Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Δασμοί: Μπορεί η ΕΕ να τους φρενάρει στα κινεζικά αυτοκίνητα;

Δασμοί: Μπορεί η ΕΕ να τους φρενάρει στα κινεζικά αυτοκίνητα;

Η Ευρωπαϊκή Ένωση διχάζεται σχετικά με τους δασμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία

Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα λάβει την τελική απόφαση σχετικά με αυτό που ορισμένοι αναλυτές αποκαλούν τη μεγαλύτερη εμπορική υπόθεση της ΕΕ κατά της Κίνας εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία, σημειώνει το CNBC.

Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι χώρες είναι διχασμένες σχετικά με το αν θα επιβάλουν δασμούς – μέχρι στιγμής έως και 36,3% – στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα. Μια γερμανική ένωση εμπορίου αυτοκινήτων λέει ότι θα βλάψουν τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν σημαντική παρουσία στην Κίνα. Η Γερμανία έχει σημαντικό εμπορικό πλεόνασμα αυτοκινήτων με τη χώρα. Οι ιταλικές και γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες, εν τω μεταξύ, δεν έχουν σχεδόν καμία παρουσία εκεί.

Η Κίνα εξάγει αυτοκίνητα σε χώρες σε όλο τον κόσμο και τόσο οι υποστηρικτές των δασμών όσο και οι αναλυτές του εμπορίου και της βιομηχανίας επισημαίνουν την υποστήριξη της Κίνας στους εγχώριους κατασκευαστές της ως αιτιολογία για την επιβολή δασμών.

«Έχουμε να κάνουμε με μια οικονομία στην Κίνα όπου τα πιστωτικά χρήματα κατανέμονται από το κράτος και όχι από την αγορά και το κράτος επιλέγει τομείς που θέλει να προωθήσει», δήλωσε ο William Reinsch, ανώτερος σύμβουλος και πρόεδρος Scholl στις Διεθνείς Επιχειρήσεις στο Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Σπουδών, μια δικομματική δεξαμενή σκέψης στην Ουάσιγκτον.

«Σε αυτό το είδος οικονομίας – αν το κάνεις αυτό – πάντα έχεις υπερεπενδύσεις, πάντα έχεις πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, πάντα έχεις υπερπαραγωγή και στη συνέχεια αυτή η υπερπαραγωγή διοχετεύεται στον υπόλοιπο κόσμο».

Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να παράγουν ένα αυτοκίνητο για περίπου 5.500 δολάρια, δήλωσε ο Felipe Muñoz, ανώτερος αναλυτής της JATO Dynamics, ενώ κοστίζει στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πιο κοντά στα 20.000 δολάρια.

Αυτό το τεράστιο πλεονέκτημα κόστους εξηγείται εν μέρει από τις κρατικές επιδοτήσεις, είπε.

«Αλλά εξηγείται επίσης από τις υψηλότερες οικονομίες κλίμακας», συνέχισε ο Muñoz. «Εξηγείται από το χαμηλότερο κόστος εργασίας και από το γεγονός ότι όταν πρόκειται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Κίνα, σε αντίθεση με τον υπόλοιπο κόσμο, έχει ήδη εξασφαλίσει την αλυσίδα εφοδιασμού για τις μπαταρίες».

Πηγή: ΟΤ

Must in

Διαγραφή Σαμαρά: Mπορεί να ρίξει την κυβέρνηση; – Η απάντηση στα σενάρια για πρόωρες εκλογές και το νέο κόμμα 

Πως σχολιάζουν από την πλευρά Σαμαρά το αν η διαγραφή μπορεί να ρίξει την κυβέρνηση. Τι απαντά το Μαξίμου και η σιωπή βουλευτών

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024