Σταϊκούρας: 86 και σήμερα για το μετρό της Θεσσαλονίκης, Μάιο 2027 το Flyover
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών μίλησε στο στούντιο του ΟΤ, στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
To roadmap για τα σημαντικότερα έργα υποδομών που τρέχουν στην χώρα σκιαγράφησε o υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στο στούντιο του ΟΤ, στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ.
Έρχεται και ο προαστιακός στην Θεσσαλονίκη
«Είμαστε πολύ κοντά στο να αποδώσουμε στην κοινωνία την βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης, σε 86 μέρες από σήμερα το μετρό παραδίδεται, το β’ εξάμηνο του 2025 θα είναι έτοιμη και η επέκταση προς Καλαμαριά. Ακολουθούν και οι άλλες επεκτάσεις του μετρό προς τα δυτικά και προς το αεροδρόμιο, προς τα δυτικά προωθούμε και τον προαστιακό της δυτικής Θεσσαλονίκης (53,5 εκατ. ευρώ με κάλυψη των κονδυλίων από ΕΣΠΑ), είμαστε σε φάση ανταγωνιστικού διαλόγου, έχουμε τέσσερα σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον. Στόχος μας είναι το 2025 να προκύψει ανάδοχος με το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου να είναι η τετραετία. Προαστιακός και μετρό θα λειτουργήσουν συνδυαστικά, επανασχεδιάζουμε τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης», επεσήμανε.
«Σε όλα τα δημόσια έργα έχουμε πολλές φορές εκπλήξεις, οι Θεσσαλονικείς είναι ενοχλημένοι από την ταλαιπωρία που υφίστανται με το Flyover αλλά οι εργασίες προχωρούν εντατικά με βάση το χρονοδιάγραμμα, το Flyover θα παραδοθεί τον Μάιο του 2027, δημόσιο έργο παγκοσμίως χωρίς επιβάρυνση δεν υπάρχει. Έχουμε αναλάβει πρωτοβουλίες, έχει βοηθήσει και η τοπική αυτοδιοίκηση, και έχει μειωθεί η κυκλοφοριακή επιβάρυνση από το 40% στο 25% στον χρόνο που χάνουν οι πολίτες. Στην Θεσσαλονίκη έχουν ξεκινήσει να κυκλοφορούν 110 ηλεκτρικά λεωφορεία, συνολικά 300 κυκλοφορούν στους δρόμους, τρέχουν παράλληλα διαγωνισμοί για νέα λεωφορεία από ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ, προχωρήσαμε και σε 190 προσλήψεις στον ΟΑΣΘ», σημείωσε.
«Νέο αεροδρόμιο στην Κρήτη το 2027, Πάτρα – Πύργος καλοκαίρι 2025»
«Το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης στο Καστέλι θα είναι έτοιμο να υποδέχεται τον Φεβρουάριο του 2027, τότε θα δέχεται πτήσεις, αυτός είναι ο στόχος μας. Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν, το αεροδρόμιο Ηρακλείου είναι το δεύτερο πιο πολυσύχναστο μετά το Βενιζέλος στην Ελλάδα, κάνουμε διορθωτικές παρεμβάσεις συνεχώς. Για τον ΒΟΑΚ στο κομμάτι Χανιά – Ηράκλειο θα υπογράψουμε σύμβαση μέχρι το τέλος της χρονιάς. Το κομμάτι Πάτρα – Πύργος θα παραδοθεί πλήρως μέχρι το καλοκαίρι του 2025», επεσήμανε.
Κλειδί το logistic center στην Φυλή για το κυκλοφοριακό της Αττικής
Για το κυκλοφοριακό ζήτημα της Αττικής (ειδικά στον Κηφισό), ανέφερε πως τον επόμενο μήνα θα προτεραιοποιηθούν τα έργα για να ανακοινωθούν συγκεκριμένες λύσεις, βάσει και των δυνατοτήτων χρηματοδότησης. 20.000 μετακινήσεις εκτιμώ πως μπορούν να μειωθούν όταν γίνει το νέο logistic center στην Φυλή, μεγάλο μέρος της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης θα αποσυμφορηθεί. Στόχος μας είναι να συνδέσουμε λιμένες και σιδηρόδρομους, για το σιδηροδρομικό τμήμα Αλεξανδρούπολη – Αρμένιο εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση από την ΕΕ, υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον και για το τμήμα Τοξότες – Καρβάλη στον σχετικό διαγωνισμό που έχουμε προκηρύξει».
«Τρέχουν παρεμβάσεις 1,4 δισ. ευρώ για αποκατάσταση υποδομών στην Θεσσαλία»
«Όλες οι παρεμβάσεις στην Θεσσαλία μέχρι σήμερα είναι από χρηματοδότηση του ΥΠΕΣ προς δήμους και περιφέρεια (πέριξ των 70 εκατ. ευρώ), πολλά έργα που γίνονται σήμερα είναι και ουρές της κακοκαιρίας Ιανός. Μέσα στο 2024 θα ξεκινήσουμε να υλοποιούμε παρεμβάσεις συνολικού ύψους 1,4 δισ. ευρώ για την αποκατάσταση των υποδομών (οδικών, σιδηροδρομικών, κτλ)», επεσήμανε.
«Γίνονται έργα υποδομών στην Ελλάδα, πολλές φορές υπήρχε απόσταση ανάμεσα στο κόστος των έργων και στους διαθέσιμους πόρους που υπήρχαν, προσπαθούμε να κλείσουμε το χάσμα αυξάνοντας το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και εξασφαλίζοντας κεφάλαια από χρηματοδοτικούς πόρους της ΕΕ. Εμείς θα είμαστε συνεπείς, υπάρχουν προβλήματα σίγουρα, πρέπει και ο ιδιωτικός τομέας να είναι συνεπής με τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης των έργων», κατέληξε.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις