Η μαθηματική πράξη που θα σας κρατήσει μακριά από τρακαρίσματα
Πάνω απ' όλα τα μάτια σας στον δρόμο.
- Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει άλλο πρόσωπο για ΠτΔ αν ο Μητσοτάκης επιλέξει «στενή κομματική επιλογή»
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Πολάκης: Η άσχημη εικόνα των δημοσκοπήσεων θα αλλάξει μετά τις εσωκομματικές εκλογές
- Το μετέωρο βήμα της ΝΔ και οι τριγμοί στη δεξιά πολυκατοικία
Λίγο η βιασύνη να τα προλάβουμε όλα, λίγο το ατελείωτο μποτιλιάρισμα στα οδικά δίκτυα της πόλης, είναι σχεδόν βέβαιο πως κάποια στιγμή στη ζωή μας θα εμπλακούμε σε κάποιο τρακάρισμα, είτε λόγω δικής μας απροσεξίας, είτε των αλλωνών.
Σε κάθε περίπτωση, πέραν όλων των άλλων απαράβατων κανόνων που πρέπει να ακολουθείτε όταν πιάνετε το τιμόνι, υπάρχει ένας ακόμη που εγγυάται να σας κρατήσει μακριά από δυσάρεστες καταστάσεις ενώ βρίσκεστε στην άσφαλτο.
Στο άρθρο αυτό θα αναλύσουμε το συχνό φαινόμενο της μη τήρησης των σωστών αποστάσεων από το προπορευόμενο όχημα. Έρευνα έχει αποδείξει ότι τα τροχαία που προκαλούνται λόγω αυτής της κακής συνήθειας, θα μπορούσαν να είχαν μειωθεί έως και 50%, αν το πίσω όχημα είχε αφήσει μόλις 15 μέτρα μεγαλύτερη απόσταση από το μπροστινό.
Επιπλέον, η μη σωστή τήρηση αποστάσεων επιφέρει διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ. Βέβαια να σημειώσουμε ότι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) δεν ορίζει την απόσταση, μεταφέροντας την ευθύνη στον οδηγό, αφήνοντάς τον να κρίνει πόσο μακριά πρέπει να βρίσκεται ώστε να προλάβει να φρενάρει εγκαίρως.
Ο «κανόνας του τετραγώνου»
Ο σωστός υπολογισμός βρίσκεται στον «κανόνα του τετραγώνου». Εάν η ονομασία σάς παραπέμπει σε δύσκολα μαθηματικά, μην αγχώνεστε, ο υπολογισμός είναι πολύ απλός.
Σε περίπτωση βροχής, θα πρέπει το τελικό αποτέλεσμα να το πολλαπλασιάσουμε επί 2, ενώ σε περίπτωση χιονόπτωσης θα πρέπει να υπολογίζουμε την τριπλάσια απόσταση
Ουσιαστικά, πολλαπλασιάζετε το πρώτο ψηφίο που υπάρχει στο όριο ταχύτητας με τον εαυτό του και βρίσκετε την απόσταση, αναφέρει το carandmotor.gr.
Για παράδειγμα, αν κινούμαστε σε δρόμο με όριο 90 χλμ./ώρα, θα κάνουμε τον πολλαπλασιασμό 9×9, που μας δίνει αποτέλεσμα 81 μ., σε δρόμο με όριο 130, κάνουμε 13×13 που μας βγάζει 169 μέτρα κ.τ.λ.
Τι κάνουμε όταν βρέχει ή χιονίζει
Προσοχή όμως, γιατί αυτός ο κανόνας ισχύει μόνο όταν ο δρόμος είναι στεγνός. Σε περίπτωση βροχής, θα πρέπει το τελικό αποτέλεσμα να το πολλαπλασιάσουμε επί 2, ενώ σε περίπτωση χιονόπτωσης θα πρέπει να υπολογίζουμε την τριπλάσια απόσταση.
Αν τώρα δεν τα πάτε καλά με τον πολλαπλασιασμό και χρειάζεται να κάνετε χρήση κινητού για την πράξη, κάτι που απαγορεύεται κατά την οδήγηση, μπορείτε να εφαρμόσετε τον κανόνα των 3 δευτερολέπτων.
Για αυτήν την τεχνική, θα πρέπει να ορίσετε ένα σταθερό σημείο αναφοράς (π.χ. μια πινακίδα) και μόλις το προπορευόμενο όχημα περάσει από εκεί, να αρχίσετε να μετράτε 3 δευτερόλεπτα, λέγοντας «χίλια ένα», «χίλια δύο», «χίλια τρία». Αν δεν έχετε περάσει το σημείο αναφοράς μέχρι να τελειώσετε το μέτρημα, τότε η απόστασή σας είναι καλή, αλλιώς θα πρέπει να αφήσετε το πόδι από το γκάζι.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις