Μπαράζ φόρων από τη γαλλική κυβέρνηση
Η γαλλική κυβέρνηση εξετάζει την επαναφορά φόρων για την περιουσία και νέους φόρους στα οχήματα που ρυπαίνουν το περιβάλλον
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
- Airbnb: Ρεκόρ ανόδου στις βραχυχρόνιες μισθώσεις το 2024
- Συνελήφθη ένας από τους ανήλικους για την επίθεση με μαχαίρι στα δύο αδέρφια στην Πάρο
- Ζελένσκι: Είχαμε πολλές συναντήσεις με τον διευθυντή της CIA και είμαι ευγνώμων για τη βοήθειά του
O Πρωθυπουργός της Γαλλίας, Μισέλ Μπαρνιέ, έκανε σημαντικές ανακοινώσεις κατά την πρώτη του ομιλία στο κοινοβούλιο. Αντιμετωπίζοντας μια σοβαρή δημοσιονομική κρίση, ο Μπαρνιέ δήλωσε ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει να επιβάλει νέους φόρους για να μειώσει το αυξανόμενο έλλειμμα, το οποίο έχει πλέον ξεπεράσει το 6% του ΑΕΠ. Σημαντικό κομμάτι του προϋπολογισμού για το 2025, που θα παρουσιαστεί σύντομα, περιλαμβάνει αύξηση της φορολογίας στις μεγάλες επιχειρήσεις και πιθανές επιπλέον φορολογήσεις στις επαναγορές μετοχών.
Επιπλέον, εξετάζεται η επαναφορά φόρων για την περιουσία και νέοι φόροι στα οχήματα που ρυπαίνουν το περιβάλλον, με στόχο να αυξηθούν τα έσοδα χωρίς να επιβαρυνθούν οι μεσαίες και χαμηλότερες τάξεις.
Ο Μισέλ Μπαρνιέ ανακοίνωσε σήμερα ότι η κυβέρνηση της Γαλλίας προετοιμάζει σειρά νέων μέτρων με στόχο τη μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματος, το οποίο έχει πλέον φτάσει σε επικίνδυνα επίπεδα, ξεπερνώντας το 6% του ΑΕΠ.
Oι βασικές λεπτομέρειες για τα μέτρα που αναμένεται να περιλαμβάνονται στον προϋπολογισμό του 2025:
- Αύξηση της φορολογίας στις μεγάλες επιχειρήσεις: Η γαλλική κυβέρνηση σκοπεύει να επιβάλει μια έκτακτη φορολογία στους μεγάλους εταιρικούς κερδοφόρους, επαναφέροντας το επίπεδο φορολόγησης στο 33,5%, όπως ίσχυε πριν από το 2017. Αυτό το μέτρο αναμένεται να αποφέρει έσοδα ύψους περίπου 8 δισεκατομμυρίων ευρώ.
- Φορολόγηση στις επαναγορές μετοχών: Η Γαλλία εξετάζει τη δυνατότητα να επιβάλει φόρους στις επαναγορές μετοχών από εταιρείες, μια πρακτική που αυξάνει τα κέρδη ανά μετοχή. Αυτό το μέτρο στοχεύει στις μεγάλες εταιρείες που αξιοποιούν αυτήν την τακτική.
- Φόρος σε οχήματα με υψηλές εκπομπές ρύπων: Ο Μπαρνιέ προτείνει την αύξηση των φόρων για τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν πάνω από 113 γραμμάρια CO₂ ανά χιλιόμετρο από το 2025, με προοπτική περαιτέρω αυστηροποίησης έως το 2027.
- Φόρος στα ακίνητα που ενοικιάζονται μέσω πλατφορμών τύπου Airbnb: Η κυβέρνηση εξετάζει την επιβολή επιπλέον τελών στους ιδιοκτήτες ακινήτων που νοικιάζουν συστηματικά τα ακίνητά τους μέσω πλατφορμών όπως το Airbnb, ιδίως σε περιοχές όπου υπάρχει πίεση στην αγορά κατοικίας.
- Επαναφορά φόρου περιουσίας: Εξετάζεται η επαναφορά ενός πιο γενικού φόρου περιουσίας, που είχε μετατραπεί σε φόρο ακίνητης περιουσίας το 2017 από τον Μακρόν. Ο νέος φόρος ενδέχεται να περιλαμβάνει όχι μόνο ακίνητα, αλλά και άλλες μορφές πλούτου, όπως μετρητά, κοσμήματα και οχήματα.
Η γαλλική κυβέρνηση αναμένεται να παρουσιάσει πλήρως τον προϋπολογισμό μέσα στην εβδομάδα της 9ης Οκτωβρίου, με κεντρικό στόχο τη μείωση των δαπανών, παράλληλα με τις παραπάνω φορολογικές αυξήσεις. Κεντρικός στόχος είναι η μείωση των δημόσιων δαπανών κατά 25 δισεκατομμύρια ευρώ, μέσω περικοπών σε κοινωνικά προγράμματα, δημόσιες επενδύσεις, και λειτουργικές δαπάνες των υπουργείων.
Πού στοχεύουν
Παράλληλα με τη μείωση της ανεργίας και την ενίσχυση της ανάπτυξης, αυτά τα μέτρα στοχεύουν να αποτρέψουν την πιθανότητα μιας οικονομικής κρίσης ανάλογης με εκείνη που αντιμετώπισε η Ελλάδα. Οι προκλήσεις εντείνονται από τον πληθωρισμό και τις αυξημένες κρατικές δαπάνες για συνταξιοδοτικές και κοινωνικές παροχές, γεγονός που καθιστά αναγκαία την εφαρμογή πιο αυστηρών δημοσιονομικών πολιτικών, ώστε να αποτραπούν σοβαρά οικονομικά προβλήματα στο μέλλον.
Το χρέος της Γαλλίας έχει φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα, με τον πρωθυπουργό Μισέλ Μπαρνιέ να ανακοινώνει πρόσφατα ότι μέχρι τον Ιούνιο του 2024 είχε ανέλθει σε περίπου 3,228 τρισεκατομμύρια ευρώ. Αυτό αντιπροσωπεύει σχεδόν 1 τρισεκατομμύριο περισσότερα από όταν ο Εμανουέλ Μακρόν ανέλαβε την προεδρία το 2017. Το χρέος αυτό ισοδυναμεί με περίπου 112% του γαλλικού ΑΕΠ. Αυτή η αύξηση του χρέους οφείλεται κυρίως σε διαδοχικά ελλείμματα, αυξημένες κρατικές δαπάνες και έκτακτα οικονομικά μέτρα λόγω της πανδημίας.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις