Η Geely, κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία στην οποία ανήκει μεταξύ άλλων η Volvo εκτόξευσε την Παρασκευή την τρίτη παρτίδα δορυφόρων για μια υπηρεσία δορυφορικού Διαδικτύου την οποία περιγράφει ως κινεζικό αντίστοιχο του Starlink της SpaceX.

Δέκα δορυφόροι χαμηλής τροχιάς (LEO) εκτοξεύτηκαν από το διαστημικό κέντρο του Ταϊγουάν στην επαρχία Ζάνζι, ανακοίνωσε η Geespace, εταιρεία του ομίλου Geely.

«Με αυτή την τελευταία εκτόξευση, ο αστερισμός περιλαμβάνει πλέον 30 δορυφόρους που καλύπτουν το 90% του πλανήτη με 24ωρες υπηρεσίες επικοινωνιών» πρόσθεσε.

«Είναι η πρώτη φορά που μια εμπορική κινεζική αεροδιαστημική εταιρεία προσφέρει επικοινωνίες LEO σε παγκόσμια κλίμακα».

Η Geespace ιδρύθηκε το 2018 ειδικά για τη δημιουργία μιας υπηρεσίας δορυφορικού Διαδικτύου, η οποία μεταξύ άλλων θα προσφέρει ευρυζωνική πρόσβαση σε απομονωμένες περιοχές χωρίς επαρκή κάλυψη από επίγεια δίκτυα.

Πέντε δορυφόροι της Geespace διακρίνονται τοποθετημένοι στην κορυφή πυραύλου Long March (Geely)

Οι πρώτοι δορυφόροι της τέθηκαν σε τροχιά το 2022, ενώ το 2025 η εταιρεία σκοπεύει να εξυπηρετεί 200 εκατ. συνδρομητές σε όλο τον κόσμο με 72 δορυφόρους.

Στην επόμενη φάση θα προστεθούν 264 δορυφόροι για κλήσεις μέσω κινητών τηλεφώνων και στην τρίτη φάση θα εκτοξευτούν ακόμα 5.676 δορυφόροι για ευρυζωνική σύνδεση στο Διαδίκτυο.

Συγκριτικά, η SpaceX του Έλον Μασκ έχει εκτοξεύσει μέχρι σήμερα γύρω στους 5.500 δορυφόρους LEO, αριθμός που σχεδιάζεται να αυξηθεί στις δεκάδες χιλιάδες.

Ανάλογες υπηρεσίες ετοιμάζουν η εταιρεία OneWeb και η Amazon με το Project Kuiper καθώς και μεταξύ άλλων.

Η Geespace πάντως δεν είναι η μόνη κινεζική εταιρεία που φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί το Starlink. Τον περασμένο μήνα, η κρατική Shanghai Spacecom Satellite Technology (SSST) εκτόξευσε τους πρώτους 18 δορυφόρους του αστερισμού Qianfan.

Η εκτόξευση ήταν επεισοδιακή, καθώς το ανώτερο τμήμα του πυραύλου με το οποίο εκτοξεύτηκαν οι δορυφόροι εξερράγη λίγο αργότερα και δημιούργησε ένα σύννεφο διαστημικών σκουπιδιών.