Η Ισπανία βάζει μπλόκο σε όσους οδηγούν χωρίς… παρέα – Ποιος ο λόγος;
Μπορεί το μέτρο να σας φανεί παρατραβηγμένο, ωστόσο σίγουρα εάν εφαρμοστεί από την πλειοψηφία οι ζωές όλων μας θα γίνουν καλύτερες, και πιο συγκεκριμένα των οδηγών.
Το μποτιλιάρισμα αποτελεί πλέον μία σταθερή εικόνα των πόλεων ανά τον κόσμο, ειδικά τις ώρες αιχμής όταν οι οδηγοί μπορεί να μείνουν ακινητοποιημένοι σε μεγάλες λεωφόρους έως και μισή ώρα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα του καθημερινού μαρτυρίου, τα στοιχεία που φανερώνουν ότι οι έλληνες οδηγοί χάνουν συνολικά 13 ώρες την εβδομάδα στο δρόμο, δηλαδή 23 ημέρες τον χρόνο.
Στο σημείο αυτό, οι αρμόδιοι φορείς πασχίζουν να βρουν αποδοτικές λύσεις προκειμένου να αποσυμφοριστούν οι δρόμοι και φυσικά να μειωθούν τα νεύρα των οδηγών.
Μία αξιόλογη πρόταση για την καταπολέμηση του φαινομένου, είναι αυτή της Τροχαίας της Ισπανίας η οποία προτείνει στους πολίτες της το carpooling. Πρόκειται για την επιβίβαση σε κάθε όχημα τουλάχιστον δύο ατόμων, μαζί με τον οδηγό, φυσικά.
«Δεν μπορούμε να μιλάμε για κλιματική αλλαγή, εκπομπές ρύπων και άλλα, τη στιγμή που τα αυτοκίνητα δεν χωράνε πλέον στις πόλεις»
Η συγκεκριμένη δήλωση-προειδοποίηση έγινε κατά τη διάρκεια ημερίδας με θέμα την οδική ασφάλεια, με τον γενικό διευθυντή να αναφέρει ότι η κατάσταση στους δρόμους της Ισπανίας έχει φτάσει στο απροχώρητο, τη στιγμή που —σύμφωνα με μελέτες— στο 80% των οχημάτων που κινούνται στις μεγάλες πόλεις επιβαίνει μόνο ένα άτομο, όπως αναφέρει το carandmotor.gr.
Τα οφέλη
Ο γενικός διευθυντής της Τροχαίας, Pere Navarro, δήλωσε πως η παρουσία τουλάχιστον δύο ατόμων σε κάθε αυτοκίνητο, «σε αυτή τη φάση του 21ου αιώνα, δεν θα έπρεπε να είναι αδύνατη».
Επεσήμανε επίσης τα πολλαπλά οφέλη του εν λόγω μέτρου, που μεταξύ άλλων είναι τα λιγότερα ατυχήματα, η μείωση των εκπομπών ρύπων και φυσικά τα λιγότερα έξοδα για βενζίνη.
Για να ενθαρρυνθεί η κοινή χρήση οχημάτων, η ισπανική Τροχαία υποστηρίζει ότι το «μοίρασμα του αυτοκίνητου» θα πρέπει να επιδοτείται από τις τοπικές αρχές.
«Η πρόκληση που έχουμε είναι να αυξήσουμε την πληρότητα των οχημάτων και όχι τον όγκο τους, αφού έχουμε ‘τρυπήσει’ στο όριο χωρητικότητας των δρόμων. Δεν μπορούμε να μιλάμε για κλιματική αλλαγή, εκπομπές ρύπων και άλλα, τη στιγμή που τα αυτοκίνητα δεν χωράνε πλέον στις πόλεις», κατέληξε ο Navarro.
Τι θα λέγατε λοιπόν, από αύριο, να πάρετε τον φίλο, τον συνάδερφο ή τον γείτονα μαζί σας στο αυτοκίνητο;
- Χωρίς Γκραντ, αλλά με μία επιστροφή ο Παναθηναϊκός κόντρα στον Κολοσσό
- Πάπας Φραγκίσκος: Να ερευνηθεί εάν στη Γάζα διαπράττεται γενοκτονία
- Η μοναξιά αυξάνει σημαντικά τους κινδύνους για άνοια – Τι προτείνει νευρολόγος του Χάρβαρντ
- Ιδιωτική κλινική: «Κανείς δεν ήξερε πού ήταν η γυναίκα» – Τι υποστήριξε η νύφη της 46χρονης
- Καλαμάτα – Πανιώνιος 1-1: Ισόπαλο το ντέρμπι κορυφής της Superleague 2
- «Το Τυχερό Λαχείο» του Άντον Τσέχωφ στο Θέατρο 104