το 2050 – αλλά θα παίξει και αυτή το ρόλο της.

Δείτε το βίντεο

Must in

Ολυμπιακός: Η «kalimera» με… Φαλ και Φουρνιέ να πανηγυρίζουν (vid)

Η ΚΑΕ Ολυμπιακός δημοσίευσε την καθιερωμένη καλημέρα της στα social media, με πρωταγωνιστές του Μουστάφα Φαλ και Εβάν Φουρνιέ σε… πανηγυρικό κλίμα

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο