Tα παιδιά επέστρεψαν στο σχολείο και η εργασιακή εβδομάδα έχει μπει και πάλι στους ρυθμούς της. Σε αυτό το μεταβατικό στάδιο είναι πολύ πιθανό να δυσκολεύεστε να προσαρμοστείτε στην καθημερινή εργασία, αφήνοντας πίσω την ανεμελιά και τη χαλαρότητα. Δεν είναι τυχαίο ότι μαζί με τα δεδομένα της αρχής του φθινοπώρου, έρχεται και η… αναβλητικότητα.

Η αναβλητικότητα παραμονεύει τα μεσημέρια της Δευτέρας

Μια σχετική έρευνα, που διεξήχθη από την Talker Research, αποκαλύπτει ότι η αναβλητικότητα κυριεύει το μυαλό μας, κυρίως στις 12:06 μ.μ. την Δευτέρα. Συγκεκριμένα, το 71% των ενηλίκων στις ΗΠΑ παραδέχεται ότι αναβάλλει τα τακτικά του καθήκοντα.

Στην έρευνα συμμετείχαν 2.000 ενήλικες, οι οποίοι για να αποφύγουν τις υποχρεώσεις τους στρέφονται προς δραστηριότητες που τους ευχαριστούν. Οι μισοί από τους ερωτηθέντες παρακολουθούν τηλεόραση και ταινίες, ενώ το 42% σκρολάρουν στα social media. Αρκετοί δηλώνουν ότι ξαπλώνουν απλώς στο κρεβάτι (39%) ή παίρνουν έναν υπνάκο (29%), αρκεί να μην έρθουν αντιμέτωποι με τις ευθύνες τους. Άλλα πράγματα που κάνουν οι συμμετέχοντες για να αποφύγουν τις υποχρεώσεις τους είναι:

  • Τρώνε κάτι  – 33%
  • Συναντούν συγγενείς και φίλους – 33%
  • Βγαίνουν για ένα περίπατο – 30%
  • Πηγαίνουν βόλτα με το αυτοκίνητο – 20%
  • Πηγαίνουν για ψώνια – 28%
  • Γυμνάζονται – 16%
  • Τσεκάρουν τη δουλειά – 10%

Ωστόσο, ακόμα και σε αυτή την περίπτωση τα social media επηρεάζουν πολύ τον μέσο Αμερικανό, που φαίνεται να ξοδεύει σχεδόν δυόμισι ώρες καθημερινά στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι το 10% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ξοδεύει 5 έως 8 ώρες στα social media, ενώ το 18% δεν επιδιώκει καν να περιορίσει αυτόν το χρόνο.

Πώς μας επηρεάζει η αναβλητικότητα

Η αναβλητικότητα, όμως, δεν εμφανίζεται χωρίς επιπτώσεις. Αντιθέτως, σύμφωνα με τα ερευνητικά δεδομένα, προκαλεί συναισθηματικό βάρος, ενώ τρεις στους τέσσερις Αμερικανούς αισθάνονται ένοχοι που αναβάλλουν τις υποχρεώσεις τους. Παρ’ όλα αυτά… δεν επιστρέφουν στις υποχρεώσεις ή τα καθήκοντά τους.

Πηγή: VITA