Αυτοκίνητο: Νέο όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους της ΕΕ – Οι χώρες που παίρνουν τη σκυτάλη
Μπαίνει τέλος στα 130 χλμ/ώρα - Πώς θα διαμορφωθεί το νέο όριο, ποιες χώρες το έχουν ήδη υιοθετήσει και ποιες θα ακολουθήσουν
Απρόσμενες αλλαγές ετοιμάζουν ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες για την κίνηση και το όριο ταχύτητας των οχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους. Και αυτό διότι αντί να αναθεωρήσουν προς τα κάτω το όριο ταχύτητας -πιθανόν για λόγους οδικής ασφάλειας με τη μείωση ταχύτητας- αντ’ αυτού το ανεβάζουν.
Πρόκειται για αύξηση των ορίων ταχύτητας, η οποία φυσικά δεν θα αφορά τις πόλεις, αλλά τους αυτοκινητοδρόμους, όπου στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες υφίσταται περιορισμός στα 130 χλμ./ώρα. Στόχος είναι να επιτραπεί στους οδηγούς η κίνηση με έως και 150 χλμ./ώρα, με το σκεπτικό ότι πλέον οι αυτοκινητόδρομοι έχουν κορυφαία ποιοτικά χαρακτηριστικά, την ίδια ώρα που στα καινούργια αυτοκίνητα έχει καταγραφεί σημαντική πρόοδος στους τομείς της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.
Η χώρα της ΕΕ που θα εγκαινιάσει το νέο μέτρο
Η ευρωπαϊκή χώρα που δείχνει να πρωτοστατεί στην αύξηση του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους από τα 130 χλμ./ώρα στα 150 χλμ./ώρα είναι η Τσεχία, με την κυβέρνηση, μάλιστα, να έχει προχωρήσει σε σχετική νομοθετική ρύθμιση, από τις αρχές του έτους.
Παρ΄όλα αυτά, περίπου 10 μήνες μετά το «πράσινο φως» για την αύξηση του ορίου ταχύτητας, δεν έχει υπάρξει κάποιος τσεχικός δρόμος που να επιτρέπει τη διέλευση με μεγαλύτερες ταχύτητες.
Αυτό, βέβαια, θα αλλάξει, όπως αναφέρουν τσεχικά δημοσιεύματα, επικαλούμενα δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων. Ο πρώτος αυτοκινητόδρομος όπου θα υπάρξει αύξηση είναι ο D3 και συγκεκριμένα στο τμήμα μήκους 50 χλμ. μεταξύ Tábor και České Budejovice, με τη μεγάλη αλλαγή να έχει προγραμματιστεί, όπως φαίνεται, για το τέλος του έτους.
Η Γερμανία ήταν εκείνη που άνοιξε τον δρόμο με την εξάλειξη περιορισμών στην ταχύτητα σε ορισμένα τμήματα του δικτύου αυτοκινητοδρόμων
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που θα έχει πιλοτικό χαρακτήρα και εφόσον στοιχειοθετηθεί η αποτελεσματικότητά τους, τότε αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλα τμήματα αυτοκινητοδρόμων, τα οποία φέρουν σύγχρονες προδιαγραφές ασφαλείας και πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στόχος του Υπουργείου Μεταφορών της Τσεχίας είναι σε συγκεκριμένα κομμάτια όπου παρατηρούνται συχνά ακραία καιρικά φαινόμενα και βαριά κυκλοφορία να υπάρξει μείωση του υφιστάμενου ορίου ταχύτητας, για λόγους ασφαλείας.
Ποια χώρα παίρνει σειρά
Την αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα εξετάζει εδώ και καιρό και η Ιταλία. Σύμφωνα, μάλιστα, με τον ιταλικό Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος εισήχθη το 2022 και επικαιροποιήθηκε το 2010, επιτρέπεται η αναθεώρηση του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα, σε αυτοκινητοδρόμους με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ΛΕΑ, που επιτηρούνται από προηγμένα συστήματα καμερών ταχύτητας και με κορυφαίες προδιαγραφές ασφαλείας.
Σύμφωνα με ιταλικά δημοσιεύματα, τέτοιοι οδικοί άξονες είναι -μεταξύ άλλων- οι A1 (Μιλάνο-Νάπολι), Α4 (Μιλάνο-Μπρέσια) και A14 (Μπολόνια-Μπάρι).
Αμφότερες οι χώρες θεωρούν ότι οι αυτοκινητόδρομοι αποτελούν ένα από τα ασφαλέστερα (αν όχι το ασφαλέστερο) οδηγικά περιβάλλοντα, κάτι το οποίο δεν θα άλλαζε εφόσον προέκυπτε μια αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα.
Θυμίζουμε ότι τον δρόμο για τις ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες έχει ανοίξει η Γερμανία, όπου σε ορισμένα τμήματα του δικτύου αυτοκινητοδρόμων (Autobahnen) δεν υπάρχει ο παραμικρός δεσμευτικός περιορισμός στην ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξουν οι οδηγοί.
- Θεσσαλονίκη: Κακουργηματική δίωξη στον άνδρα που απειλούσε να τινάξει στον αέρα τα δικαστήρια
- Μπακογιάννη: Η Σακελλαροπούλου θα μπορούσε να προταθεί για την Προεδρία της Δημοκρατίας
- «Όλα για τη ζωή μας Vita»: Τι θα δούμε το Σαββατοκύριακο στο MEGA
- Μια φωτογραφία, πολλές θεωρίες συνομωσίας: Ο πρίγκιπας Χάρι, η Μέγκαν Μαρκλ και τα ψεύτικα παιδιά
- Γλύξμπουργκ: Πρέπει να κάνουν δήλωση ότι σέβονται το πολίτευμα – Οι όροι για να πάρουν την ιθαγένεια
- O Λούκα Μόντριτς, o Ράιαν Γκιγκς και η παρέα της Μπαρτσελόνα (pics)