Εθνικό διάλογο και συνεννόηση για την αντιμετώπιση της βίας των ανηλίκων ζητεί το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, όπως επισημαίνει ο βουλευτής Κιλκίς και υπεύθυνος ΚΤΕ Παιδείας Στέφανος Παραστατίδης.

Όπως επισημαίνει ο αρμόδιος τομεάρχης του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, «το φαινόμενο εγγράφεται στο κοινωνικό σώμα και δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με εκπαιδευτικούς μόνον όρους».

«Είναι αναγκαίος και ο σχεδιασμός για ένα σχολείο ανθρωπιστικής παιδείας»

Προσθέτει ότι «η δυστοπική αυτή πραγματικότητα δεν αντιμετωπίζεται μόνον με την αυστηροποίηση του θεσμικού πλαισίου και τη δημιουργία πλατφόρμας για την καταγραφή των περιστατικών» και τονίζει πως «είναι αναγκαία πλέον η έναρξη εθνικού διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, η συνέργεια και η συλλογικότητα, η ανάπτυξη ενός εθνικού σχεδίου με δράσεις και παρεμβάσεις  σε όλες τις κοινωνικές δομές».

Ακόμη, επισημαίνει πως «αποτελεί καθήκον και υποχρέωση της Πολιτείας να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τη σημερινή εικόνα που υπονομεύει το μέλλον του σχολείου και της κοινωνίας συνολικά».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Στέφανου Παραστατίδη:

«Η συχνότητα και η ένταση των περιστατικών βίας ανηλίκων εντός και εκτός των σχολικών χώρων καθιστούν πλέον εθνική προτεραιότητα την αντιμετώπιση της νεανικής παραβατικότητας – εγκληματικότητας αλλά και της σχολικής βίας.

Το φαινόμενο εγγράφεται στο κοινωνικό σώμα και δεν  μπορεί να αντιμετωπιστεί με εκπαιδευτικούς μόνον όρους.

Κοινωνικό περιβάλλον, μορφωτικό κεφάλαιο, οικονομικές ανισότητες, απουσία κινήτρων και ελπίδας κοινωνικής κινητικότητας, έλλειψη γονεϊκών δεξιοτήτων ανατροφής και εποπτείας, είναι μερικοί μόνον από τους παράγοντες που σύμφωνα με την επιστημονική κοινότητα συμβάλλουν στην έξαρση και ένταση φαινομένων ανήλικης βίας και παραβατικότητας.

Η δυστοπική αυτή πραγματικότητα δεν αντιμετωπίζεται μόνον με την αυστηροποίηση του θεσμικού πλαισίου και τη δημιουργία πλατφόρμας για την καταγραφή των περιστατικών.

Είναι αναγκαία πλέον η έναρξη εθνικού διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, η συνέργεια και η συλλογικότητα, η ανάπτυξη ενός εθνικού σχεδίου με δράσεις και παρεμβάσεις σε όλες τις κοινωνικές δομές.

Στη διαμόρφωση ενός στρατηγικού σχεδίου που εμπλέκει και κινητοποιεί όσο το δυνατόν ευρύτερα κοινωνικά στρώματα, το σχολείο μπορεί και πρέπει να γίνει ο πυρήνας σεβασμού στις ανθρώπινες αξίες και στη διαφορετικότητα, κέντρο καλλιέργειας της κουλτούρας της αποδοχής και της συνεργασίας.

Στα άμεσα και πρακτικά μέτρα που πρέπει να ληφθούν ώστε να μη μένουν άλλο οι  μαθητές, οι γονείς τους αλλά και οι εκπαιδευτικοί αβοήθητοι και εκτεθειμένοι σε βίαιες και εγκληματικές ενέργειες, περιλαμβάνονται:

Η επιμόρφωση γονέων

Η ουσιαστική αύξηση του αριθμού των ψυχολόγων στα σχολεία

Η φύλαξη και η εποπτεία των σχολικών χώρων

Η δημιουργία και ενίσχυση υποστηρικτικών δομών εντός του σχολείου για εκείνες τις ομάδες των μαθητών που εμφανίζουν παραβατική συμπεριφορά.

Η ανάπτυξη προγραμμάτων και η λειτουργία θεσμών σχολικής διαμεσολάβησης εντός του σχολικού ωραρίου.

Η ανάθεση καθηκόντων συμβούλου σχολικής ζωής σε επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς με παράλληλη μερική απαλλαγή από το διδακτικό τους ωράριο, κ.ά

Πέρα από αυτά όμως είναι αναγκαίος και ο σχεδιασμός για ένα σχολείο ανθρωπιστικής παιδείας με ουσιαστικές αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών, με ουμανιστικό  αξιακό φορτίο, ένα σχολείο που δεν παρέχει απλά γνώση αλλά μορφώνει, διαπαιδαγωγεί, κοινωνικοποιεί.

Αποτελεί καθήκον και υποχρέωση της Πολιτείας να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τη σημερινή εικόνα που υπονομεύει το μέλλον του σχολείου και της κοινωνίας συνολικά.

Εθνικός διάλογος και συνεννόηση για την αντιμετώπιση της βίας των ανηλίκων τώρα!».