«Στοπ σε 6.000 πατίνια»
Ο δήμος της Μαδρίτης ανακαλεί τις άδειες κυκλοφορίας σε 6.000 πατίνια επειδή οι εταιρείες τους δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στους όρους, όπως τον σωστό έλεγχο στάθμευσης και την απαιτούμενη τεχνολογία
Ο δήμαρχος της Μαδρίτης, Χοσέ Λουίς Μαρτίνεθ-Αλμέιδα, ανακοίνωσε ότι οι εταιρείες Lime, Dott και Tier Mobility θα πρέπει να αποσύρουν τα ηλεκτρικά πατίνια τους από τους δρόμους της ισπανικής πρωτεύουσας πριν από τον Οκτώβριο.
Ο λόγος είναι η μη συμμόρφωσή τους με τις καθορισμένες υποχρεώσεις.
Οι εταιρείες έχουν 20 ημέρες για να υποβάλουν ενστάσεις. Οι άδειες δόθηκαν αρχικά για τρία χρόνια, αλλά οι εταιρείες δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν στους όρους, όπως τον σωστό έλεγχο στάθμευσης και την τεχνολογία που απαιτείται για τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς.
Η απόφαση του δήμου της Μαδρίτης να ανακαλέσει τις άδειες για τα ηλεκτρικά πατίνια των εταιρειών Lime, Dott και Tier Mobility αφορά συνολικά 6.000 πατίνια, με 2.000 για κάθε εταιρεία.
Οι λόγοι
Ο λόγος για την ανάκληση αυτή είναι η μη συμμόρφωση των εταιρειών με τις υποχρεώσεις που είχαν καθοριστεί στις άδειες τους.
Με όσα ανακοίνωσε ο μαδριλένικος δήμος οι λόγοι για την ανάκληση των αδειών είναι οι:
Έλλειψη Συμμόρφωσης με τους Κανονισμούς
Οι εταιρείες δεν τήρησαν τις αυστηρές συνθήκες που ορίστηκαν για την ασφαλή και αποτελεσματική χρήση των πατινιών στην πόλη. Αυτές οι συνθήκες είχαν στόχο να διασφαλίσουν ότι η χρήση των πατινιών δεν θα έθετε σε κίνδυνο την ασφάλεια και την υγεία των πολιτών.
Έλλειψη Τεχνολογίας και Κατανοησής των Κανονισμών
Οι εταιρείες δεν ανέπτυξαν την απαραίτητη τεχνολογία στις εφαρμογές τους για να διασφαλίσουν ότι τα πατίνια θα σταθμεύουν/παρκάρονται μόνο σε προκαθορισμένες ζώνες, όπως απαιτείται. Επιπλέον, δεν είχαν εκπαιδεύσει επαρκώς τους χρήστες σχετικά με τους κανονισμούς χρήσης των πατινιών στη Μαδρίτη, κάτι που οδήγησε σε αυξημένα περιστατικά μη ασφαλούς κυκλοφορίας και στάθμευσης σε απαγορευμένες περιοχές.
Ανεπαρκής Κάλυψη Ασφαλιστικών Απαιτήσεων
Οι εταιρείες δεν παρείχαν επαρκή κάλυψη ασφαλιστικών απαιτήσεων, όπως είχε καθοριστεί στις άδειες τους, αυξάνοντας τους κινδύνους για ατυχήματα και πιθανές ζημιές χωρίς την κατάλληλη προστασία.
Προβλήματα Στάθμευσης
Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα ήταν η ανάρμοστη στάθμευση των πατινιών σε περιοχές που δεν ήταν εγκεκριμένες. Το νέο μοντέλο αδειοδότησης προέβλεπε την ανάπτυξη τεχνολογίας για να υποχρεώνει τους χρήστες να σταθμεύουν μόνο σε εξουσιοδοτημένες περιοχές, κάτι που δεν εφαρμόστηκε.
Αδυναμία Παροχής Απαραίτητων Δεδομένων
Οι εταιρείες δεν παρείχαν τις απαιτούμενες πληροφορίες ή πρόσβαση στα συστήματα τους, περιορίζοντας την ικανότητα του δήμου να πραγματοποιήσει επαρκείς επιθεωρήσεις και να διασφαλίσει την τήρηση των όρων των αδειών.
Μέχρι τον Οκτώβριο στους δρόμους
Η απόφαση αυτή σημαίνει ότι τα πατίνια των τριών εταιρειών θα πρέπει να αποσυρθούν από τους δρόμους της Μαδρίτης πριν από τον Οκτώβριο. Οι εταιρείες έχουν περιθώριο 20 ημερών για να υποβάλουν ενστάσεις. Η ανάκληση αυτή εντάσσεται στις προσπάθειες της πόλης να διατηρήσει την τάξη και την ασφάλεια στους δημόσιους χώρους και να διασφαλίσει ότι όλες οι εταιρείες που λειτουργούν στο χώρο της κινητικότητας συμμορφώνονται με τους τοπικούς κανονισμούς.
Αν οι ενστάσεις των εταιρειών δεν γίνουν δεκτές, η Μαδρίτη θα προχωρήσει με την απόσυρση των πατινιών, επηρεάζοντας σημαντικά το μοντέλο κινητικότητας της πόλης. Ωστόσο, ο δήμος θεωρεί ότι η επέκταση του δικτύου κοινόχρηστων ποδηλάτων (BiciMad) θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τις ανάγκες κινητικότητας των κατοίκων και των επισκεπτών.
Η απόφαση αυτή είναι ενδεικτική της αυστηρότερης στάσης που παίρνουν οι πόλεις απέναντι στις εταιρείες «μικροκινητικότητας» για να διασφαλίσουν ότι οι νέες τεχνολογίες δεν θα λειτουργούν εις βάρος της δημόσιας τάξης και ασφάλειας.
Στις 3 Μαΐου 2023, το Δημοτικό Συμβούλιο της Μαδρίτης κυκλοφόρησε ένα νέο μοντέλο ενοικίασης ηλεκτρικών σκούτερ, μετά από μια διαδικασία υποβολής προσφορών, η οποία προσπάθησε να εγγυηθεί «μεγαλύτερη ασφάλεια, ενοποίηση και τάξη στους δρόμους της».
Οι άδειες, για περίοδο τριών ετών, μειώθηκαν σε τρεις εταιρείες με στόχο τη μείωση του αριθμού των οχημάτων που αναπτύσσονται στους δρόμους της Μαδρίτης. Περιορίστηκε σε 6.000 σκούτερ (2.000 ανά εταιρεία). Οι Dott, Lime και Tier Mobility ήταν οι εταιρείες που έλαβαν την υψηλότερη βαθμολογία στην αξιολόγηση των κριτηρίων ανάθεσης.
Ωστόσο, η Περιοχή Πολεοδομίας, Περιβάλλοντος και Κινητικότητας διενήργησε περιοδικούς ελέγχους και επιβεβαίωσε ότι οι τρεις εταιρίες παραβιάζουν τους όρους που ορίζονται στις άδειες, δικαιολογημένη αιτία στις προδιαγραφές για μονομερή ανάκληση των αδειών χωρίς δικαίωμα αποζημίωσης.
Μεταξύ των λόγων που οδήγησαν στην ανάκληση των αδειών είναι το γεγονός ότι παρεμπόδισαν την εξουσία επιθεώρησης του Δημοτικού Συμβουλίου χωρίς να παρέχουν τις απαιτούμενες πληροφορίες ή πρόσβαση στη διεπαφή των χειριστών. Δεν έχουν πραγματοποιήσει την απαιτούμενη ισορροπημένη ανάπτυξη σκούτερ σε όλη την πόλη.
Πρόβλημα με τη στάθμευση
Το σύστημα που αναπτύχθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο περιόρισε τα σκούτερ που βρίσκονται μέσα στο κέντρο σε 3.600 και 2.400 στον υπόλοιπο δήμο, καθορίζοντας μια αναλογία 10 σκούτερ για κάθε 10.000 κατοίκους, ωστόσο το Δημοτικό Συμβούλιο δεν μπόρεσε να επιβεβαιώσει αυτή τη διανομή λόγω έλλειψης πληροφοριών που αποστέλλονται από τις εταιρείες.
Ένα από τα κύρια προβλήματα με τις ενοικιάσεις σκούτερ στην πόλη είναι η ακατάλληλη στάθμευση σε μη εγκεκριμένα μέρη. Το νέο μοντέλο εξουσιοδότησης εισήγαγε μια ουσιαστική βελτίωση για την επίλυσή του: ότι η εταιρεία είχε τεχνολογικές αναβαθμίσεις στις εφαρμογές της για να αναγκάσει τους πελάτες να σταθμεύουν μόνο στις περιοχές που της επιτρέπονταν στην περιοχή του Κέντρου.
Στην υπόλοιπη πόλη, μπορούσαν να παρκάρουν εκτός συγκεκριμένων σημείων, αρκεί να μην υπάρχει χώρος για μοτοσικλέτες, μοτοποδήλατα, ποδήλατα και VMP σε απόσταση 50 μέτρων από το σημείο στάθμευσης.
Παράλληλα, το Δημοτικό Συμβούλιο έχει εξακριβώσει ότι η ασφαλιστική κάλυψη είναι ανεπαρκής και δεν φτάνει τα προβλεπόμενα στις εξουσιοδοτήσεις. Ούτε έχουν τηρηθεί οι προβλέψεις για τη διδασκαλία μαθημάτων για την ενημέρωση των χρηστών για τη σωστή λειτουργία και τους κανονισμούς των σκούτερ.
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ
- Βατικανό: Μπορείτε να περιηγηθείτε ψηφιακά στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη
- Ο Δημήτρης Τζιόβας αναλύει τη σχέση ιστορίας και μυθιστοριογραφίας
- Τα ζώδια σήμερα: Τι ωραία, τι καλά