Η συντηρητική Ιαπωνία δεν φαίνεται να τρέχει να ακολουθήσει τους γείτονές της στην Ανατολική Ασία και να αναγνωρίσει τους γάμους μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου. Αλλά στο σημείο όπου η ιαπωνική βιομηχανία ψυχαγωγίας κατευθύνεται σιγά-σιγά, τα δικαστήρια και οι δημοτικές αρχές την ακολουθούν.

Σε μεγάλο μέρος της σειράς, υπάρχει μια σχέση on-and-off μεταξύ του Dai και του Shun (ο οποίος είναι λίγο μεγαλύτερος και πιο ψυχρός). Αλλά το μεγαλύτερο δράμα των συγκατοίκων φάνηκε να είναι μια διαφωνία για την τιμή του ωμού κοτόπουλου

Το πρώτο ριάλιτι σόου γνωριμιών μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου «The Boyfriend», στο Netflix, μπορεί να είναι ένα ακόμη σημάδι ότι η κανονικοποίηση του queerness στην Ιαπωνία βρίσκεται καθ’ οδόν.

Η εκπομπή μεταφέρει εννέα άνδρες σε ένα παραλιακό σπίτι προκειμένου να βρουν την αγάπη – ή τουλάχιστον τη φιλία. Για ένα μήνα, ζουν μαζί και εργάζονται εναλλάξ σε βάρδιες σε ένα καφέ, δημιουργώντας σχέσεις με άλλους συγκατοίκους και μαθαίνοντας τον εαυτό τους στην πορεία.

Το σεξ σπάνια συζητείται άμεσα

«Δεν διαφέρει από τα γνωστά ριάλιτι που έχουμε δει στο παρελθόν. Το μόνο πράγμα που μας φάνηκε περίεργο ή αμφίβολο ήταν ότι, ενώ έχουν υπάρξει πολλά ετεροφυλόφιλα ριάλιτι, υπήρχαν τόσο λίγα με γκέι ζευγάρια, και κανένα στην Ιαπωνία», δήλωσε στο Variety ο διευθυντής κάστινγκ Taiki. «Δεν είχαμε στόχο να δημιουργήσουμε ένα ξεχωριστό είδος».

Αν η υπόθεση μοιάζει γνωστή, το αποτέλεσμα απέχει έτη φωτός από δυτικά σόου όπως το «Love Island» ή το «Love Is Blind», όσον αφορά τη «θερμότητα» επί της οθόνης, το υπερβολικό δράμα ή τα απροσδόκητα γεγονότα.

Το «The Boyfriend» περιλαμβάνει πολύ λίγα φιλιά ή χάδια, πόσο μάλλον σεξουαλική επαφή.

«Συζήτησα με το καστ πώς η εξέλιξη και οι πολύτιμες εμπειρίες πηγάζουν από τις κοινές φιλίες, τη νιότη και τους αγώνες, όχι μόνο από τον έρωτα. Αυτό οδήγησε σε πολλά απροσδόκητα θαύματα στο πλατό»

Σε μεγάλο μέρος του σόου, υπάρχει μια σχέση on-and-off μεταξύ του Dai και του Shun (ο οποίος είναι λίγο μεγαλύτερος και πιο ψυχρός). Αλλά το μεγαλύτερο δράμα των συγκατοίκων φάνηκε να είναι μια διαφωνία για την τιμή του ωμού κοτόπουλου.

Το σεξ σπάνια συζητείται άμεσα. Αλλά η σεξουαλικότητα και η δυσκολία του να κάνει coming out κανείς – ένας συγκάτοικος, ο Taehon, δεν το έχει πει ακόμα στους γονείς του, αν και η συμμετοχή του σε μια τηλεοπτική εκπομπή για γκέι άτομα σημαίνει ότι αναπόφευκτα πρέπει να το κάνει – είναι όλα συχνά θέματα συζήτησης μεταξύ των συγκατοίκων. Ως επί το πλείστον, τα χειρίζονται με προσοχή και χωρίς προσβολές.

«Bασανιστικά υπέροχη»

Οι κριτικές για τo ριάλιτι των δέκα επεισοδίων ήταν ως επί το πλείστον θετικές και επαινούσαν την εγκράτεια και τη ζεστασιά του. Οι New York Times το χαρακτήρισαν «ευεργητικό και ως επί το πλείστον αγνό».

Ο βρετανικός Guardian το επαίνεσε ως «βασανιστικά υπέροχο».

Είναι σαφές ότι σχεδιάστηκε με αυτόν τον τρόπο. Οι συγκάτοικοι κατοικούν σε ένα κομψό σπίτι σε παστέλ αποχρώσεις, διακοσμημένο με έπιπλα Roche Bobois. Οι άνδρες είναι άνετοι και κομψοί, ευγενικοί και προσεκτικά επιλεγμένοι.

Οι συμμετέχοντες του «The Boyfriend»

«Ξοδέψαμε περίπου έξι μήνες για να βρούμε τους συμμετέχοντες» λέει ο Taiki. «Παρόλο που δεν θεωρήσαμε ότι ήμασταν ιδιαίτερα απαιτητικοί, πραγματοποιήσαμε πολλές συνεντεύξεις πριν οριστικοποιήσουμε τους συμμετέχοντες».

Οι ταραχοποιοί απομακρύνθηκαν και οι παραγωγοί προσπάθησαν να αποφύγουν οποιαδήποτε επανάληψη του «Terrace House», του (ετεροφυλόφιλου) ριάλιτι της Fuji Television στο οποίο μοιάζει πολύ το «The Boyfriend» και το οποίο αδειοδοτήθηκε από το Netflix. Μετά την πέμπτη σεζόν του εν λόγω σόου, η παλαίστρια Kimura Hana αυτοκτόνησε, έχοντας αφήσει πολλαπλά μηνύματα που παρέπεμπαν σε εκφοβισμό.

Οι παραγωγοί του «The Boyfriend» προσπάθησαν, ωστόσο, να επιτύχουν μια εθνοτική ποικιλομορφία μεταξύ των συγκατοίκων, επιλέγοντας άνδρες κορεατικής και ταϊβανέζικης καταγωγής, παράγοντες που εξακολουθούν να θεωρούνται κοινωνικά στίγματα στη σύγχρονη Ιαπωνία.

Παρά την έλλειψη στενής επαφής επί της οθόνης, οι παραγωγοί λένε ότι έμειναν ευχαριστημένοι από το βαθύ πνεύμα των συγκατοίκων και την πρόοδό τους. «Συζήτησα με το καστ πώς η εξέλιξη και οι πολύτιμες εμπειρίες πηγάζουν από τις κοινές φιλίες, τη νιότη και τους αγώνες, όχι μόνο από τον έρωτα. Αυτό οδήγησε σε πολλά απροσδόκητα θαύματα στο πλατό», δήλωσε ο Hishida Keisuke, σκηνοθέτης της σειράς και επικεφαλής παραγωγός της Kyodo Television.

«Δεν εστιάσαμε μόνο στο ρομάντζο, αλλά και στο να περάσουν χρόνο μαζί και να βιώσουν την προσωπική τους ανάπτυξη», επανέλαβε ο Ota Dai, εκτελεστικός παραγωγός για τα πρωτότυπα live-action στο Netflix Japan.

*Με πληροφορίες από: Variety | Φωτογραφίες: Netflix