Το μυστικό διαμέρισμα στην κορυφή του Πύργου του Άιφελ
Αφού μαθεύτηκε ότι ο Γουστάβος Άιφελ είχε μια ιδιωτική κατοικία στην κορυφή του πύργου, ο χώρος έγινε ο φθόνος της ελίτ του Παρισιού.
- Αυτός ήταν ο Τζακ ο Αντεροβγάλτης: Ένα γράμμα του 1889, που βρέθηκε σε ένα παλιό βιβλίο, ρίχνει φως στην ταυτότητά του
- «Αγνοούσα όσα συνέβαιναν», είπε για την αυτοκτονία του πατέρα της η «αγνοουμένη» Αμερικανίδα
- Αντετοκούνμπο: «Δεν λαμβάνω την αναγνώριση που θα έπρεπε – Πραγματικά πιστεύω στον εαυτό μου»
- Πώς το σήριαλ Black Doves ανατρέπει το στερεότυπο του «καλύτερου γκέι φίλου»
«Κοιτώντας το αρχικό σχέδιο του Πύργου του Άιφελ μπορούμε να δούμε το κύριο κατάστρωμα παρατήρησης, το οποίο είναι γεμάτο με κόσμο, ο οποίος απολαμβάνει τη θέα στην κορυφή του ψηλότερου κτιρίου στον κόσμο» γράφει το onverticality.com για ένα ιλουστρέισιον του 1889 και συνεχίζει:
«Εν αγνοία τους, ωστόσο, βρίσκεται το ιδιωτικό διαμέρισμα που βρίσκεται στον όροφο ακριβώς από πάνω τους. Σχεδιάστηκε από τον Γουστάβο Άιφελ ως ιδιωτικός χώρος για τον ίδιο, ώστε να διασκεδάζει αξιόλογους καλεσμένους και να πραγματοποιεί επιστημονικά πειράματα».
100 τετραγωνικά μέτρα
Το διαμέρισμα ήταν η χαμηλότερη από μια σειρά από πλατφόρμες που έφταναν στα ανώτερα τμήματα του πύργου, τις οποίες ο Άιφελ χρησιμοποιούσε για ατμοσφαιρικά και αστρονομικά πειράματα. Αναφέρεται γενικά ως το μυστικό διαμέρισμα, αλλά ήταν αρκετά γνωστό στο κοινό ότι ο Άιφελ διέθετε αυτόν τον χώρο.
Είχε διαστάσεις περίπου 100 τετραγωνικά μέτρα και περιλάμβανε εργαστήριο, καθιστικό, τραπεζαρία, κουζίνα, μπάνιο και πιάνο.
Αναφέρεται ως διαμέρισμα, αλλά η έλλειψη υπνοδωματίου κάνει τους περισσότερους να πιστεύουν ότι ο άνθρωπος δεν κοιμήθηκε ποτέ εκεί, ωστόσο.
Ο Άιφελ δέχτηκε μυριάδες προσφορές για να νοικιάσει τον χώρο έναντι μεγάλων χρηματικών ποσών, αλλά τις απέρριψε όλες
Βελούδινες καρέκλες και ταπετσαρία με σχέδια
Αφού μαθεύτηκε ότι ο Άιφελ είχε μια ιδιωτική κατοικία στην κορυφή του πύργου, ο χώρος έγινε ο φθόνος της ελίτ του Παρισιού.
Ο Άιφελ δέχτηκε μυριάδες προσφορές για να νοικιάσει τον χώρο έναντι μεγάλων χρηματικών ποσών, αλλά τις απέρριψε όλες. Προσκάλεσε στο χώρο μόνο επιλεγμένα μέλη της επιστημονικής κοινότητας, με πιο αξιοσημείωτο τον Τόμας Έντισον, ο οποίος χάρισε στον Άιφελ μια συσκευή ηχογράφησης.
Ο αρχικός χώρος είναι αρκετά παραδοσιακός και απλός, με βελούδινες καρέκλες και ταπετσαρία με σχέδια. Πρόκειται για μια ζεστή και οικία αισθητική, η οποία έρχεται σε έντονη αντίθεση με την τοποθεσία του και το σφυρήλατο σιδερένιο πλέγμα του πύργου.
Δείτε το σχετικό βίντεο
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Άιφελ τοποθέτησε το ιδιωτικό του διαμέρισμα ακριβώς πάνω από το δημόσιο παρατηρητήριο
Δημόσιο και ιδιωτικό σε κάθετη διάταξη
Η κάτοψη του πύργου δείχνει μια μάλλον στενή διάταξη λόγω των τεράστιων στηλών και του φρεατίου του ανελκυστήρα που διαπερνούν τον όροφο. Μια μικρή ελικοειδής σκάλα παρείχε τη μόνη πρόσβαση, και ολόκληρο το διαμέρισμα περιβαλλόταν από μια εξωτερική βεράντα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Άιφελ τοποθέτησε το ιδιωτικό του διαμέρισμα ακριβώς πάνω από το δημόσιο παρατηρητήριο. Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα σύγκρουση χρήσεων: σε ένα επίπεδο, έχετε έναν χώρο ανοιχτό στο κοινό, ο οποίος επιτρέπει στα άτομα να βιώσουν τη συγκίνηση της θέασης της πόλης από ψηλά.
Ακριβώς από πάνω υπάρχει μια ιδιωτική κατοικία για ένα μόνο άτομο που περιόρισε την πρόσβαση σε μια μικρή ομάδα αξιόλογων καλεσμένων από την επιστημονική κοινότητα. Ο Άιφελ χρησιμοποιούσε την καθετότητα για να επιβάλει την κυριαρχία του στο κοινό, αλλά τα κίνητρά του για να το κάνει αυτό παραμένουν ασαφή.
Γιατί το έκανε;
Κανείς ποτέ δεν έμαθε γιατί ο Άιφελ περιόρισε τόσο αυστηρά τη λίστα των καλεσμένων του. Φαινόταν ότι διατηρούσε τον χώρο για επιστημονική εξερεύνηση και φιλοξενούσε εκεί μόνο μέλη της επιστημονικής κοινότητας.
Ίσως θεωρούσε την επιστήμη ως το αποκορύφωμα των ανθρώπινων προσπαθειών και ήθελε να την τοποθετήσει πάνω από τις ανάγκες της κοινωνίας, τόσο μεταφορικά όσο και φυσικά.
Άλλοι ισχυρίζονται ότι επειδή δεν είχε γεννηθεί στην ανώτερη τάξη της κοινωνίας, ίσως δυσανασχετούσε με την ελίτ του Παρισιού και ήθελε να της μπει στο μάτι. Ίσως έβγαζε τόσα πολλά χρήματα από τον πύργο που δεν είχε ανάγκη να τον νοικιάσει, γεγονός που του επέτρεπε τον πλήρη έλεγχο για να χρησιμοποιεί τον χώρο κατά το δοκούν.
Και φτάνουμε στο σήμερα
Όποιος κι αν είναι ο λόγος, το διαμέρισμα παραμένει ένα ενδιαφέρον μυστήριο στην κορυφή ενός από τα ψηλότερα κτίρια στον κόσμο.
Το διαμέρισμα έχει έκτοτε αποκατασταθεί και οι επισκέπτες του καταστρώματος παρατήρησης μπορούν να το δουν μέσα από ένα γυάλινο διαχωριστικό, το οποίο συμπληρώνεται με κέρινα ομοιώματα του Άιφελ, του Έντισον και της κόρης του Άιφελ.
*Με στοιχεία από onverticality.com | Αρχική Φωτό: toureiffel.paris
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις