Μεγάλες αλλαγές φέρνει ο νέος Κ.Ο.Κ. – Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας, «ναι» στους ελιγμούς των δικύκλων
Σημαντικές αλλαγές φέρνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) που θα τεθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση.
Μεγάλες αλλαγές στις ποινές αρκετών παραβάσεων φέρνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), ο οποίος αναμένεται να τεθεί το προσεχές διάστημα σε δημόσια διαβούλευση.
Στόχος των Αρχών με τον νέο Κ.Ο.Κ. είναι η μείωση των τροχαίων στους δρόμους της χώρας, με τους αρμόδιους φορείς να θέτουν σε εφαρμογή μια σειρά αλλαγών και αυστηρότερο πλαίσιο ποινών.
Βασικότερη διαφοροποίηση σε σχέση με τα όσα γνωρίζαμε μέχρι τώρα είναι ότι για μια σειρά παραβάσεων θα τιμωρείται, βάσει του νέου Κ.Ο.Κ., ο οδηγός και όχι το όχημα, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα.
Παράλληλα, με τον νέο Κ.Ο.Κ. αυστηροποιούνται σημαντικά μια σειρά παραβάσεων που μπορούν να προκαλέσουν δυστυχήματα, όπως η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η μη χρήση κράνους, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και η κίνηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης.
Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας στον νέο Κ.Ο.Κ.
Στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) θα υπάρχει σημαντική αλλαγή στα όρια ταχύτητας για την κίνηση των οχημάτων εντός του αστικού ιστού.
Ειδικότερα, θα είναι πλέον στα 30 χιλιόμετρα ανά ώρα, αντί των 50 χλμ/ώρα που ισχύει τώρα, ενώ σε περιοχές που λειτουργούν σχολεία το όριο θα πέφτει στα 20 χλμ/ώρα, προκειμένου να αποφευχθούν ατυχήματα.
«Μπόνους» στις μοτοσικλέτες
Ο νέος Κ.Ο.Κ. απαντά στη βασικότερη αιτία προστριβών στους δρόμους μεταξύ οδηγών δικύκλων και ΙΧ: αυτό των ελιγμών.
Έτσι, οι οδηγοί μοτοσικλετών θα μπορούν να κάνουν ελιγμούς μεταξύ των οχημάτων, αν δεν παραβιάζουν όμως τα όρια ταχύτητας, ενώ θα μπορούν να «βγουν μπροστά» στα φανάρια, με σκοπό να διευκολύνεται η κίνηση των οχημάτων.
Παράλληλα, οι οδηγοί των δικύκλων θα έχουν να αντιμετωπίσουν αυστηρότερες ποινές σε περίπτωση που οδηγούν χωρίς να φορούν το προβλεπόμενο κράνος ασφαλείας.
Τη γλιτώνουν τα οχήματα
Ένας από τους στόχους που είχαν θέσει οι Αρχές κατά τη διαμόρφωση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) ήταν η αποσύνδεση των ποινών για κάποιες παραβάσεις με το όχημα, «στοχεύοντας» στην ποινή του οδηγού.
Έτσι, για μια ποινή που μέχρι σήμερα προβλεπόταν αφαίρεση πινακίδων, πλέον η ποινή θα αφορά στον οδηγό, με σκοπό τη χρήση του οχήματος από άλλα άτομα της οικογένειας.
Ο κίνδυνος υποτροπής
Αρκετά αυξημένες θα είναι οι ποινές σε περίπτωση υποτροπής, με αφαίρεση της άδειας οδήγησης έως και 5 χρόνια σε περίπτωση που ένας οδηγός υποπέσει για τρεις φορές σε κάποια παράβαση σε μια πενταετία.
Τέλος, οι Αρχες υπογραμμίζουν ότι με το νέο σύστημα καταγραφής (online διασύνδεση) δεν θα υπάρχει η δυνατότητα να «σβήσει» κάποιος μια κλήση.
- Πάντερ: «Το Παρτίζαν-Ερυθρός Αστέρας δεν περιγράφεται με λόγια»
- Βίντεο – ντοκουμέντο από το νέο περιστατικό με υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ από ανήλικη σε κλαμπ
- Αργίες 2025: Πότε πέφτουν το νέο έτος – «Πλήθος» τριήμερων
- Θεσσαλονίκη: Καταδικάστηκαν υπάλληλοι του ΟΑΣΘ – Έπαιρναν αναρρωτικές άδειες με ψευδείς γνωματεύσεις
- Νέο επεισόδιο στο «σίριαλ» Μότλεϊ – Υπέγραψε στην G-League
- «Είσαι ο διάβολος» – Αντιμέτωποι με τον πατέρα τους οι γιοι της Ζιζέλ Πελικό