Σούπερ μάρκετ: Αυξημένος ο τζίρος στις τουριστικές περιοχές και τον Σεπτέμβιο
«Κατακαλόκαιρο» στα ταμεία των σούπερ μάρκετ στους τουριστικούς προορισμούς – Διαφορετική η εικόνα στα αστικά κέντρα
- Βροχή καταγγελιών για μη καταβολή δώρου Χριστουγέννων - Τι λέει η ΠΟΕΕΤ
- «Λουκέτο» σε βαριά παραβατικό ιδιωτικό σχολείο βάζει το ΥΠΑΙΘ, μετά από καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ και γονέων
- Σύσταση καθηγητή του Χάρβαρντ σε Κίεβο: Σταματήστε τις δολοφονίες, δεν σας συμφέρουν
- Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Ανυπομονώ να ξεκινήσω την αποστολή μου ως πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα
«Με την πρώτη σταγόνα της βροχής σκοτώθηκε το καλοκαίρι» λέει ο ποιητής, αλλά φαίνεται ότι για τα σούπερ μάρκετ είναι… 42 Αυγούστου, καθώς τα ταμεία των καταστημάτων ειδικά στις τουριστικές περιοχές συνεχίζουν να γεμίζουν, όπως το κατακαλόκαιρο.
Οι διψήφιοι ρυθμοί ανόδου που κατέγραψαν οι πωλήσεις των επιχειρήσεων της οργανωμένης λιανικής τον Ιούλιο και τον Αύγουστο εφέτος κυρίως στα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, στην Κρήτη και στις δημοφιλείς τουριστικές περιοχές της ηπειρωτικής χώρας, όπως η Χαλκιδική, συνεχίζονται σχεδόν χωρίς απώλειες και τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου, αναφέρουν πηγές της αγοράς στον ΟΤ.
Μουδιασμένες οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και στα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που συγκεντρώνουν τον κύριο όγκο και τζίρο της κατανάλωσης, άνω του 50%.
«Ο Σεπτέμβριος ξεκίνησε μουδιασμένα», λέει στον ΟΤ υψηλόβαθμο στέλεχος αλυσίδας σούπερ μάρκετ, επισημαίνοντας ότι μέχρι σήμερα οι πωλήσεις στην ουσία κινούνται στα περσινά επίπεδα παρά τις έντονες προωθητικές ενέργειες που κάνουν στο σύνολό τους οι επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου.
Δεδομένου μάλιστα ότι ο φετινός Σεπτέμβριος, εκτός από τους υψηλότερους λογαριασμούς ενέργειας, που έτσι κι αλλιώς βάζουν «φρένο» στα «αγοραστικά ταξίδια» των νοικοκυριών, έχει ένα Σάββατο λιγότερο σε σχέση με πέρσι, οι προσδοκίες για το «ταμείο» στο τέλος του μήνα έχουν μετριαστεί. Υπενθυμίζεται ότι το Σάββατο είναι μια μέρα υψηλής κατανάλωσης για τα σούπερ μάρκετ.
Τουριστική επέκταση
Σε κάθε περίπτωση η έντονη ανάπτυξη που καταγράφουν οι τουριστικοί προορισμοί όσον αφορά τη λιανική τροφίμων και ποτών έχει αλλάξει και τη στρατηγική επέκτασης των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ συνολικά.
Ενδεικτικό είναι ότι στην Χαλκιδική και στην Κέρκυρα τον Αύγουστο εφέτος οι πωλήσεις των καταστημάτων της Μασούτης σημείωσαν αύξηση της τάξης του 17%, ενώ στα νησιά του Αιγαίου η αντίστοιχη άνοδος ήταν γύρω στο 11%.
Υπενθυμίζεται ότι η Μασούτης την τελευταία διετία έχει προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις στις τουριστικές περιοχές.
Το 2022 διεύρυνε την παρουσία της στην Κέρκυρα, τα νησιά του Αιγαίου και στην Κρήτη μέσα από μία σημαντική συνεργασία με την ΣΥΝ.ΚΑ Κρήτης Υπεραγορές Α.Ε. Απέκτησε 18 νέα καταστήματα στην Κέρκυρα και 14 καταστήματα σε νησιά του Αιγαίου (2 Χίος, 2 Μήλος, 1 Πάρος, 2 Νάξος 1 Σαντορίνη, 1 Σύρος, 3 Τήνος, 2 Κάλυμνος). Τα καταστήματα στην Κρήτη έχουν διατηρήσει την επωνυμία SYNKA και η εταιρεία συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο.
Στις αρχές του 2023 η αλυσίδα έκανε πιο έντονη η παρουσία της εταιρείας στις Κυκλάδες με την εξαγορά της εταιρείας Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ, με έδρα το Εμπορειό της Θήρας με 6 καταστήματα, 5 λιανικής και 1 χονδρικής.
Επόμενος στόχος είναι η Λευκάδα, όπως έλεγε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Μασούτης στο περιθώριο των εγκαινίων του μεγάλου καταστήματος στην πόλη της Κέρκυρας.
Την ίδια ώρα κερδισμένη είναι και η ΑΒ Βασιλόπουλος που αναπτύσσεται επίσης έντονα στις περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος, έχοντας χτίσει ισχυρή θέση στη νησιωτική χώρα, με περισσότερα από 40 σημεία, χωρίς να υπολογίζεται η Κρήτη.
Πρόσφατα η ΑΒ Βασιλόπουλος εγκαινίασε καταστήματα στην Κρήτη και την Πάρο, με την επέκταση του δικτύου καταστημάτων στις τουριστικές περιοχές, είτε ιδιόκτητων είτε μέσω δικαιόχρησης (franchise), να αποτελεί προτεραιότητα και για την αλυσίδα, σύμφωνα με τη διοίκηση.
Την ίδια ώρα, η Σκλαβενίτης υπέγραψε συμφωνία με την διοίκηση των σούπερ μάρκετ «Φλεβάρης» για την μεταβίβαση των καταστημάτων της στην Ρόδο.
Πρόκειται για δυο καταστήματα μεσαίου μεγέθους σε κομβικά σημεία του κοσμοπολίτικου νησιού (Κολύμπια και Κάλαθος), τα οποία συγκεντρώνουν υψηλή τουριστική κίνηση κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Βεβαίως, και οι υπόλοιποι μεγάλοι παίκτες, όπως η Lidl, η ΜΕΤΡΟ, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, το ΜΑΡΚΕΤ ΙΝ κ.ά. έχουν θέσει ως στόχο την επέκτασή τους στις περιοχές με έντονη τουριστική κίνηση.
Γιατί αγάπησαν τα νησιά οι λιανέμποροι
Το γιατί οι μεγάλοι λιανέμποροι καλοβλέπουν τις τουριστικές περιοχές αποτυπώνεται και στα στοιχεία της NielsenIQ, η οποία έχει δεδομένα για το 100% του οργανωμένου λιανεμπορίου πανελλαδικά.
Παρότι η «μερίδα του λέοντος» όσον αφορά τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ παραμένει στην Αττική, η πολυπληθέστερη περιφέρεια της χώρας καταγράφει υποδεέστερους ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με τις νησιωτικές περιοχές, που μεγεθύνονται με διψήφιο ποσοστό.
Πιο συγκεκριμένα, και ενώ το 2023 ο συνολικός τζίρος της αγοράς αυξήθηκε κατά +9,3%, το αντίστοιχο ποσοστό για την Κρήτη και τα νησιά του Ιονίου και Αιγαίου διαμορφώθηκε στο +12,9% και +14% αντίστοιχα.
Παράλληλα, η συνεισφορά των νησιών στις συνολικές πωλήσεις των λιανεμπορίου τροφίμων έφτασε το 11,2% στην «καρδιά» του καλοκαιριού, από 8,4% στο σύνολο του έτους.
Στο ίδιο μοτίβο συνεχίζονται οι πωλήσεις και εφέτος, με τα σούπερ μάρκετ στα νησιά να παίρνουν σημαντική ώθηση από την παρουσία Ελλήνων και ξένων επισκεπτών.
Ας σημειωθεί ότι στις νησιωτικές περιοχές -της Κρήτης συμπεριλαμβανομένης- οι πωλήσεις ταχέως κινούμενων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) εκτιμάται ότι προσεγγίζουν το 1,5 δισ. ευρώ.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις