Και τέταρτο χρώμα θα αποκτήσουν τα φανάρια – Πότε, ποιο και τι θα σημαίνει;
Το τέταρτο χρώμα στα φανάρια θα προστεθεί μόνο εάν και εφόσον κυκλοφορεί στους δρόμους ένας σημαντικός αριθμός αυτόνομων οχημάτων (AV)
Αν είστε άνετοι με τα σημερινά πράσινα, πορτοκαλί και κόκκινα φανάρια, ετοιμαστείτε να νιώσετε άβολα. Νέες έρευνες δείχνουν ότι η προσθήκη ενός λευκού φωτός θα επιταχύνει την κυκλοφορία και θα βελτιώσει την ασφάλεια τόσο για τα αυτοκίνητα όσο και για τους πεζούς.
Κόκκινο για να σταματήσετε, πράσινο για να φύγετε και πορτοκαλί για να ετοιμαστείτε να σταματήσετε.
Η εμφάνιση των αυτόνομων οχημάτων (AV), βλέπε Tesla, έχει εισαγάγει μια νέα πτυχή. Αντί τα αυτοκίνητα να θεωρούνται κάτι περισσότερο από ξύλινα τουβλάκια που σπρώχνονται πάνω σε έναν χάρτη, τα AV όχι μόνο έχουν την ικανότητα να οδηγούν μόνα τους, αλλά μπορούν επίσης να επικοινωνούν μεταξύ τους καθώς και με ένα κεντρικό σύστημα υπολογιστών.
Θα ενεργούν ως «βοσκοί» για τα υπόλοιπα οχήματα
Αυτό σημαίνει ότι τα AV γίνονται μέρος του ίδιου του συστήματος ελέγχου της κυκλοφορίας και μπορούν να συνεργαστούν για να βελτιώσουν τη ροή της κυκλοφορίας σε σημαντικό βαθμό.
Όταν υπάρχουν αρκετά AV, το φανάρι γίνεται λευκό, λέγοντας στους ανθρώπους-οδηγούς να ακολουθήσουν το AV ή το άλλο αυτοκίνητο μπροστά τους.
Μια ομάδα ερευνητών από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας πρότεινε ότι, μόλις κυκλοφορήσει ένας σημαντικός αριθμός αυτόνομων οχημάτων στο δρόμο, μπορεί να προστεθεί ένα τέταρτο, λευκό φανάρι στην παραδοσιακή τριάδα.
Όπως και στην προηγούμενη μελέτη, τα AV ενεργούν ως «βοσκοί» για τα ελεγχόμενα από τον άνθρωπο οχήματα στις λωρίδες τους. Όταν υπάρχουν αρκετά AV, το φανάρι γίνεται λευκό, λέγοντας στους ανθρώπους-οδηγούς να ακολουθήσουν το AV ή το άλλο αυτοκίνητο μπροστά τους. Όσο περισσότερα AV, τόσο ταχύτερη η ροή. Η διαφορά αυτή τη φορά είναι ότι οι πεζοί ενσωματώνονται πλέον στο μοντέλο.
Βελτιωμένη ροή κυκλοφορίας και για πεζούς
Αυτό που διαπίστωσε η ομάδα ήταν ότι ακόμη και με την παρουσία πεζών, η γενική ροή εξακολουθεί να βελτιώνεται τόσο για τα οχήματα όσο και για τους πεζούς κατά πάνω από 25 τοις εκατό.
Φυσικά, υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος μέχρι ένα τέτοιο σύστημα να γίνει πρακτικό. Εκτός από το να κυκλοφορήσουν αρκετά οχήματα AV στους δρόμους, υπάρχει επίσης το πρόβλημα της εγκατάστασης αρκετών σηματοδοτών τεσσάρων φαναριών. Ακόμα και τότε, οι οδηγοί πρέπει να πειστούν να εμπιστευτούν το λευκό χρώμα.
Οι ερευνητές διαβεβαιώνουν ότι η προσθήκη της λευκής λυχνίας δεν θα επηρεάσει τους οδηγούς των παραδοσιακών οχημάτων. Το κόκκινο, το πράσινο και το πορτοκαλί θα συνεχίσουν να λειτουργούν όπως πάντα. Η λευκή λυχνία θα ενεργοποιείται μόνο όταν υπάρχουν αρκετά αυτόνομα οχήματα στη διασταύρωση, και στην περίπτωση που τα παραδοσιακά οχήματα είναι περισσότερα, τα φανάρια θα λειτουργούν με τον κλασικό τρόπο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις