Ράλλυ Ακρόπολις: Σιωπή των υπεύθυνων για τις απευθείας αναθέσεις
Πλήθος ερωτημάτων προκαλεί η σιωπή των διοργανωτών του αγώνα για τις απευθείας αναθέσεις και τις αποκαλύψεις του in. Τι απαντά ο αν. υπουργός Αθλητισμού Γ. Βρούτσης.
- Η σχέση Τουρκίας – Συρίας και οι ανησυχίες σε Ελλάδα και Κύπρο
- Στο «κόκκινο» η γρίπη και ο RSV στην Ευρώπη – Προειδοποίηση ECDC για τις γιορτές
- Ο Έλον Μασκ «βάπτισε» σωτήρα της Γερμανίας το ακροδεξιό κόμμα AfD - «Μπορεί να σώσει τη χώρα»
- Δύο από τις πιο μολυσμένες πόλεις του κόσμου βρίσκονται στα Βαλκάνια
Σιωπή «παραδοχής» ήταν η μη απάντηση της Motorsport Greece, διοργανωτή του Ράλι Ακρόπολις, σε σειρά αποκαλύψεων και ερωτημάτων που της έθεσε το in για συγκεκριμένες συμβάσεις και απευθείας αναθέσεις που αφορούσαν τον αγώνα που έλαβε χώρα πριν λίγες μέρες. Είναι προφανές ότι με τη στάση του ο φορέας εκθέτει στην κοινή γνώμη και τον πολιτικό του προϊστάμενο, τον αναπληρωτή υπουργό Αθλητισμού Γιάννη Βρούτση.
Στις 27 και 30 Αυγούστου το in ανέδειξε το θέμα συγκεκριμένων συμβάσεων που αφορούσαν τη διοργάνωση του ράλι. Από το ρεπορτάζ προέκυπτε πως ενώ οι σχετικές προσκλήσεις ενδιαφέροντος ήταν ακόμη σε εξέλιξη, σημαντικό κομμάτι των έργων στη Λαμία –σημείο εκκίνησης του αγώνα- είχε ήδη γίνει.
Τα ερωτήματα που θέσαμε τότε ήταν πως ακριβώς είχαν γίνει τα έργα αφού δεν είχαν επιλεγεί οι εταιρείες και ποιος πλήρωνε γι’ αυτά.
Άγονη
Εν συνεχεία αποδείχθηκε ότι η διαδικασία της μιας από τις τρεις συμβάσεις κρίθηκε άγονη από την Motorsport Greece, την ώρα που αποδείχθηκε με φωτορεπορτάζ μας ότι μέρος του έργου ήταν ήδη έτοιμο από εταιρεία που συμμετείχε στην, κατά τα λοιπά, άγονη διαδικασία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι έως αυτή την ώρα ο εν λόγω διαγωνισμός εξακολουθεί να μην έχει αντικατασταθεί από κάποιον άλλον. Για όλα αυτά η διοργανώτρια αρχή δεν είχε αντιδράσει, ο αγώνας τελείωσε και πλέον, σε αυτά τα ερωτήματα έρχονται να προστεθούν κι άλλα, για έτερες αναθέσεις που αφορούν σε απευθείας αναθέσεις της διοργανώτριας επιτροπής.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για όσα ήδη διαβάσατε και θα διαβάσετε στη συνέχεια απευθύναμε ερώτημα στο γραφείο του κ. Βρούτση. Εντός λίγων ωρών μάς ενημέρωσε ότι προώθησε τα ερωτήματα στην Motorsport Greece, η οποία όμως δεν απάντησε στο χρονικό όριο –και με παράταση μάλιστα- που είχαμε δώσει.
Αναθέσεις
Πέραν λοιπόν των έργων που είχαν ήδη γίνει ενώ οι προσκλήσεις ενδιαφέροντος ακόμα… έτρεχαν, υπάρχουν και κάποιες άλλες απευθείας αναθέσεις που δημιουργούν απορίες και προβληματισμό.
Για παράδειγμα: Συγκεκριμένη εταιρεία φέρεται να πήρε 28.500 ευρώ για την «προετοιμασία και επισκευή ειδικών διαδρομών» του ράλι Σύμφωνα ωστόσο με το καταστατικό της εν λόγω εταιρείας στο ΓΕΜΗ, το αντικείμενό της είναι οι ηλιακοί θερμοσίφωνες, τα είδη θέρμανσης-κλιματισμού και οικοδομικές κατασκευές. Κατά συνέπεια προκύπτει ερώτημα για τη σχέση μεταξύ του αντικειμένου της εταιρείας με εκείνο της ανάθεσης.
Σε άλλη ανάθεση βλέπουμε πως εταιρεία φέρεται να έλαβε ποσό 30.000 ευρώ με αντικείμενο «συμβουλευτικές υπηρεσίες για τον έλεγχο των εσωτερικών διαδικασιών». Σύμφωνα με το ΓΕΜΗ η εν λόγω εταιρεία συστάθηκε στα τέλη Μάϊου του 2024, πριν από 4 μήνες.
Η σχετική σύμβαση πήρε αριθμό πρωτοκόλλου λίγες μέρες μετά, στις 17 Ιουνίου του 2024. Αφενός είναι εντυπωσιακός ο τίτλος της ανάθεσης, αφετέρου είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό το γεγονός ότι ο ανάδοχος επέλεξε μια εταιρεία που δεν είχε συμπληρώσει καν μήνα από την αρχική της σύσταση.
Εταιρεία ανέλαβε έργο με τίτλο «Σύνταξη Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας Οργανογράμματος» έναντι 20.000 ευρώ. Η εν λόγω εταιρεία φέρεται να έχει έδρα στη Δράμα και σύμφωνα με την ανάθεση θα συντάξει τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του οργανογράμματος του αναδόχου.
Εντύπωση προκαλεί το ποσό, ενώ ερώτημα αποτελεί το πως λειτουργούσε ο φορέας ως σήμερα. Χωρίς οργανόγραμμα; Τι λέει επ’ αυτού άραγε το υπουργείο Αθλητισμού ως εποπτεύων φορέας;
Υπάρχει ανάθεση σε εταιρεία ψηφιακών εκτυπώσεων και εκδόσεων, ύψους 30.000 ευρώ για έργο με τίτλο «Μεταποίηση και επιδιόρθωση ενδυμάτων, υφασμάτινων και διάφορων ειδών». Στην περιγραφή του έργου αναφέρονται μεταξύ άλλων μπλουζάκια πόλο με «εκτύπωση διαφορετικών εικαστικών», χιλιάδες πλαστικές κάρτες και κάποιες χιλιάδες τσάντες non woven – αυτές που επαναχρησιμοποιούνται.
Άλλη εταιρεία φέρεται να έλαβε 20.161 ευρώ για «διάφορα υλικά» και άλλα 22.580 ευρώ για «φιλοτέχνηση και προμήθεια 35 αναμνηστικών πλακετών και τροπαίων». Με δεδομένο ότι στο ΓΕΜΗ η εν λόγω εταιρεία φέρεται να εμπορεύεται από…. φρούτα και λαχανικά….έως υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου και από… αράπικα φιστίκια έως υπηρεσίες πώλησης ηλεκτρικού ρεύματος και…. αυτοκινήτων, αλλά πουθενά δεν αναφέρεται δραστηριότητα «φιλοτέχνησης τροπαίων και αναμνηστικών πλακετών», δημιουργεί επίσης απορίες.
Απορίες υπάρχουν και για τη δημοσιογραφική κάλυψη του αγώνα, καθώς υπάρχει κονδύλι ανάθεσης ύψους 40.000 ευρώ για το γραφείο Τύπου με αναφορά σε συγκεκριμένη δημοσιογράφο, ωστόσο πιο κάτω στη σχετική λίστα βρίσκουμε κι άλλα 18.000 ευρώ σε άλλη δημοσιογράφο ως «γραφείο προβολής».
Πιο δίπλα βρίσκουμε άλλη μια ανάθεση 8.000 ευρώ με αντικείμενο «προώθηση δημοσίων σχέσεων και προβολής». Εν ολίγοις συνολικό κονδύλι 66.000 ευρώ για την προβολή και κάλυψη εκ μέρους του αναδόχου ενός 4ημερου αγώνα. Με τις τιμές της δημοσιογραφικής αγοράς όλα αυτά ακούγονται εξόχως υπερτιμημένα και δημιουργούν ερωτήματα….
Προς το παρόν σταματάμε εδώ. Υπάρχουν ερωτήματα και γι΄ άλλες απευθείας αναθέσεις του αγώνα, οι περισσότερες εκ των οποίων έγιναν το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου. Τα στοιχεία των εταιρειών είναι στη διάθεσή μας. Αντί επιλόγου θα παραθέσουν αυτούσια την απάντηση που μάς έδωσε ο κ. Βρούτσης όταν του γνωστοποιήσαμε τα ερωτήματά μας.
Η απάντηση Βρούτση
«Έλαβα το e-mail με τις ερωτήσεις σας σχετικά με το EKO Rally Acropolis 2024.
Σεβόμενος τη δημοσιογραφική σας δουλειά και προς διευκόλυνση της έρευνά σας, θα ήθελα αρχικά να σημειώσω ότι το Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί τον σπουδαιότερο θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού της χώρας μας και διοργανώνεται εδώ και επτά δεκαετίες.
Μάλιστα, από το 2021 αποτελεί και πάλι –όπως στο ένδοξο παρελθόν του- μέρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος WRC και διενεργείται από την «Οργανωτική Επιτροπή Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού».
Συνεστήθη με την υπ. αριθ. ΥΠΠΟΑ/ΓΔΟΑ/ΔΥΑ/ 681905/20588/4155 απόφαση του Υφυπουργού Πολιτισμού & Αθλητισμού (Β’ 5388/2020) σύμφωνα με το άρθρο 53 του ν. 2725/1999, με σκοπό τη διεκδίκηση, προετοιμασία, οργάνωση, διεξαγωγή και φιλοξενία αγώνων διεθνών διοργανώσεων μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η εν λόγω Επιτροπή, όπως προκύπτει από το άρθρο 53 του ν.2725/1999, αποτελεί Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, δεν υπάγεται στον δημόσιο τομέα και λειτουργεί κατά τις διατάξεις του ιδιωτικού δικαίου, με ίδια περιουσία και προϋπολογισμό, ενώ και στις αποφάσεις συγκρότησης και ανασυγκρότησης των μελών της προβλέπεται αυτόνομη χάραξη της πολιτικής της και του προϋπολογισμού της.
Η εποπτεία του Δημοσίου επί των εν λόγω Οργανωτικών Επιτροπών περιορίζεται στη δυνατότητα της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, του Υπουργείου Αθλητισμού, να τροποποιεί τα κονδύλια του προϋπολογισμού τους, η δε δράση τους ρυθμίζεται από τους κανόνες του ιδιωτικού δικαίου και αποφασίζεται αποκλειστικά από τα μέλη τους.
Με το πέρας της εκκαθαρίσεως ελέγχονται οι δαπάνες τους από ορκωτό λογιστή, ο οποίος και υποβάλλει το σχετικό πόρισμα στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.
Ως εκ τούτου, προώθησα τις ερωτήσεις σας, στους καθ’ ύλην αρμόδιους της Οργανωτικής Επιτροπής MotorSport Greece για τις σχετικές διευκρινήσεις τους προς εσάς.
Στη διάθεσή σας,
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού
Γιάννης Βρούτσης».
ΥΓ. Τρεις μέρες μετά ουδείς έχει απαντήσει στα ερωτήματά μας, παρά τις συνεχόμενες οχλήσεις μας στο υπουργείο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις