Skoda Elroq: Κοινή λογική
Το δεύτερο ηλεκτρικό Skoda, ένα SUV με μήκος 4,49 μέτρων φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις τα ICE αυτοκίνητα του μεγέθους του, προσφέροντας ωστόσο περισσότερα σε κάθε τομέα
H τσεχική φίρμα εμπλουτίζει την γκάμα της με το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μετά το Enyaq, το μικρότερου μεγέθους SUV Elroq το οποίο θα μπορούσε να θεωρηθεί ως το ηλεκτρικό alter ego του Karoq και σύμφωνα με τις συστάσεις θα είναι διαθέσιμο από τις αρχές του 2025 σε τιμές ανταγωνιστικές των συμβατικών αυτοκινήτων, καθώς όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής της Skoda Klaus Zellmer η αρχική του τιμή στην Ευρώπη, θα διαμορφωθεί σε 33.000 ευρώ χωρίς να υπολογίζονται σε αυτήν τυχόν κρατικές επιδοτήσεις που ισχύουν σε χώρες της γηραιάς ηπείρου.
Με μήκος 4,49 μέτρων –δηλαδή κατά 16,5 εκ. μικρότερο από το Enyaq- , μεταξόνιο 2,77 μέτρων, πλάτος 1,884 μ. και ύψος 1,625 μ., το νέο Elroq είναι απολύτως αναγνωρίσιμο ως ένα SUV με την σφραγίδα της Skoda χωρίς ωστόσο να λείπουν και οι «νεωτερισμοί» που εκπορεύονται από την νέα σχεδιαστική φιλοσοφία των Τσέχων την οποία επιγράφουν ως «Modern Solid».
Χάρη σε αυτή, η γρίλια έχει υιοθετήσει μια απλούστερη μορφή και πλαισιώνεται από μινιμαλιστικής λογικής φωτιστικά σώματα ενώ στο κέντρο του καπό αντί του εμβλήματος της Skoda, βρίσκεται πλέον ολογράφως το όνομα της εταιρείας.
Το πίσω τμήμα είναι πιο αναγνωρίσιμο για όσους έχον στο μυαλό τους τις εικόνες των Enyaq και Karoq ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι χάρη στην προσεκτική προσέγγιση επιμέρους στοιχείων και λεπτομερειών όπως π.χ. η σχεδίαση των εξωτερικών καθρεφτών, η χαρακτηριστική χάραξη της οροφής που απολήγει σε spoiler, το ενεργό σύστημα εισαγωγής αέρα στο μπροστινό τμήμα που ανοίγει και κλείνει, αναλόγως με τις ανάγκες ψύξης της μπαταρίας έχουν συμβάλλει στην μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή σε 0.26.
Στα ενδότερα, το εξοικειωμένο μάτι θα ταυτοποιήσει τις ομοιότητες με το Enyaq αν και η Skoda έχει φροντίσει να οδηγήσει το σχεδιαστικό και ψηφιακό concept ένα βήμα μακρύτερα. Σε κάθε περίπτωση κυριαρχούν οι απλές, «λογικές» γραμμές που έχουν χαραχτεί με γνώμονα την εργονομία και την χρηστικότητα.
Στα στοιχεία που ξεχωρίζουν συγκαταλέγεται το νέο, κάπως πεπλατυσμένο στο κάτω μέρος, τιμόνι όπου επίσης αντί για το λογότυπο της Skoda παίρνει πλέον θέση το όνομα της φίρμας.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι πλήρως ενσωματωμένος στο ταμπλό δίνοντας την αίσθηση βάθους και συνδυάζεται με κεντρική οθόνη 13,0 ιντσών η οποία υιοθετεί το ίδιο interface που έχουμε δει στα νεότερα Superb, Kodiaq και Enyaq αλλά και με μια σειρά φυσικών διακοπτών που προσφέρουν άμεση πρόσβαση σε «κρίσιμες» λειτουργίες όπως η επιλογή προγραμμάτων οδήγησης και η ρύθμιση του κλιματισμού.
Στις επιλογές συγκαταλέγεται Head-up display το οποίο εμφανίζει τις ζωτικές ενδείξεις λειτουργώντας παραπληρωματικά στις δύο παραπάνω οθόνες και ενημερώνοντας τον οδηγό με περισσότερη αμεσότητα για την ταχύτητα, την οδική σήμανση και τις οδηγίες του συστήματος πλοήγησης.
Να σημειωθεί ότι η εφαρμογή MySkoda εκτός από τις «αρετές» συνδεσιμότητας προσφέρει πρόσβαση στο ChatGPT που καθιστά πιο φυσική και άμεση την αλληλεπίδραση του οδηγού με το αυτοκίνητο όταν χρησιμοποιεί το σύστημα φωνητικών εντολών αλλά και επιτρέπει τον απομακρυσμένο έλεγχο ορισμένων λειτουργιών όπως το κλείδωμα, η στάθμευση αλλά και τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας.
Σε συμφωνία με τον φιλικό προς το περιβάλλον ηλεκτρικό χαρακτήρα του, οι επενδύσεις του Elroq αποτελούνται από vegan δέρμα και ανακυκλωμένο ύφασμα RecyTitan. Αντιστοίχως ισχύει και για τα πλαστικά τμήματα που κατασκευάζονται σε ποσοστό έως και 78% από ανακυκλωμένες συσκευασίες PET ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι ανακυκλωμένες ίνες που έχουν χρησιμοποιηθεί στο Elroq είναι πιστοποιημένες και ως προς τη διαδικασία ανακύκλωσής τους, σύμφωνα με τις επιταγές της κυκλικής οικονομίας και την μη χρήση επικίνδυνων χημικών ουσιών.
Το παζλ του εσωτερικού συμπληρώνει η παρουσία μιας πληθώρας λύσεων Simply Clever όπως για παράδειγμα η βάση για tablet ή ένας μικρός αποθηκευτικός χώρος για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος με την λογική του glove box. Συνολικά οι αποθηκευτικοί χώροι του Elroq αριθμούν 48 λίτρα χωρητικότητας, επιπλέον φυσικά του γενναιόδωρου όγκου του πορτ μπαγκάζ που ξεκινά από τα 470 και φτάνει έως τα 1.580 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων και προσφέρει επίσης χώρο και κάτω από αυτό για την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης.
Σε ό,τι αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, αφετηρία για το Elroq αποτελεί η πολυχρηστική αρχιτεκτονική του ομίλου VW, ΜΕΒ η οποία στην προκειμένη περίπτωση φιλοξενεί τρεις διαφορετικής χωρητικότητας μπαταρίες.
Εφαλτήριο αποτελεί η έκδοση 50 με ένα, τοποθετημένο πίσω, ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 168 ίππων, τροφοδοτούμενο από μπαταρία 55 kWh η οποία εγγυάται αυτονομία 370 χλμ. Με κίνηση στους πίσω τροχούς και ένα μοτέρ εφοδιάζεται και η δεύτερη τη τάξει έκδοση με το διακριτικό αριθμό 60 η οποία επωφελείται ωστόσο από ένα ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ 204 ίππων και μπαταρία 63 kWh, εξασφαλίζοντας αυτονομία που ξεπερνά οριακά τα 400 χλμ.
Την γκάμα συμπληρώνουν δύο ακόμα εκδόσεις με κοινή συνισταμένη την παρουσία μπαταρίας 82 kWh. Η πρώτη, 85, είναι επίσης πισωκίνητη και εφοδιάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 285 ίππων ενώ η δεύτερη 85x προσθέτει στην εξίσωση ένα ακόμα ηλεκτροκινητήρα ο οποίος αυξάνει την συνδυαστική ισχύ σε 299 ίππους και προσφέρει τετρακίνηση. Η συνδυαστική αυτονομία της έκδοσης διαμορφώνεται σε 560 χλμ.
Να σημειωθεί ότι οι δύο μικρότερες χωρητικότητας μπαταρίες προσφέρουν τη δυνατότητα αναπλήρωσης της ενέργειας με ισχύ έως 145 kW κάτι που σημαίνει ότι η φόρτιση έως το 80% συντελείται σε χρόνο 25 λεπτών σε ταχυφορτιστή DC ενώ οι μεγαλύτερες επιτρέπουν την επαναφόρτιση με ισχύ έως 175 kW κάτι που σημαίνει ότι για την ίδια διαδικασία απαιτούνται 28 λεπτά.
- Ουκρανία: Με βεληνεκές 5.800 χιλιομέτρων ο ρωσικός πύραυλος που έπληξε τη χώρα
- Πολάκης: Πώς σχολιάζει την ανεξαρτητοποίηση Τζάκρη και Πούλου
- Βρετανία: Ιστορική απόφαση – Το κοινοβούλιο ψήφισε την επανεθνικοποίηση των σιδηροδρόμων
- Αλλαγές στον πολιτικό χάρτη μετά τις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ: Το δίπολο ΝΔ – ΠΑΣΟΚ και η αντίδραση της Κουμουνδούρου
- Βρήκε τον «νέο» Έντεγκααρντ η Άρσεναλ: Στόχος των «κανονιέρηδων» ο Γκιουλέρ
- Οι «παραμορφωμένες» πόζες της Νικόλ Κίντμαν – Ποζάρει αλά 80s για το περιοδικό W