Ακόμα ένα ατύχημα με τρένο συνέβη σήμερα το πρωί όταν αμαξοστοιχία προσέκρουσε σε πεσμένα δέντρα στη γραμμή.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες το ατύχημα έγινε μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών, με αποτέλεσμα να προκληθούν υλικές ζημιές και να ακινητοποιηθεί. Σύμφωνα με την Hellenic Train δεν υπήρξε τραυματισμός επιβατών ή προσωπικού.

Οι 35 επιβάτες της αμαξοστοιχίας 1531 μεταφέρθηκαν με την αμαξοστοιχία 1532 στον σταθμό των Αφιδνών. Λόγω των πεσμένων δέντρων στη γραμμή υπάρχει διακοπή κυκλοφορίας.

Η κυκλοφορία στο τμήμα Αφίδνες – Χαλκίδα θα υποκατασταθεί με λεωφορεία. Επίσης τα δρομολόγια του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα υποκατασταθούν από λεωφορεία, μέχρι την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας στο τμήμα Αφίδναι – Οινόη.

Πηγή φωτογραφίας: Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης

H Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης δημοσίευσε φωτογραφίες από το συμβάν που φαίνεται το δέντρο να έχει μπει μέσα στο βαγόνι.

Το νέο περιστατικό έρχεται λίγες ώρες μετά από παρόμοιο περιστατικό στο Διακοπτό με πεσμένα δέντρα στη γραμμή, που ευτυχώς δεν υπήρξε πρόσκρουση καθώς η αμαξοστοιχία κατάφερε να σταματήσει εγκαίρως.

Και όλα αυτά ενώ χθες υπήρξε η αποκάλυψη ότι αποφεύχθηκε νέα τραγωδία στον προαστιακό καθώς δύο τρένα κινούνταν με αντίθετες κατευθύνσεις στην ίδια γραμμή, μετά από λάθος εντολή σταθμάρχη Του ΟΣΕ στο ΣΚΑ. Ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το λάθος και ακινητοποίησε τον συρμό στο παρά πέντε.

Ο ΟΣΕ παραδέχτηκε ότι συνέβη ένα τόσο σοβαρό σφάλμα, ενώ το συμβάν έφερε εισαγγελική παρέμβαση: Ο προϊστάμενος της εισαγγελίας πρωτοδικών Αθηνών έδωσε εντολή για τη διενέργεια ποινικής προκαταρκτικής εξέτασης στο πλαίσιο της οποίας θα διερευνηθεί το αδίκημα των επικίνδυνων παρεμβάσεων στη συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς.

Η ανακοίνωση των μηχανοδηγών

Αιχμηρή είναι η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) για το περιστατικό, όπου τονίζεται ότι αν οι μηχανοδηγοί δεν ήταν επαγγελματίες και προσηλωμένοι στη δουλειά τους, τότε δεν θα είχαν αντιληφθεί τι είχε συμβεί.

Επίσης, το σωματείο των εργαζόμενων υπενθυμίζει ότι στο σημείο που έγινε το συμβάν δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση, το ETCS και τα φωτοσήματα.

Στην ανακοίνωσή τους οι μηχανοδηγοί αναλυτικά αναφέρουν ότι:

«Σήμερα το πρωί 13/9, οι αμαξοστοιχίες 1210 και 1307 παραλίγο να συγκρουστούν μετωπικά, μεταξύ των σταθμών της Αθήνας και των Αγίων Αναργύρων καθώς κινούνταν σε μονή γραμμή, με αντίθετη κατεύθυνση, κατόπιν εντολών που έλαβαν από τους εκατέρωθεν σταθμούς.

«Στο σημείο που έγινε το συμβάν δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση, το ETCS και τα φωτοσήματα»

Η σύγκρουση αποσοβήθηκε καθώς ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1210 αντιλήφθηκε το λάθος στις εντολές που δόθηκαν στα 2 τρένα όταν ο μηχανοδηγός της 1307 προχώρησε σε εκφώνηση της διέλευσης του από το σταθμό των Αγίων Αναργύρων.

Σήμερα θα μπορούσαμε να έχουμε ένα πραγματικά, και όχι κατ’ επίφαση, σοβαρό περιστατικό που αποφεύχθηκε χάρη στον επαγγελματισμό και την προσήλωση των μηχανοδηγών που αντιλήφθηκαν αυτό που πήγε να συμβεί.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να ενημερώσουμε ότι ο μηχανοδηγός της 1210, που αντιλήφθηκε το λάθος και απέτρεψε την σύγκρουση είναι ο Πρόεδρος του Σωματείου μας, ο οποίος πριν λίγους μήνες δέχθηκε προσωπική επίθεση, από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, με σχετική ανακοίνωση που ανέφερε χαρακτηριστικά, με αφορμή την τότε παραβίαση ερυθρού σηματοδότη: «…το ίδιο πρόσωπο που, ως μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας, παραβιάζει σηματοδότη θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών, με τη συνδικαλιστική του ιδιότητα υπογράφει ανακοινώσεις για την ασφάλεια των επιβατών».

Αναμένουμε την ανακοίνωση των ΟΣΕ, Hellenic Τrain και ιδιαίτερα την δήλωση του αρμόδιου Υπουργού, υπενθυμίζοντας ότι στο σημείο που έγινε το συμβάν δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση, το ETCS και τα φωτοσήματα».