Ναυάγιο στη Σικελία: Τι έδειξαν οι νεκροψίες δύο εκ των θυμάτων – Παραμένει στο βυθό το Bayesian
Σε εξέλιξη είναι η έρευνα των αρχών για την τραγωδία - Στο επίκεντρο βρίσκονται τρία μέλη του πληρώματος για ανθρωποκτονία
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Δύο εβδομάδες έχουν περάσει από τη βύθιση του Bayesian στα ανοιχτά των ακτών της Σικελίας, με αποτέλεσμα επτά άτομα να χάσουν τη ζωή τους και άλλα 15 να διασωθούν.
Το πολυτελές γιοτ έπεσε σε σφοδρή κακοκαιρία και βυθίστηκε μέσα σε λίγα λεπτά παρασύροντας στο βυθό της Μεσογείου επτά ψυχές. Μεταξύ των νεκρών, που παγιδεύτηκαν στο ιστιοφόρο και βρήκαν φρικτό θάνατο, συγκαταλέγονται ο επιχειρηματίας της τεχνολογίας Μάικ Λιντς και η 18χρονη κόρη του Χάνα Λιντς, ο μη εκτελεστικός πρόεδρος της Morgan Stanley International Τζόναθαν Μπλούμερ και η σύζυγός του Τζούντι Μπλούμερ, καθώς και ο Κρις Μορβίλο δικηγόρος στην Clifford Chance και η σύζυγός του Νέντα Μορβίλο.
Τι έδειξαν οι πρώτες νεκροψίες των θυμάτων
Οι έρευνες στην Ιταλία για την αιτία που προκάλεσε τη βύθιση του Bayesian συνεχίζονται, με τον τον καπετάνιο και άλλα δύο μέλη του πληρώματος να έχουν μπει στο μικροσκόπιο των εισαγγελικών αρχών.
Την ίδια ώρα, ο ιατροδικαστής έκανε τις πρώτες νεκροψίες – νεκροτομές και συγκεκριμένα στις σορούς του δικηγόρου Κρις Μορβίλο και της συζύγου του Νέντα.
Σύμφωνα με πηγές που μίλησαν στην Daily Mail, οι πρώτες νεκροψίες επιβεβαίωσαν ότι τα θύματα πέθαναν από πνιγμό και δεν υπήρχαν «σημάδια» άλλων τραυματισμών. Οι υπόλοιπες νεκροψίες θα διενεργηθούν μέσα στην εβδομάδα παράλληλα με τη δικαστική έρευνα.
Σημειώνεται ότι όλα τα θύματα ήταν επιβάτες εκτός από τον μάγειρα του σκάφους, τον Ρεκάλντο Τόμας. Η σορός του ήταν η πρώτη που ανασύρθηκε μετά τη βύθιση του Bayesian.
Κλειστό κρατά το στόμα του ο καπετάνιος
Τη Δευτέρα 26 Αυγούστου οι εισαγγελικές αρχές της Ιταλίας ξεκίνησαν επισήμως έρευνα για ανθρωποκτονία εξ αμελείας και πρόκληση ναυαγίου εις βάρος του καπετάνιου του Bayesian.
Συγκεκριμένα, ο 51χρονος Τζέιμς Κάτφιλντ, υπήκοος Νέας Ζηλανδίας, ερευνάται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και υπαιτιότητα για το ναυάγιο. Την επομένη βρέθηκε για τρίτη φορά ενώπιον των εισαγγελέων, ωστόσο αρνήθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις τους.
«Ο καπετάνιος άσκησε το δικαίωμά του να παραμείνει σιωπηλός για δύο θεμελιώδεις λόγους», είπε στους δημοσιογράφους ο δικηγόρος του Giovanni Rizzuti.
Και συμπλήρωσε: «Πρώτον, είναι πολύ ταλαιπωρημένος. Δεύτερον, διοριστήκαμε μόνο τη Δευτέρα και για μια ενδελεχή και σωστή υπόθεση υπεράσπισης πρέπει να αποκτήσουμε ένα σύνολο δεδομένων που αυτή τη στιγμή δεν έχουμε».
Επίσης, υπό έρευνα βρίσκονται τόσο ο Βρετανός μηχανικός του πλοίου Τιμ Πάρκερ Ίτον, όσο και ο ναύτης Μάθιου Γκρίφιθς.
Ο Ίτον ερευνάται για πιθανές κατηγορίες πολλαπλής ανθρωποκτονίας από αμέλεια και πρόκλησης ναυαγίου επειδή δεν ενεργοποίησε τα συστήματα ασφαλείας για να κλείσουν τα καταστρώματα και οι καταπακτές του σκάφους, κάτι που θα μπορούσε να προκαλέσει πλημμύρα στο μηχανοστάσιο, οδηγώντας σε μπλακ άουτ και συνεισφέροντας στο ναυάγιο.
Ο ίδιος επιμένει ότι ενεργοποίησε τις γεννήτριες και την υδραυλική αντλία για το πηδάλιο και ότι όλες οι καταπακτές ήταν κλειστές. «Το μόνο που ήταν ανοιχτό ήταν η καταπακτή προς το μηχανοστάσιο, η οποία θεώρησα ότι δεν θα προκαλούσε καταστροφή, διότι βρισκόταν στην άλλη άκρη από αυτή που βυθίστηκε το σκάφος», δήλωσε ο 56χρονος.
Ο Γκρίφιθς, ο οποίος είχε βάρδια το βράδυ του συμβάντος, φέρεται να έπρεπε να είχε προειδοποιήσει για την άφιξη του βίαιου καιρικού φαινομένου που οδήγησε στη βύθιση του σκάφους. Ο 22χρονος αντιμετωπίζει και αυτός κατηγορίες για πιθανή πολλαπλή ανθρωποκτονία από αμέλεια και πρόκληση ναυαγίου.
Επισημαίνει ότι το να διενεργείται έρευνα εις βάρος κάποιου στην Ιταλία δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι ένοχος ή ότι θα ακολουθήσουν και επίσημες κατηγορίες.
«Σώσαμε αυτούς που μπορούσαμε»
Η κατάθεση του Γκρίφιθς συγκλονίζει. Ο ναύτης είχε βάρδια τη νύχτα της τραγωδίας και δήλωσε ότι «ξύπνησε τον καπετάνιο όταν η ταχύτητα του ανέμου ήταν 20 κόμβοι (σ.σ περίπου 40 χλμ./ώρα)».
«Παρακολουθούσα τις καιρικές συνθήκες όλο το βράδυ, ιδιαίτερα τον άνεμο που έφτανε τους 20 κόμβους. Μετά ξύπνησα αμέσως τον καπετάνιο που ανέλαβε την επιχείρηση. Έδωσε εντολή να ξυπνήσουν όλοι», διαβεβαίωσε ο ίδιος, σύμφωνα με το ιταλικό πρακτορείο Ansa και αρκετές ημερήσιες εφημερίδες, που δεν αναφέρουν την πηγή τους.
Η βύθιση του γιοτ έχει προβληματίσει τους ναυτιλιακούς εμπειρογνώμονες, οι οποίοι δηλώνουν ότι ένα σκάφος όπως το Bayesian θα έπρεπε να είχε αντέξει την καταιγίδα
Ο 22χρονος είπε στην κατάθεσή του ότι το σκάφος πήρε κλίση και έπεσαν στη θάλασσα. «Καταφέραμε να επιστρέψουμε στο πλοίο και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε μια ανθρώπινη αλυσίδα για να σώσουμε όσους έφτασαν στο κατάστρωμα» συνέχισε.
«Το σκάφος είχε πάρη κλίση και περπατούσαμε στους τοίχους του. Σώσαμε αυτούς που μπορούσαμε, επίσης ο Κάτφιλντ έσωσε το μικρό κορίτσι και την μητέρα του», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Οι εισαγγελικές αρχές κάνουν λόγο για το φαινόμενο «downburst», έναν τοπικό θυελλώδη άνεμο, που κατεβαίνει απότομα και εξαπλώνεται. Είναι λοιπόν, πιθανό το γιοτ να χτυπήθηκε από έναν τέτοιο άνεμο και να βυθίστηκε. Σε κάθε περίπτωση, εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα και τονίζουν ότι η έρευνα θα πάρει χρόνο, καθώς το ναυάγιο δεν έχει ακόμη ανασυρθεί από τη θάλασσα.
Πάντως, η βύθιση του γιοτ έχει προβληματίσει τους ναυτιλιακούς εμπειρογνώμονες, οι οποίοι δηλώνουν ότι ένα σκάφος όπως το Bayesian θα έπρεπε να είχε αντέξει την καταιγίδα και, σε κάθε περίπτωση, δεν θα έπρεπε να καταλήξει στο βυθό τόσο γρήγορα.
«Το Bayesian αποτέλεσε πρότυπο για πολλά άλλα πλοία λόγω της σταθερότητας και των εξαιρετικά υψηλών επιδόσεών του. Δεν υπήρχε κανένα απολύτως πρόβλημα με αυτό. Αν δεν είχε εισχωρήσει νερό, ήταν αβύθιστο», δήλωσε ο επικεφαλής της εταιρείας που κατασκεύασε το Bayesian, Τζιοβάνι Κωσταντίνο.
Ο ίδιος είναι πεπεισμένος πως υπήρξε μια σειρά από λάθη στο πλοίο. «Στο πίσω μέρος του σκάφους, μια καταπακτή πρέπει να είχε μείνει ανοιχτή. Πριν από την καταιγίδα, ο καπετάνιος θα έπρεπε να είχε κλείσει κάθε άνοιγμα, να σηκώσει την άγκυρα, να βάλει μπροστά τη μηχανή, να στρέψει προς τον άνεμο και να χαμηλώσει την καρίνα», ανέφερε.
Και εξήγησε: «Η καρίνα είναι ένα μεγάλο, πτερυγιοειδές τμήμα του σκάφους που προεξέχει από τη βάση του. Αυτό θα είχε σταθεροποιήσει το σκάφος, θα μπορούσαν να διασχίσουν την καταιγίδα και να συνεχίσουν την κρουαζιέρα τους με άνεση».
Η στιγμή που το γιοτ εξαφανίζεται κατά τη διάρκεια της καταιγίδας
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις