Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Dating apps: Ήρθε το τέλος τους; Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν τις εφαρμογές γνωριμιών

Dating apps: Ήρθε το τέλος τους; Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν τις εφαρμογές γνωριμιών

Οι πλατφόρμες γνωριμιών (dating apps) θα πρέπει να επιδεικνύουν πραγματική υπευθυνότητα και να θέτουν ως προτεραιότητα την ασφάλεια των χρηστών τους

Έρευνες δεικνύουν πως ολοένα και περισσότεροι χρήστες εγκαταλείπουν το προφίλ τους στις εφαρμογές γνωριμιών (dating apps) και αναζητούν, κατά πάσα πιθανότητα, άλλους τρόπους για να βρουν συντρόφους.

Σύμφωνα με τον Guardian, η άνοδος των εφαρμογών γνωριμιών την τελευταία δεκαετία έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι δημιουργούν σχέσεις. Σύμφωνα με έρευνα της Pew Research Center, (2022), το 53% των ενηλίκων στις ΗΠΑ, κάτω των 30 ετών, είχε χρησιμοποιήσει online dating.

Ωστόσο, οι εφαρμογές γνωριμιών έχουν προκαλέσει δυσαρέσκεια σε πολλούς χρήστες, καθώς η Pew διαπίστωσε ότι το 46% όλων των χρηστών (και το 51% των γυναικών) είχαν αρνητική εμπειρία από τις διαδικτυακές γνωριμίες.

Μια αίσθηση ανησυχίας και ευαλωτότητας κρατάει τις γυναίκες μακριά από την έκθεση στις πλατφόρμες

Οι πλατφόρμες καταγράφουν μαζική έξοδο των γυναικών από τις εφαρμογές γνωριμιών οι οποίες έχουν μετατραπεί σε πεδίο παρενόχλησης, κακοποίησης, επίθεσης.

Ο κύριος λόγος για τον οποίο οι γυναίκες δηλώνουν ότι βρίσκονται σε αποχή από τις εφαρμογές γνωριμιών, από τα ραντεβού και από οποιαδήποτε προσπάθεια σύνδεσης με κάποιον, είναι ότι η δεξαμενή των ραντεβού έχει γίνει τοξική.

Έρευνα (2020) διαπίστωσε ότι πολλές γυναίκες είχαν εισπράξει βία στις πλατφόρμες. Αυτό περιλάμβανε: καταχρηστική συμπεριφορά, λήψη ανεπιθύμητων σεξουαλικών εικόνων, υποβολή αιτήματος για σεξουαλικές εικόνες, συναντήσεις με απατεώνες, νταήδες και διαταραγμένους. Παρόλο που μπλόκαραν τους προαναφερόμενους, έπεφταν πάνω τους σε άλλες εφαρμογές.

Το Pew Research Center (2023), διαπίστωσε ότι περισσότερες από τις μισές γυναίκες κάτω των 50 ετών που είχαν χρησιμοποιήσει ιστότοπους ή εφαρμογές γνωριμιών είχαν λάβει ένα σεξουαλικό μήνυμα ή μια εικόνα που δεν ζήτησαν. Περισσότερες από μία στις 10 είχαν δεχθεί απειλές για σωματική βλάβη.

Ανησυχητική ροή αρνητικών μηνυμάτων, παρακολούθησης και απάτης catfishing με στόχο τις γυναίκες

Είναι βέβαιο ότι οι γυναίκες κινδυνεύουν περισσότερο σ’ αυτό το ψηφιακό σύμπαν που έχει διαμορφωθεί χωρίς κανόνες. Οι ειδικοί τονίζουν ότι υπάρχει τεράστια ανάγκη για νόμους που αναγνωρίζουν και ποινικοποιούν τέτοιου είδους μορφές κακοποίησης.

Στην Αυστραλία μετά από διαβουλεύσεις οι πλατφόρμες των εφαρμογών έλαβαν εντολή να καταρτίσουν κώδικες που θα προφυλάσσουν τους χρήστες από επικίνδυνες συμπεριφορές.

Μέχρι τότε όμως οι γυναίκες εξακολουθούν να υφίστανται το μεγαλύτερο βάρος της διαδικτυακής παρενόχλησης και κακοποίησης. Πρέπει να ελέγχουν τα προφίλ, να επαληθεύουν τις ταυτότητες, να προστατεύουν την ιδιωτική τους ζωή και να διαχειρίζονται τα όρια επικοινωνίας.

Στο μεταξύ η μείωση της χρήσης εφαρμογών γνωριμιών είναι σταθερή: Στο Tinder, το 2021, η μείωση της δραστηριότητας των χρηστών έφτασε στο 5%. Παράλληλα οι μετοχές της Match Group (διαθέτει την Tinder και Bumble) των 7,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων όσο και της Bumble (1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων) έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 80%, με αποτέλεσμα η χρηματιστηριακή τους αξία να έχει μειωθεί κατά περισσότερα από 40 δισεκατομμύρια δολάρια και 18 δισεκατομύρια δολάρια αντιστοίχως.

Απογοητευμένη η γενιά Ζ

Η τάση αυτή αποτελεί μια τεράστια δυσκολία για τις εταιρείες αυτές οι οποίες προσπαθούν να ανακτήσουν δυνάμεις. Παράλληλα το 90% της γενιάς Z εκφράζει απογοήτευση από τις εφαρμογές γνωριμιών, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών για τη νεολαία Savanta. Μια αίσθηση ανησυχίας και ευαλωτότητας κρατάει τις γυναίκες μακριά από την έκθεση στις πλατφόρμες.

Πολυάριθμες μελέτες έχουν επισημάνει την ανησυχητική ροή αρνητικών μηνυμάτων, παρακολούθησης και απάτης catfishing με στόχο τις γυναίκες. Αυτό το κλίμα φόβου όχι μόνο υπονομεύει την εμπιστοσύνη αλλά ταυτόχρονα ακυρώνει και τον σκοπό των εφαρμογών.

Οι πλατφόρμες γνωριμιών θα πρέπει να επιδεικνύουν πραγματική υπευθυνότητα και να θέτουν ως προτεραιότητα την ασφάλεια των χρηστών τους, ιδίως των γυναικών που υφίστανται το μεγαλύτερο βάρος της διαδικτυακής παρενόχλησης και κακοποίησης.

Must in

Πώς αντέδρασαν τα social media στη διαγραφή Σαμαρά

Ο Αντώνης Σαμαράς τέθηκε εκτός Νέας Δημοκρατίας, γεγονός που δεν θα μπορούσε να μείνει ασχολίαστο από τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με το X να έχει πρωτοκαθεδρία

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024