Γιατί τα μη αλκοολούχα ποτά μπορεί να αποτελούν ένα κρυφό «θησαυρό»
Η όρεξη για μη αλκοολούχα ποτά φαίνεται να είναι ολοένα και μεγαλύτερη – Νέα κοινά βλέπουν οι εταιρείες
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Μια αγορά η οποία φαίνεται να έχει αρκετό μέλλον είναι τα μη αλκοολούχα ποτά. Τα ποτά χωρίς αλκοόλ ανέρχονται είναι μια αγορά που βρίσκεται στα πρώτα της βήματα και αντιπροσωπεύει μόνο το 1% περίπου των παγκόσμιων πωλήσεων αλκοόλ, σε ένα σύνολο περίπου 20 δισ. δολαρίων σύμφωνα με την Bernstein Research, τη συντριπτική πλειονότητα των οποίων έχει η μπύρα, Όπως αναφέρουν οι Financial Times, σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στη στήλη Lex.
Οι παραγωγοί δεν έχουν σπάσει τη συνταγή για νόστιμο κρασί χωρίς αλκοόλ. Από τα οινοπνευματώδη ποτά, εκείνα που βασίζονται σε βότανα και μούρα για τη γεύση, όπως το τζιν, μπορούν να αναπαραχθούν με κάποια ακρίβεια. Το να φτιάξεις όμως κανείς μια βότκα χωρίς αλκοόλ που δεν είναι απλώς νερό είναι μια πιο δύσκολη υπόθεση. Οι τεχνολογίες, επίσης, εξακολουθούν να εξελίσσονται. Η παραγωγή μπίρας χωρίς αλκοόλ ώστε να διατηρηθεί σε βαρελίσια μορφή αποτελεί πρόκληση επίσης.
Ετήσια αύξηση
Παρόλα αυτά, υπάρχουν ενδείξεις ότι η τάση για μη αλκοολούχα ποτά απογειώνεται. Η ανάπτυξη είναι υγιής, με μέση ετήσια αύξηση του όγκου κατά 9% να αναμένεται μεταξύ 2022 και 2026, σύμφωνα με το IWSR, σε σύγκριση με μια πιο οριζόντια ανάπτυξη για την μπύρα, το κρασί και τα οινοπνευματώδη ποτά.
Η μπύρα χωρίς αλκοόλ αντιπροσωπεύει πάνω από το 10% των πωλήσεων στη Σλοβακία, τη Γερμανία και την Ισπανία, χώρες με ισχυρή κουλτούρα κατανάλωσης μπύρας.
Οι γίγαντες της βιομηχανίας Carlsberg και Heineken έχουν ήδη κυκλοφορήσει εκδόσεις με μηδενικό αλκοόλ των εμβληματικών τους σημάτων, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το 3% του κύκλου εργασιών. Το Crodino της Campari, ένα ντόπιο απεριτίφ χωρίς αλκοόλ, αποτελεί ένα συνηθισμένο προϊόν στην Ιταλία και έχει εμφανιστεί και στα ράφια του Ηνωμένου Βασιλείου.
Οι επιλογές χωρίς αλκοόλ επιτρέπουν στις εταιρείες να προσεγγίσουν νέες ομάδες. Η συντριπτική πλειονότητα όσων τα καταναλώνουν πίνουν επίσης παραδοσιακές μπύρες και οινοπνευματώδη ποτά. Οι νεότερες γενιές, ιδίως, χρησιμοποιούν εναλλακτικές χωρίς αλκοόλ για να μετριάσουν τη συνολική πρόσληψη. Αλλά η τάση για μηδενικό αλκοόλ σημαίνει επίσης ότι οι ζυθοποιοί και οι αποσταγματοποιοί μπορούν να απευθυνθούν στους καταναλωτές που διαφορετικά θα έμεναν απλά σε έναν χυμό πορτοκάλι.
Από άποψη κερδοφορίας, επίσης, τα ποτά με μηδενικό αλκοόλ είναι ελκυστικά. Η παρασκευή τους είναι πιο δαπανηρή, δεδομένων των περίπλοκων τεχνικών που απαιτούνται για την αφαίρεση του αλκοόλ και την παραμονή όσο το δυνατόν περισσότερης γεύσης. Αλλά τα προϊόντα πωλούνται σε τιμές συγκρίσιμες με τις αντίστοιχες αλκοολούχες και δεν καταβάλλουν ειδικό φόρο κατανάλωσης, ο οποίος στο Ηνωμένο Βασίλειο ξεκινά από 21 λίρες ανά λίτρο αλκοόλ στο προϊόν. Αυτό μπορεί να σημαίνει ώθηση στα περιθώρια κέρδους.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις