Δασμοί: Μπορεί η ΕΕ να τους φρενάρει στα κινεζικά αυτοκίνητα;
Η Ευρωπαϊκή Ένωση διχάζεται σχετικά με τους δασμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία
- «Τουλάχιστον 100 Βορειοκορεάτες στρατιωτικοί σκοτώθηκαν σε μάχες στο Κουρσκ»
- Νεκρός ανασύρθηκε από τα συντρίμμια γάλλος υπήκοος στο Βανουάτου μετά τον σεισμό των 7,3 Ρίχτερ
- «Παλιάνθρωπε…» - Οργή λαού έξω από την Εισαγγελία, νέες μαρτυρίες για τον αστυνομικό της Βουλής
- Έντεκα νεκροί μετά από εμπρησμό σε μπαρ στο Βιετνάμ - «Φωνάζαμε στα παγιδευμένα θύματα»
Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα λάβει την τελική απόφαση σχετικά με αυτό που ορισμένοι αναλυτές αποκαλούν τη μεγαλύτερη εμπορική υπόθεση της ΕΕ κατά της Κίνας εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία, σημειώνει το CNBC.
Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι χώρες είναι διχασμένες σχετικά με το αν θα επιβάλουν δασμούς – μέχρι στιγμής έως και 36,3% – στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα. Μια γερμανική ένωση εμπορίου αυτοκινήτων λέει ότι θα βλάψουν τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν σημαντική παρουσία στην Κίνα. Η Γερμανία έχει σημαντικό εμπορικό πλεόνασμα αυτοκινήτων με τη χώρα. Οι ιταλικές και γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες, εν τω μεταξύ, δεν έχουν σχεδόν καμία παρουσία εκεί.
Η Κίνα εξάγει αυτοκίνητα σε χώρες σε όλο τον κόσμο και τόσο οι υποστηρικτές των δασμών όσο και οι αναλυτές του εμπορίου και της βιομηχανίας επισημαίνουν την υποστήριξη της Κίνας στους εγχώριους κατασκευαστές της ως αιτιολογία για την επιβολή δασμών.
«Έχουμε να κάνουμε με μια οικονομία στην Κίνα όπου τα πιστωτικά χρήματα κατανέμονται από το κράτος και όχι από την αγορά και το κράτος επιλέγει τομείς που θέλει να προωθήσει», δήλωσε ο William Reinsch, ανώτερος σύμβουλος και πρόεδρος Scholl στις Διεθνείς Επιχειρήσεις στο Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Σπουδών, μια δικομματική δεξαμενή σκέψης στην Ουάσιγκτον.
«Σε αυτό το είδος οικονομίας – αν το κάνεις αυτό – πάντα έχεις υπερεπενδύσεις, πάντα έχεις πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, πάντα έχεις υπερπαραγωγή και στη συνέχεια αυτή η υπερπαραγωγή διοχετεύεται στον υπόλοιπο κόσμο».
Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να παράγουν ένα αυτοκίνητο για περίπου 5.500 δολάρια, δήλωσε ο Felipe Muñoz, ανώτερος αναλυτής της JATO Dynamics, ενώ κοστίζει στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πιο κοντά στα 20.000 δολάρια.
Αυτό το τεράστιο πλεονέκτημα κόστους εξηγείται εν μέρει από τις κρατικές επιδοτήσεις, είπε.
«Αλλά εξηγείται επίσης από τις υψηλότερες οικονομίες κλίμακας», συνέχισε ο Muñoz. «Εξηγείται από το χαμηλότερο κόστος εργασίας και από το γεγονός ότι όταν πρόκειται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Κίνα, σε αντίθεση με τον υπόλοιπο κόσμο, έχει ήδη εξασφαλίσει την αλυσίδα εφοδιασμού για τις μπαταρίες».
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις