Παρασκευή 06 Σεπτεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Γερμανία: Αντιμέτωπη με πολλαπλές προκλήσεις η χώρα μετά τους τριγμούς στην Volkswagen

Γερμανία: Αντιμέτωπη με πολλαπλές προκλήσεις η χώρα μετά τους τριγμούς στην Volkswagen

Η παρακμή της γνωστής εταιρείας αυτοκινήτου Volkswagen αποκαλύπτει τους σκελετούς στην ντουλάπα της γερμανικής οικονομίας

Η Γερμανία αντιμετωπίζει την πιο συμβολική στιγμή στην ιστορία της βιομηχανικής παρακμής, καθώς ο μεγαλύτερος κατασκευαστής της είναι έτοιμος να διαβεί τον Ρουβίκωνα του κλεισίματος εργοστασίων, σύμφωνα με το Bloomberg.

Η ανακοίνωση της VW είναι κάτι περισσότερο από μια καθυστερημένη αναγνώριση της εμπορικής πραγματικότητας. Είναι ένα πλήγμα στην εικόνα της χώρας ως αυτοκινητοβιομηχανίας και μιας οικονομίας που ήταν ο μεγαλύτερος εξαγωγέας στον κόσμο νωρίτερα αυτόν τον αιώνα.

Ο απόηχος είναι πολιτιστικός και οικονομικός επίσης σε ένα έθνος που ράφτηκε βιαστικά μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου, αλλά αντιμετωπίζει την πραγματικότητα ότι το σχέδιο επανένωσης είχε κόστος.

Η αντιμεταναστευτική Εναλλακτική για τη Γερμανία, γνωστή ως AfD, και οι αριστεροί λαϊκιστές έχουν ευδοκιμήσει εκμεταλλευόμενοι το χάσμα ανατολής-δύσης και το κυρίαρχο πολιτικό κατεστημένο ήταν ανίσχυρο να το σταματήσει.

Το απαιτητικό στοίχημα

Βραχυπρόθεσμα, τα εκλογικά τους κέρδη είναι ένα ακόμη χτύπημα στον ταλανιζόμενο συνασπισμό του καγκελαρίου Όλαφ Σολτς. Μακροπρόθεσμα, με τις ομοσπονδιακές εκλογές στον ορίζοντα το 2025, το ερώτημα γίνεται πώς να αντιμετωπιστεί η βασική αιτία της δυσαρέσκειας των ψηφοφόρων. Και πολλά από αυτά εξαρτώνται από το αν η Γερμανία θα είναι σε θέση να επιτύχει ένα άλλο οικονομικό θαύμα: Μία ταχεία μετάβαση από έναν κατασκευαστή αυτοκινήτων που βασίζεται στις εξαγωγές σε μια καθαρή ενέργεια που βρίσκεται στην πρωτοπορία των τσιπ και των μπαταριών.

Το χρονικό της παρακμής της Volkswagen αντικατοπτρίζει τα ελαττώματα σε αυτό που ήταν το μοντέλο επιτυχίας της Γερμανίας και θέτει υπό αμφισβήτηση την οικονομική κινητήρια δύναμη της Ευρώπης για να συνεχίσει να ηγείται στην ήπειρο.

Χαμένη ανταγωνιστικότητα

Τα προβλήματα της Volkswagen οφείλονται εν μέρει σε κακές επιχειρηματικές αποφάσεις, αλλά η Volkswagen είναι επίσης ένα καλό παράδειγμα των τεράστιων δυσκολιών που αντιμετωπίζει η Γερμανία ως επιχειρηματική τοποθεσία», δήλωσε ο Carsten Brzeski, επικεφαλής μακροοικονομικών στην ING. «Η Γερμανία χάνει ανταγωνιστικότητα εδώ και χρόνια και αυτό επηρεάζει τώρα και τα πρώην πετράδια του στέμματος της γερμανικής οικονομίας».

Στο Zwickau, μια μεσαίου μεγέθους πόλη στα ανατολικά, όπου η Volkswagen κατασκεύασε 247.000 πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα πέρυσι, μαζί με 12.000 αμαξώματα για τα μοντέλα Lamborghini και Bentley, τα μέτρα μείωσης του κόστους ήταν ήδη σε εξέλιξη πριν εμφανιστεί η προοπτική κλεισίματος εργοστασίων χονδρικής.

Η δύσκολη μετάβαση

Το εργοστάσιο είναι πλήρως εκτεθειμένο στην πολύ βραδύτερη υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων στην περιοχή, καθώς τα μοντέλα παραμένουν πολύ ακριβά και τα κίνητρα ξεθωριάζουν. Η Volkswagen, αν και εξακολουθεί να είναι πολύ κερδοφόρα, είχε μια ανώμαλη πορεία στη μετάβαση, προσκολλώμενη πρώτα σε κινητήρες ντίζελ και στη συνέχεια υπερβαίνοντας με μια πλήρη επίθεση.

Η εταιρεία, με την έδρα της στο Βόλφσμπουργκ στο δυτικό κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, ήταν μία από τις εκατοντάδες επιχειρήσεις που άρπαξαν την ευκαιρία να καταλάβουν ανατολικά εργοστάσια μετά την επανένωση, συμπεριλαμβανομένου του Zwickau. «Δευτερόλεπτο παρά δευτερόλεπτο οικογένεια συνδέεται με αυτό το εργοστάσιο της Volkswagen με κάποιο τρόπο, ακόμα κι αν είναι ο κρεοπώλης», δήλωσε ο Thomas Knabel, τοπικός αξιωματούχος του συνδικάτου IG Metall που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στην εγκατάσταση.

Αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης ταυτότητας

Το κλείσιμο μεμονωμένων εργοστασίων είναι καταστροφικό για αυτές τις κοινότητες – και έχει πολιτικό κόστος για τον Σολτς. Η αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί περίπου το 4% της συνολικής προστιθέμενης αξίας στη γερμανική οικονομία, με ένα επιπλέον 4% όταν λαμβάνονται υπόψη συναφείς τομείς όπως η κατασκευή μετάλλων ή καουτσούκ, σύμφωνα με το Bloomberg Economics.

Όπως το θέτει ο Martin Ademmer, οικονομολόγος στο BE: «Η σημασία της αυτοκινητοβιομηχανίας για τη γερμανική οικονομία έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια, αλλά εξακολουθεί να παραμένει ένας πολύ κρίσιμος τομέας».

Τα αυτοκίνητα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης ταυτότητας της Γερμανίας, λυδία λίθο της ποπ κουλτούρας και πολιτική ράβδο φωτισμού: Είτε ήταν ο Herbie, το Love Bug στις ταινίες του Walt Disney, είτε η Janis Joplin στην pyschedelic Porsche της δεκαετίας του 1960 είτε ο Donald Trump που διαμαρτύρονταν για τον αριθμό των αυτοκινήτων Mercedes-Benz και BMW που οδηγούσαν κατά μήκος της Fifth Avenue στη Νέα Υόρκη.

Πράγματι, η ιστορία της VW είναι η ιστορία της μεταπολεμικής Γερμανίας, μιας υπεροχής ενάντια στις πιθανότητες, που συνδέεται με το μεταπολεμικό θαύμα που μετέτρεψε μια γη που σφυρηλατήθηκε από την καταστροφή στη μεγαλύτερη βιομηχανική δύναμη της περιοχής.

πηγή: ot.gr

Only in

«Δεν μπορούσα να πω όχι»: Οργή για τις γυμνόστηθες ιατρικές εξετάσεις στα σχολεία

Γονείς και ακτιβιστές ζήτησαν από τις αρχές εκπαίδευσης και υγείας να τερματίσουν την πρακτική που απαιτεί από τα παιδιά να γδύνονται για τις υγειονομικές εξετάσεις στα σχολεία

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 06 Σεπτεμβρίου 2024