Στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα στα Μέγαρα, βρίσκεται ο Νίκολας Κέιτζ για τις απαιτήσεις της νέας του ταινίας με τίτλο «The Carpenter’s Son» (O γιος του ξυλουργού). Τα γυρίσματα της ταινίας ξεκίνησαν αυτό το καλοκαίρι, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση.

Ο ηθοποιός και όλοι οι συντελεστές της νέας ταινίας, αναγκάστηκαν να αλλάξουν την τοποθεσία των γυρισμάτων λόγω ενός απροόπτου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εκπομπής «Στούντιο 4» της ΕΡΤ, ο λόγος ήταν ένα άγριο μελίσσι στις σπηλιές της περιοχής Κρύφτες Μεγάρων, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πραγματοποιηθούν τα γυρίσματα της ταινίας «Ο γιος του ξυλουργού». Το αποτέλεσμα ήταν να μεταφερθούν τα κινηματογραφικά συνεργεία για τρεις ημέρες σε άλλο βουνό της Αττικής. Η κινηματογραφική εταιρεία, μέσω e-mail, ενημέρωσε όλα τα μέλη του καστ ότι τα γυρίσματα θα γίνουν τις επόμενες τρεις ημέρες σε άλλη περιοχή της Αττικής, χωρίς να δίνονται περισσότερες λεπτομέρειες.

Αναφορικά με την ταινία

Ο Νίκολας Κέιτζ θα συμπρωταγωνιστήσει με την FKA twigs, τον Νόα Τζουπ και την Σουχέιλα Γιακούμπ στην ταινία του Αιγυπτιο-αμερικανού σκηνοθέτη Λότφι Νέιθαν «The Carpenter’s Son», η οποία εξερευνά τη σπάνια ιστορία της παιδικής ηλικίας του Ιησού σε μια, θα λεγαμε, εκδοχή ταινίας τρόμου.

Την παραγωγή αναλαμβάνουν οι εταιρείες Cinenovo με έδρα το Παρίσι και Spacemaker με έδρα το Λος Άντζελες. Η Goodfellas επιβλέπει τις διεθνείς πωλήσεις εκτός από τη Βόρεια Αμερική, τις οποίες θα συν-προωθεί με την Anonymous Content και την WME.

Η πλοκή

Σύμφωνα με την επίσημη σύνοψη, «Ο γιος του ξυλουργού αφηγείται τη σκοτεινή ιστορία μιας οικογένειας που κρύβεται στη ρωμαϊκή Αίγυπτο. Ο γιος, γνωστός μόνο ως «το αγόρι», οδηγείται σε αμφιβολίες από ένα άλλο μυστηριώδες παιδί και επαναστατεί εναντίον του κηδεμόνα του, του ξυλουργού, αποκαλύπτοντας έμφυτες δυνάμεις και μια μοίρα πέρα από την αντίληψή του. Καθώς ασκεί τη δική του δύναμη, το αγόρι και η οικογένειά του γίνονται στόχος φρικαλεοτήτων, φυσικών και θεϊκών».

Λίγα λόγια για την πηγή έμπνευσης

Ο Νέιθαν έχει εμπνευστεί από το απόκρυφο Ευαγγέλιο του Θωμά για το σενάριο. Το κείμενο χρονολογείται από τον 4ο αιώνα μ.Χ. και αφηγείται την παιδική ηλικία του Ιησού. Το Ευαγγέλιο του Θωμά δεν έχει αφηγηματικό χαρακτήρα, όπως τα κανονικά ευαγγέλια. Πρόκειται για ένα κείμενο με 114 αποφθεγματικούς λόγους που αποδίδονται στον Ιησού. Δεκατέσσερα λόγια είναι παραβολές, ενώ οκτώ από αυτές αναφέρονται στη «βασιλεία των ουρανών». Το Ευαγγέλιο αυτό θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι μια πολεμική απέναντι στο δόγμα της Εκκλησίας από μια οπτική γνωστικισμού, ενώ αναφέρεται στην παιδική ηλικία του Ιησού.

Υποστηρίζεται πως σύμφωνα με το Ευαγγέλιο του Θωμά η κάθε μέρα αποτελεί δοκιμασία του πιστού να αποδείξει την πίστη του, ενώ όποιος το γνωρίσει πραγματικά νικά το θάνατο. Ο τρόπος με τον οποίο αυτό μπορεί να συμβεί γνωρίζει δύο δρόμους. Οι Γνωστικοί πίστευαν ότι η οδός για τη σωτηρία είναι η αυτογνωσία. Για την κατάκτηση της αυτογνωσίας ο άνθρωπος, φύσει κακός, πρέπει να απελευθερωθεί από το σώμα του. Έτσι, πολλοί από αυτούς εφάρμοζαν τον ασκητισμό. Από την άλλη, λόγω της αναγκαιότητας υποβάθμισης του ανθρώπινου σώματος, υπήρχαν γνωστικοί που υποστήριζαν την ακολασία και μέσω αυτής τη φθορά του σώματος μέσα από τη σεξουαλική ασυδοσία. Στο εν λόγω Ευαγγέλιο, η προσευχή, η νηστεία και η ελεημοσύνη θεωρούνται πράξεις χωρίς ουσιαστική σημασία. Μένει, τώρα, να δούμε σε ποιο βαθμό και με ποιόν τρόπο ο σκηνοθέτης εφαρμόζει στην ταινία τον τρόπο σκέψης του Θωμά.