Νέα Σμύρνη: Αποκαλυπτικές μαρτυρίες για το ατύχημα με το ηλεκτρικό πατίνι – Τι ισχύει για τη χρήση του
«Το παιδί χτύπησε στο τραμ με το κεφάλι, έπεσε κάτω και ούρλιαζε» λέει μια γυναίκα - «Ατυχήματα με ηλεκτρικό πατίνι γίνονται πάρα πολλά» εξηγεί σύμβουλος οδικής ασφάλειας
- Νεκρός ανασύρθηκε από τα συντρίμμια γάλλος υπήκοος στο Βανουάτου μετά τον σεισμό των 7,3 Ρίχτερ
- «Παλιάνθρωπε…» - Οργή λαού έξω από την Εισαγγελία, νέες μαρτυρίες για τον αστυνομικό της Βουλής
- Νέα αποκάλυψη για τη θανατηφόρα παράσυρση στην Κρήτη – Ο δράστης ήταν στη λίστα SIRENE
- Έντεκα νεκροί μετά από εμπρησμό σε μπαρ στο Βιετνάμ - «Φωνάζαμε στα παγιδευμένα θύματα»
Σε καλή κατάσταση στο νοσοκομείο νοσηλεύεται ο 15χρονος που παρασύρθηκε από τραμ στη Νέα Σμύρνη, όταν με το ηλεκτρικό του πατίνι μπήκε με ταχύτητα στις γραμμές από τη διέλευση χωρίς να κοιτάξει, όπως αναφέρουν αυτόπτες μάρτυρες.
Χθες το μεσημέρι ο ανήλικος κατέβαινε την Ελ. Βενιζέλου με το ηλεκτρικό πατίνι του χωρίς κράνος, όταν παρ’ ολίγον να συγκρουστεί με ένα κόκκινο αυτοκίνητο που προσπάθησε να τον αποφύγει και στη συνέχεια μπήκε με ταχύτητα στις γραμμές του τραμ από τις οποίες εκείνη την ώρα περνούσε ο συρμός. Για καλή του τύχη, ο οδηγός πρόλαβε να κόψει ταχύτητα.
Μια γυναίκα που ήταν αυτόπτης μάρτυρας του ατυχήματος είπε μιλώντας στο MEGA ότι ο ανήλικος «χτύπησε πάνω [στο τραμ] με το κεφάλι, το τραμ δεν σταμάτησε πολύ γρήγορα γιατί είναι λογικό, δεν πρόλαβε και απλά τον είδα, έπεσε κάτω και ούρλιαζε. Κατέβηκαν και τον βοήθησαν. Είχε πολλά αίματα».
«Κάνουμε εξετάσεις, ακόμα δεν ξέρουμε, αλλά το παιδί είναι καλά , δεν έχει κάτι σοβαρό. Μιλάει, έχει τις αισθήσεις του. Έχει χτυπήσει στα πλευρά και στο κεφάλι. Δεν το είχε δει καθόλου το τραμ. Πήγαιναν τα αυτοκίνητα, είπε, πέρασα κι εγώ. Ήταν ξαφνικό» λέει η θεία του 15χρονου.
«Όσοι τα πειράζουν, τα κάνουν πιο γρήγορα και τα κάνουν να πηγαίνουν με 50,60, 80, 100 χλμ. είναι παράνομα» λέει ο Ιαβέρης
Φουντώνει η συζήτηση για το πλαίσιο λειτουργίας τους
«Μπαίνουν σε στροφές, σε πεζοδρόμια. Σε πιάνει λίγο η καρδιά σου όταν τα βλέπεις και λες ‘μη γίνει τίποτα’» λέει ένας πολίτης. Αν και τα πρόστιμα είναι βαριά, πολλοί χρήστες συνεχίζουν να μην τηρούν τον ΚΟΚ. Υπενθυμίζεται ότι το πρόστιμο για όσους δεν φορούν κράνος ή ανακλαστικό γιλέκο τη νύχτα ανέρχεται σε 40 ευρώ, ενώ για κινητό, ακουστικά και δεύτερο αναβάτη φτάνει στα 150 ευρώ.
Ο Κωνσταντίνος Μακρουίζος Ιαβέρης, μιλώντας στο MEGA, εξήγησε ότι όσοι χρήστες έχουν πατίνια που κινούνται έως 6 χλμ. την ώρα, λογίζονται ως πεζοί και μπορούν να κινούνται πάνω στο πεζοδρόμιο. Τα υπόλοιπα που πάνε πάνω από 6 χλμ. μέχρι 25-30 χλμ. επιβάλλεται να οδηγούνται στον δρόμο όπου υπάρχει και Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Και τόνισε στη συνέχεια: «Όσοι τα πειράζουν, τα κάνουν πιο γρήγορα και τα κάνουν να πηγαίνουν με 50,60, 80, 100 χλμ. είναι παράνομα».
«Ατυχήματα βλέπουμε συνέχεια»
Μιλώντας στο MEGA, ο σύμβουλος οδικής ασφάλειας και διαχείρισης κυκλοφορίας, Κίμων Λογοθέτης, λέει σχετικά με το πλαίσιο λειτουργίας των ηλεκτρικών πατινιών ότι «σύμφωνα με τον ΚΟΚ απαγορεύεται η χρήση τους σε δρόμους όπως η Συγγρού, η Κηφισίας. Πρέπει ο χειριστής να έχει ηλικία άνω των 15 ετών για πατίνια που έχουν ταχύτητα έως 25 χλμ. Από εκεί και πάνω χρειάζεται άδεια μοτοποδηλάτου. Αλλά ακόμα και τα πατίνια που αναπτύσσουν ταχύτητα άνω των 25 χλμ. δεν μπορούν να βγουν σε κεντρικούς δρόμους όπου το όριο ταχύτητας είναι πάνω από 50 χλμ.».
«Ατυχήματα βλέπουμε συνέχεια πάρα πολλά μέσα στην πόλη, κυρίως μέσα σε μεγάλες οδικές αρτηρίες, στη Θησέως, στη Συγγρού κλπ.», λέει ο ίδιος, τονίζοντας ότι ατυχήματα γίνονται και με πεζούς, καθώς αν και απαγορεύεται, πολλά πατίνια κινούνται και στα πεζοδρόμια ή σε πεζόδρομους, όπου κι εκεί αναπτύσσουν μεγάλη ταχύτητα και έχουμε παράσυρση πεζών.
Παραδεχόμενος ότι το πατίνι είναι ένα όχημα που συμβάλλει στη μικροκινητικότητα και η νεολαία το προτιμάει, υπογραμμίζει ότι την ίδια στιγμή θέλει σωστή χρήση καθώς η μη ενδεδειγμένη χρήση του μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά ατυχήματα.
Εύκολη η μετροπή τους για να πιάνουν μεγάλες ταχύτητες
Σπάνια βλέπουμε να γίνονται έλεγχοι στους δρόμους και να σταματούν ηλεκτρικά πατίνια, σημειώνει ο κ. Λογοθέτης, τη στιγμή που η μετατροπή τους για να κινούνται γρηγορότερα είναι πάρα πολύ εύκολη.
«Και στην αγορά υπάρχουν πατίνια που μπορούν να αναπτύξουν πολύ μεγάλες ταχύτητες – 90, 100, ακόμα και 120 χιλιόμετρα – αλλά και η μετατροπή τους είναι πάρα πολύ εύκολη. Στην Ελ. Βενιζέλου όπου έγινε το ατύχημα το όριο ταχύτητας είναι έως 50 χλμ. αλλά αυτά τα οχήματα έχουν την ευελιξία να κινούνται πάρα πολύ γρήγορα. Η συμπεριφορά τους είναι κάπως απρόβλεπτη κι ένας οδηγός, ένας χειριστής του τραμ δεν προλαβαίνει να ενεργήσει και αυτό είναι το πρόβλημα».
Η αγορά ενός πατινιού, όπως λέει ο κ. Λογοθέτης, είναι πάρα πολύ εύκολη καθώς κάποιος μπορεί να το παραγγείλει ακόμα και από το ίντερνετ. Επίσης διευκρίνισε ότι αν η ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το πατίνι είναι μέχρι 25 χλμ./την ώρα δεν χρειάζεται δίπλωμα. «Μπορείς να το οδηγήσεις σαν ένα ποδήλατο. Βέβαια, το πρόβλημα είναι ότι τα πατίνια δέχονται πάρα πολύ εύκολα μετατροπές για να αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες» καταλήγει.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις