Σχολεία: Μαθητές και γονείς μπλοκάρουν τον αγιασμό για τις συγχωνεύσεις τμημάτων – Καταλήψεις σε διευθύνσεις
Καταργήθηκε η θεωρητική κατεύθυνση σε λύκειο της Θεσσαλονίκης με τους μαθητές να μπλοκάρουν τον αγιασμό - Την ίδια ώρα γονείς και μαθητές έχουν κάνει κατάληψη στη διεύθυνση πρωτοβάθμιας στο Αιγάλεω
Με το καλημέρα ξεκίνησαν οι αντιδράσεις από γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές καθώς τα προβλήματα με τις συγχωνεύσεις τμημάτων έχουν ξεχειλίσει το ποτήρι του ούτως ή άλλως υποβαθμισμένου εκπαιδευτικού συστήματος.
Παρά τις προσπάθειες του υπουργείου Παιδείας να υποβαθμίσει τις ανησυχίες, γονείς και μαθητές δεν πείθονται και προχωρούν σε κινητοποιήσεις.
Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Δυτική Αττική βρίσκεται σε κατάληψη από το πρωί από γονείς και μαθητές που ζητούν να μη γίνουν συγχωνεύσεις και να λειτουργήσει το ολοήμερο πρόγραμμα, καθώς αυτή τη στιγμή είναι στον αέρα λόγω των κενών στους εκπαιδευτικούς. Απαιτούν ακόμα προσλήψεις δασκάλων και εργαζομένων για την παράλληλη στήριξη.
Ο γγ του υπουργείου ισχυρίστηκε ότι οι συγχωνεύσεις τμημάτων εξυπηρετούν την… κοινωνική δυναμική
Ο γραμματέας του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων Γιώργος Στεφανάκης μίλησε στο in από τα γραφεία της διεύθυνσης πρωτοβάθμιας στο Αιγάλεω. «Στο 5ο δημοτικό του Αιγάλεω, υπάρχουν 27 με 28 παιδιά στην τάξη. Στο σύνολο είναι 120 παιδιά και δύο δάσκαλοι!», δήλωσε.
«Ζητάμε για τα παιδιά της Δυτικής Αττικής να ξεκινήσουν τη χρονιά χωρίς αυτά τα προβλήματα. Το ολοήμερο δεν μπορεί να λειτουργήσει με τέτοιους όρους», πρόσθεσε.
Οι γονείς και οι μαθητές ζητούν να μιλήσουν με τον προϊστάμενο της διεύθυνσης Ιωάννη Κάππο, που δεν βρίσκεται στο σημείο. «Να έρθει να ακούσει τα προβλήματα και να μας πει τι σκοπεύει να κάνει. Γιατί δεν έρχεται;», διερωτήθηκε ο κ. Στεφανάκης.
Χάνονται θέσεις εκπαιδευτικών – Αντιμετωπίζουν τα παιδιά μας ως «κόστος»
Σε κινητοποιήσεις προχώρησαν οι γονείς και οι μαθητές του 41ου δημοτικού σχολείου Πειραιά αντιδρώντας στη συγχώνευση των τμημάτων της Ε΄τάξης. Έμειναν έξω από τον αγιασμό και προχώρησαν σε συμβολική πορεία στην περιοχή.
Σε ανακοίνωσή του ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων αναφέρει:
«Στα περισσότερα σχολεία που συμπτύσσονται τμήματα, χάνονται θέσεις εκπαιδευτικών. Τα σχολεία υποβαθμίζονται και κάποια οδηγούνται σιγά σιγά σε λουκέτο. Τα υπόλοιπα θα λειτουργούν με τάξεις των 25 και πλέον μαθητών.
Οι διαμαρτυρίες μας πριν ακόμα ανοίξουν τα σχολεία, επιβεβαίωσαν αυτό που καταγγείλαμε από την πρώτη στιγμή. Ότι η απόφαση για τις συγχωνεύσεις αντιμετωπίζει τα παιδιά μας ως «κόστος» και «αριθμούς».
Στις οθόνες που έχουν μπροστά τους το υπουργείο και οι «υπηρεσιακοί» παράγοντες, βλέπουν μόνο νούμεραπου «κοκκινίζουν», όταν ένα τμήμα έχει λιγότερους από 25 μαθητές. Και τρέχουν να το συγχωνεύσουν!
Η κατεύθυνση μάλιστα είναι να μην κάνουν τα σχολεία εγγραφές που μπορεί να οδηγήσουν σε νέο «σπάσιμο» των τμημάτων.
Δηλαδή, όποιος πρόλαβε …πρόλαβε να κλείσει θέση στο 25άρι τμήμα του «νέου» σχολείου! Για τους υπόλοιπους, κάπου αλλού στην περιοχή, κοντά ή μακριά, θα υπάρχει ένα άλλο 25άρι να τους περιμένει».
Καταργούν το τμήμα θεωρητικής κατεύθυνσης
Την ίδια στιγμή στη Θεσσαλονίκη μαθητές και γονείς μπλόκαραν τον αγιασμό στο 2ο ΓΕΛ. Έμαθαν μόλις χθες το βράδυ ότι καταργείται το τμήμα της θεωρητικής κατεύθυνσης της τρίτης λυκείου του σχολείου, γιατί έχει οκτώ μαθητές.
Σε χρονιά πανελλαδικών εξετάσεων οι μαθητές θα πρέπει επομένως να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον στην τελευταία τάξη του σχολείου γιατί το υπουργείο δεν σκοπεύει να διατηρήσει το τμήμα.
«Βρίσκομαι στο σχολείο 6 χρόνια και επιλέγουν να μας αλλάξουν περιβάλλον στην 3η Λυκείου, στην ψυχολογική κατάσταση που βρισκόμαστε. Αυτός είναι ο λόγος που κάνουμε αυτή την διαμαρτυρία και μας στηρίζουν και οι καθηγητές μας».
Ένας άλλος μαθητής, ο Γιώργος δήλωσε πως δεν πρόκειται να πάει στο άλλο σχολείο.
«Θα αρνηθώ να πατήσω το πόδι μου στο άλλο σχολείο. Είμαι μαθητής αυτού του λυκείου. Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος θεωρείται ποινή για κάποιον μαθητή και ειδικά για εμάς τα 8 παιδιά που δεν έχουμε κάνει τίποτα.
Άμα σε πιάσουν με κινητό να βιντεοσκοπείς κάποιον, είναι αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, εμείς ποιον βιντεοσκοπήσαμε; Απλώς θέλουμε να κάνουμε Αρχαία και Λατινικά για να περάσουμε στις σχολές μας. Δεν μας αξίζει η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος», τόνισε.
Μας έστειλαν μέιλ ότι το τμήμα καταργείται
Μητέρα καταγγέλλει ότι έμαθαν χθες το βράδυ ότι καταργείται το τμήμα της θεωρητικής κατεύθυνσης και διερωτάται ότι εφόσον υπάρχει πλεόνασμα σε φιλολόγους γιατί δεν μπορεί να λειτουργήσει.
Όπως αναφέρει η ίδια: «Μας ήρθε την Δευτέρα στις 16.00, email για τον αγιασμό ότι δηλαδή θα γίνει κανονικά ο αγιασμός, και χθες το βράδυ μας έστειλαν email ότι δεν θα λειτουργήσει το τμήμα της Θεωρητικής.
Ήταν ένα σκέτο email, ούτε έλεγε που θα πάνε τα παιδιά μας. Πήγαμε στην Δευτεροβάθμια, και μας είπαν ότι δεν έχουν καθηγητές. Εμείς γνωρίζουμε ότι έχουμε 24 ώρες πλεόνασμα στα θεωρητικά μαθήματα. Κάποιος μάλλον δεν τα πάει καλά. Ξέρουμε ότι στα Πρότυπα σχολεία υπάρχουν τμήματα με 6-8 μαθητές, άρα ο αριθμός δεν είναι πρόβλημα. Υπάρχουν πλεονάσματα σε φιλολόγους».
Διαμαρτυρία έγινε και στην χώρα Πάτμου όπου ο αγιασμός δεν είχε μαθητές. Γονείς συγκεντρώθηκαν στο προαύλιο ζητώντας να ξηλωθούν οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας που μπήκαν δίπλα στο σχολείο. Την κινητοποίηση στηρίζουν οι εκπαιδευτικοί και φορείς της Πάτμου. Ενώ η εταιρεία έχει δεσμευθεί ότι δεν θα λειτουργήσουν οι κεραίες, ωστόσο δεν τις έχει αφαιρέσει ακόμα από το σημείο.
Για την κοινωνική δυναμική…
Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις, ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Υπουργείου Παιδείας Ιωάννης Κατσαρός μίλησε στην ΕΡΤ επιχείρησε για άλλη μια φορά να κατευνάσει τα πνεύματα υποστηρίζοντας ότι οι συγχωνεύσεις αφορούν ένα εξαιρετικά μικρό αριθμό τμημάτων (όπως είπε αφορά 1.500 τμήματα στο σύνολο 75.000).
Ο ίδιος υποστήριξε ότι δεν προβλέπονται τάξεις με πάνω από 25 μαθητές σε δημοτικά και νηπιαγωγεία, ενώ ο κ. Στεφανάκης ανέφερε όπως προαναφέραμε ότι στο 5ο δημοτικό του Αιγάλεω ήδη είναι 27 και 28 μαθητές ανά τμήμα.
Αναφορικά δε με τον λόγο που ελήφθη αυτή η απόφαση ο κ. Κατσαρός ισχυρίστηκε ότι αυτό εξυπηρετεί την… κοινωνική δυναμική. Χρησιμοποίησε μάλιστα ένα πρωτοφανές επιχείρημα για να καθησυχάσει τους γονείς λέγοντας ότι έρευνες δεν επιβεβαιώνουν ότι όσο μικρότερος αριθμός μαθητών τόσο πιο αποδοτικό είναι το μάθημα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις