ΗΠΑ: Δικαστήριο επιδίκασε 116 εκατ. δολάρια σε οικογένεια θύματος πτώσης ελικοπτέρου
Σε ένα πολυπαραγοντικό δυστύχημα με ελικόπτερο, δικαστήριο επέρριψε ευθύνες σε ιδιοκτήτρια εταιρεία, εταιρεία εξοπλισμού και την εταιρεία που το μίσθωσε.
- «Πνιγμός στα 30.000 πόδια» - Αεροπλάνο άρχισε να πλημμυρίζει εν ώρα πτήσης [Βίντεο]
- Μπακογιάννη: Η Σακελλαροπούλου θα μπορούσε να προταθεί για την Προεδρία της Δημοκρατίας
- Εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο του Σικάγο έπαιξαν ξύλο με... τις πινακίδες «προσοχή βρεγμένο δάπεδο»
- «Πρέπει να κάνουν δήλωση ότι σέβονται το πολίτευμα» - Οι όροι για να πάρουν την ιθαγένεια οι Γλύξμπουργκ
Οι ένορκοι επιδίκασαν 116 εκατομμύρια δολάρια στην οικογένεια ενός από τους πέντε ανθρώπους που σκοτώθηκαν σε ένα ελικόπτερο χωρίς πόρτα, το οποίο συνετρίβη και βυθίστηκε σε ποταμό της Νέας Υόρκης, αφήνοντας τους επιβάτες παγιδευμένους στις ζώνες ασφαλείας τους. Η ετυμηγορία βγήκε την Πέμπτη στην αγωγή για τον θάνατο του Τρέβορ Κάντιγκαν, ο οποίος ήταν 26 ετών όταν πήρε την καταδικασμένη πτήση τον Μάρτιο του 2018.
Ήταν, δήλωσε την Παρασκευή ο δικηγόρος της οικογένειας Gary C. Robb, «μια παγίδα θανάτου». «Παραπλάνησαν εντελώς το κοινό σχετικά με τη δυνατότητα να βγει κανείς σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης» από τις ιμάντες, οι οποίες ήταν αγορασμένες στο κατάστημα συσκευές προστασίας από πτώση που προορίζονταν για εργάτες οικοδομών και όχι για αεροπορική χρήση, είπε. Την Παρασκευή στάλθηκαν μηνύματα για την υποβολή σχολίων στους δικηγόρους των εταιρειών που οι ένορκοι κατηγόρησαν για τον θάνατό του.
Οι ένορκοι αποφάσισαν ότι το 42% του σφάλματος βαραίνει την FlyNYON, η οποία οργάνωσε την πτήση, και το 38% την Liberty Helicopters, η οποία ήταν ιδιοκτήτρια του ελικοπτέρου και προμήθευσε τον πιλότο. Οι ένορκοι ανέθεσαν το 20% της ευθύνης στην Dart Aerospace, η οποία κατασκεύασε μια συσκευή επίπλευσης που δεν λειτούργησε σωστά κατά τη συντριβή.
Το ελικόπτερο έπεσε στον ποταμό Ιστ Ρίβερ αφού ένας ιμάντας επιβατών πιάστηκε σε έναν διακόπτη διακοπής καυσίμων (σ.σ. kill switch) που ήταν τοποθετημένος στο δάπεδο και σταμάτησε τον κινητήρα, διαπίστωσαν οι ομοσπονδιακοί ερευνητές. Το ελικόπτερο άρχισε να βυθίζεται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.
Ο πιλότος σώθηκε όμως όλοι οι επιβάτες πνίγηκαν
Ο πιλότος, ο οποίος φορούσε ζώνη ασφαλείας, κατάφερε να απελευθερωθεί και επέζησε. Όμως οι πέντε επιβάτες πάλευαν μάταια να απελευθερωθούν από τις ζώνες τους, διαπίστωσε η έρευνα του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών.Και οι πέντε πέθαναν. Ήταν ο Κάντιγκαν, ο Μπράιαν ΜακΝτάνιελ , 26 ετών, η Κάρλα Βαγιέχος Μπλάνκο , 29 ετών, ο Τρίσταν Χίλ , 29 ετών και ο Ντάνιελ Τόμσον , 34 ετών.
Ο Κάντιγκαν, δημοσιογράφος, είχε πρόσφατα μετακομίσει στη Νέα Υόρκη από το Ντάλας και απολάμβανε την επίσκεψη του παιδικού του φίλου ΜακΝτάνιελ, πυροσβέστη του Ντάλας. Το NTSB κατηγόρησε σε μεγάλο βαθμό την FlyNYON, λέγοντας ότι εγκατέστησε ιμάντες διαφυγής με δυσκολία και εκμεταλλεύτηκε ένα ρυθμιστικό κενό για να αποφύγει να εκπληρώσει τις απαιτήσεις ασφαλείας που θα ίσχυαν για τις τουριστικές πτήσεις.
Η FlyNYON προωθούσε «selfies με αθλητικά παπούτσια» – εικόνες με τα πόδια των επιβατών να κρέμονται πάνω από το Μανχάταν – αλλά είπε στους υπαλλήλους να αποφεύγουν τη χρήση όρων όπως «αεροπορική περιήγηση» ή «αξιοθέατα», ώστε η εταιρεία να μπορεί να διατηρήσει μια πιστοποίηση με λιγότερο αυστηρά πρότυπα ασφαλείας, δήλωσαν οι ερευνητές.
Πως έφταιγαν όλοι για τον θάνατο των επιβατών
Η εταιρεία έλαβε την πιστοποίηση μέσω μιας εξαίρεσης που προορίζεται για δραστηριότητες όπως η συλλογή ειδήσεων, η εμπορική φωτογράφηση και τα γυρίσματα ταινιών. Στις παρατηρήσεις που υπέβαλε στο NTSB, η FlyNYON κατηγόρησε τον σχεδιασμό του ελικοπτέρου και το σύστημα επίπλευσης, το οποίο απέτυχε να κρατήσει το αεροσκάφος σε όρθια θέση. Η DART Aerospace, με τη σειρά της, πρότεινε ότι ο πιλότος δεν είχε χρησιμοποιήσει σωστά το σύστημα.
Ο πιλότος είπε στο NTSB ότι οι επιβάτες είχαν ενημέρωση για την ασφάλεια πριν από την πτήση και τους είπαν πώς να βγουν από τις ζώνες συγκράτησης. Μετά τη συντριβή, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας απαγόρευσε προσωρινά τις πτήσεις doors-off με σφιχτές ζώνες συγκράτησης καθισμάτων. Οι πτήσεις συνεχίστηκαν αργότερα με απαιτήσεις για συστήματα συγκράτησης που μπορούν να απελευθερωθούν με μία μόνο ενέργεια.
Ο Ρομπ δήλωσε ότι οι γονείς του Cadigan έκαναν μήνυση με την ελπίδα να σταματήσουν τις πτήσεις χωρίς πόρτες. Πάντως τα ποσοστά επιβίωσης από πτώση ελικοπτέρου, είναι εξαιρετικά μικρά.
Ο πατέρας του, ο δημοσιογράφος του ραδιοτηλεοπτικού σταθμού του Ντάλας Τζέρι Κάντιγκαν, πέθανε τον Ιούλιο στο Σεντ Λούις, ενώ επισκεπτόταν συγγενείς κατά τη διάρκεια ενός διαλείμματος στην περίπου τρίμηνη δίκη στο Μανχάταν. «Δεν είδε το τελικό ταξίδι προς τη δικαιοσύνη», είπε ο Ρομπ, “«λλά ήξερε ότι θα ερχόταν».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις