Το πείραμα της Lufthansa με το συνθετικό δέρμα καρχαρία
Το υλικό με το οποίο πειραματίζεται η Lufthansa χρησιμοποιείται ήδη σε πάνω από δώδεκα αεροσκάφη που ανήκουν στην εταιρεία
Ένα πείραμα που προκάλεσε το ενδιαφέρον πολλών αεροπορικών εταιρειών έκανε η Lufthansa. Η γερμανική αεροπορική εταιρεία χρησιμοποίησε ένα συνθετικό υλικό που μιμείται το δέρμα καρχαρία. Με αυτόν τον τρόπο έκανε τα αεροπλάνα της πιο αεροδυναμικά, στο πλαίσιο των προσπαθειών της για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Futurism, το συνθετικό δέρμα καρχαρία, χρησιμοποιείται ήδη σε πάνω από δώδεκα αεροσκάφη που ανήκουν στην εταιρεία και σε θυγατρικές της, τα οποία ήδη έχουν πετάξει πάνω από 100.000 ώρες, ενώ είναι εξοπλισμένα με το υλικό.
Ποια η ιδιαιτερότητα του δέρματος του καρχαρία
Κατά το παρελθόν, το δέρμα καρχαρία έχει χρησιμοποιηθεί ως γυαλόχαρτο, εξαιτίας των μικροσκοπικών λεπιών σε σχήμα V που ονομάζονται πλακοειδή λέπια ή δερματικά δόντια. Η τοποθέτησή τους με προσανατολισμό προς τα πίσω, δίνει υδροδυναμικά πλεονεκτήματα στον καρχαρία, καθώς μειώνουν την αντίσταση του νερού όταν εκείνος κολυμπάει προς τα μπροστά. Οι ιδιότητες μείωσης της αντίστασης του δέρματος του καρχαρία έχουν προκαλέσει πειραματισμούς με συνθετικά υλικά εδώ και δεκαετίες – σε στολές κολύμβησης, σε θαλάσσια σκάφη, τώρα και σε αεροσκάφη.
Παρόλα αυτά, πριν χρησιμοποιηθεί αυτό το υλικό χρειάζεται να υπολογιστούν κάποιοι παράγοντες, όπως το σχήμα, το μέγεθος και η κατανομή των οδοντώσεων, οι οποίοι μπορούν να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο μειώνουν την αντίσταση. Οποιοσδήποτε συνδυασμός αυτών των μεταβλητών μπορεί να οδηγήσει σε εντελώς διαφορετικά αποτελέσματα, ειδικά όταν τα αποτελέσματα μεταφέρονται από τη θάλασσα στον αέρα.
Μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου
Η τεχνολογία που εφαρμόζει η Lufthansa φαίνεται να έχει αρκετά απτά οφέλη. Τέσσερα επιβατικά αεροπλάνα Boeing θα καλυφθούν με περίπου 836 τετραγωνικά μέτρα υλικού AeroSHARK, το οποίο αναμένεται να μειώσει την αντίσταση κατά περίπου 1% – μπορεί να μην ακούγεται πολύ, αλλά ακόμη και αυτό το μικρό περιθώριο θα κάνει σημαντική διαφορά μετά από πολλές πτήσεις.
Η αεροπορική εταιρεία ισχυρίζεται ότι σε διάστημα τεσσάρων ετών, τα αεροσκάφη θα εξοικονομήσουν το καθένα περίπου 8.300 τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα – το ισοδύναμο 46 πτήσεων από τη Βιέννη στη Νέα Υόρκη.
Εκτός από τα τέσσερα νέα αεροσκάφη, που θα είναι έτοιμα τον Μάρτιο, η Lufthansa έχει εξοπλίσει άλλα 17 αεροσκάφη με AeroSHARK: 12 Boeing 777-200ER που διαχειρίζεται η SWISS, ένα Boeing 747-400 της Lufthansa και τα τέσσερα αεροσκάφη μεταφοράς φορτίων B777F της Lufthansa Cargo.
Από μόνη της, η τοποθέτηση του «δέρματος καρχαρία» στα αεροπλάνα δεν θα μετατρέψει την αεροπορική βιομηχανία σε ουδέτερη από άνθρακα – κάτι που οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες έχουν δεσμευτεί να επιτύχουν μέχρι το 2050 – αλλά θα παίξει και αυτή το ρόλο της.
Δείτε το βίντεο
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ
- Βατικανό: Μπορείτε να περιηγηθείτε ψηφιακά στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη
- Ο Δημήτρης Τζιόβας αναλύει τη σχέση ιστορίας και μυθιστοριογραφίας
- Τα ζώδια σήμερα: Τι ωραία, τι καλά