Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Βελτιωμένη η ψηφιακή εικόνα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της χώρας

Βελτιωμένη η ψηφιακή εικόνα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της χώρας

Φετινή έρευνα των ΕLTRUN-COSMOTE -καταδεικνύει μια συνεχή αύξηση στην ψηφιακή ωριμότητα των ΜμΕ επιχειρήσεων.

Το σύγχρονο επιχειρείν κινείται σε ένα ψηφιακό περιβάλλον, που όλα γίνονται με μεγαλύτερη ασφάλεια, ταχύτητα και αποτελεσματικότητα. Τα εργαλεία είναι πολλά και διάφορα, προκειμένου να καλύψουν τις ιδιαίτερες ανάγκες της κάθε επιχείρησης, βάσει διαφορετικού κλάδου και φυσικά μεγέθους. Όποια εταιρεία και αν σκεφτείτε, από όποιον κλάδο της αγοράς και αν  προέρχεται, υπάρχουν διαθέσιμες ψηφιακές εφαρμογές που μπορούν να αυτοματοποιήσουν τις διαδικασίες και τις καθημερινές λειτουργίες της. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η επιχείρηση μπορεί πολύ πιο γρήγορα να αναπτυχθεί, περιορίζοντας κόστη και ρίσκα.

Τι συμβαίνει όμως στην ελληνική αγορά; Πόσο ψηφιακά ώριμες είναι οι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις της χώρας μας; Σε αυτό έρχεται να απαντήσει μία έρευνα που πραγματοποιήθηκε για 3η φορά από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με την COSMOTE.

Τα αποτελέσματα της εν λόγω έρευνας «Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα», δείχνουν μία σταθερή αύξηση στην ψηφιακή ωριμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ). Συγκεκριμένα, καταγράφεται αύξηση 17% στον μέσο όρο του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας σε σχέση με το 2022.

Η έρευνα αυτή πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Μάιο σε δείγμα 400 ελληνικών επιχειρήσεων, με 1 έως 50 εργαζόμενους που εκπροσωπούν το 99% των επιχειρήσεων της χώρας, από όλους τους κλάδους της αγοράς, όπως: εμπόριο, μεταποίηση, επαγγελματίες-επιστήμονες, τουρισμός-εστίαση, κατασκευαστικές-οικοδομικές εταιρείες και υπηρεσίες.

Τι μέτρησαν οι ερευνητές; Τη χρήση 10 σημαντικών ψηφιακών εργαλείων και υποδομών, όπως είναι η Ψηφιακή Παρουσία και Επικοινωνία (ιστοσελίδα, τηλεφωνικό κέντρο, τηλεδιάσκεψη), οι Ψηφιακές Συναλλαγές και Προώθηση (e-shop, digital campaigns, Social Media), οι Ψηφιακές Υποδομές (ψηφιακή ασφάλεια, Cloud) και τα Διοικητικά Συστήματα για τη διαχείριση πόρων (ERP, CRM, IoT ή data analytics ή ΑΙ). Όλα αυτά αποτυπώνουν την ψηφιακή ωριμότητα των ΜμΕ σε όλους τους κλάδους της αγοράς.

Η έρευνα αναφορικά με τις παραπάνω μετρήσεις έβγαλε τα παρακάτω αποτελέσματα, σε ποσοστά χρήσης ψηφιακών εργαλείων:

Ψηφιακή παρουσία και επικοινωνία: websites 72%, τηλεφωνικό κέντρο 63%, τηλεδιάσκεψη 43%

Ψηφιακές συναλλαγές και προώθηση: ηλεκτρονικό κατάστημα 24%, ψηφιακές καμπάνιες 61%, μέσα κοινωνικής δικτύωσης 71%

Διοικητικά συστήματα διαχείρισης πόρων: ERP 48%, CRM 44%, IoT συστήματα 12%, Data Analytics 43%, ΑΙ 13%

Ψηφιακές υποδομές: ψηφιακή ασφάλεια 77%, servers 61%, χρήση cloud υπηρεσιών (servers, CRM, ERP, τηλεφωνικά κέντρα)  31%

Βάσει των ευρημάτων, συνολικά όπως προαναφέρθηκε καταγράφεται πρόοδος της τάξης του 17% στον μέσο όρο του δείκτη ψηφιακής ετοιμότητας σε σχέση με το 2022, με το 39% των ΜμΕ στην Ελλάδα να βρίσκεται ακόμη στα δυο πρώτα στάδια του δείκτη ψηφιακής ετοιμότητας (Elementary και Basic), ενώ το 33% κατατάσσεται στα δύο προχωρημένα στάδια (Advanced και Ideal), με τις ΜμΕ που ανήκουν στo Advanced στάδιο να σημειώνουν αύξηση, από 18% το 2022 σε 32%.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μία σημαντική βελτίωση της χρήσης τεχνολογικών εργαλείων για τις επιχειρήσεις που έχουν ήδη ψηφιακή παρουσία, με τη γενική εικόνα να δείχνει ότι οι ΜμΕ κάνουν χρήση μόνο των μισών διαθεσίμων ψηφιακών συστημάτων και τεχνολογιών.

Η εικόνα της ψηφιακής ετοιμότητας αλλάζει από το μέγεθος και από τον κλάδο των επιχειρήσεων, με τις μεγαλύτερες (>10 εργαζόμενοι) και αυτές που δραστηριοποιούνται στον κλάδο παροχής υπηρεσιών να τοποθετούνται υψηλότερα στον δείκτη.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η παρουσία των ΜμΕ στο διαδίκτυο, με την πλειοψηφία αυτών να έχουν παρουσία και να κάνουν χρήση των εργαλείων όπως είναι ψηφιακές καμπάνιες και  social media, αξιοποίηση υποδομών Cloud και εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας.

Το σίγουρο είναι ότι υπάρχει ακόμα πολύς δρόμος για να μπορέσουν να ενσωματώσουν υψηλές τεχνολογίες στο επιχειρείν τους, τόσο σε αριθμό όσο και σε ποιότητα χρήσης, με τις περισσότερες εξ αυτών να δηλώνουν πρόθυμες να χρησιμοποιήσουν εργαλεία Generative AI στο μέλλον. Ένα θετικό εύρημα επίσης αποτέλεσε το στοιχείο ότι οι μισές έχουν προτεραιοποιήσει την υιοθέτηση αναβαθμισμένων ψηφιακών τεχνολογιών, με την απαραίτητη εκπαίδευση του προσωπικού που θα πρέπει να τις χρησιμοποιήσει, καθότι μόλις 1 στους 2 εργαζομένους διαθέτει σήμερα ψηφιακές δεξιότητες.

Ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ και ο κ. Γιώργος Δουκίδης, Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας.

Από τις ΜμΕ που κάνουν χρήση ψηφιακών τεχνολογιών, μαθαίνουμε ότι τα κυριότερα οφέλη από τη χρήση αυτών είναι η διαχείριση σχέσεων με πελάτες, η αποτελεσματική επικοινωνία, η βελτίωση της εμπειρίας πελάτη όπως και η αυξημένη παραγωγικότητα.

Ποιοι είναι οι λόγοι όμως για την αδυναμία υιοθέτησης αυτών των σύγχρονων εργαλείων από τις υπόλοιπες ΜμΕ;

Η έλλειψη ενημέρωσης και εκπαίδευσης του προσωπικού και οι περιορισμένοι χρηματοοικονομικοί πόροι κρίνονται ως ανασταλτικοί παράγοντες στην αξιοποίηση αυτών των τεχνολογιών. Για τους δεύτερους, έχει ενδιαφέρον να πούμε ότι μόλις το 25% των ΜμΕ αξιοποίησε σχετικές επιχορηγήσεις / επιδοτήσεις, που σημαίνει ότι οι άνθρωποι των αποφάσεων θα πρέπει να ξαναδούν με τη βοήθεια των ειδικών τις δυνατότητες συνολικά που προσφέρει μία ψηφιακή μετάβαση.

Στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα, μεγάλης σημασίας κρίνεται η υιοθέτηση εργαλείων για την ψηφιακή ασφάλεια των επιχειρήσεων, οι οποίες οφείλουν να δημιουργήσουν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης που θα περιλαμβάνει από την εκπαίδευση του προσωπικού μέχρι λύσεις ασφαλείας στο Cloud, για να προστατευτούν από πιθανές κυβερνοεπιθέσεις, διασφαλίζοντας έτσι την ομαλή λειτουργία τους. Αυτή τη στιγμή οι 8 στις 10 ΜμΕ που χρησιμοποιούν λύσεις ψηφιακής ασφάλειας, περιορίζονται κυρίως σε βασικές λύσεις όπως ένα antivirus.

 «Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι κρίσιμο ζήτημα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και είναι σημαντικό να τις βοηθήσουμε όλοι. Όπως είδαμε στην έρευνα, οι ΜμΕ έχουν προοδεύσει αρκετά στο ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού τους, υπάρχουν όμως περιθώρια βελτίωσης. Στην COSMOTE, μέλος του Ομίλου Telekom, στεκόμαστε σταθερά στο πλευρό των ελληνικών επιχειρήσεων, στηρίζοντας έμπρακτα την ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας με υπηρεσίες, εργαλεία, λύσεις και την υποστήριξη που χρειάζονται για να το πετύχουν»,  δήλωσε ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ.

Ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN), κ. Γιώργος Δουκίδης,  επισήμανε: «Τα τελευταία χρόνια υπάρχει σημαντική πρόοδος στην ψηφιακή αναβάθμιση των μικρών επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Παρ όλα αυτά η ψηφιακή τους ετοιμότητα είναι ακόμη σε πρώιμα στάδια αφού χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο μόνο το 50% των γνωστών ψηφιακών συστημάτων και τεχνολογιών, ενώ μόνο το 25% αξιοποίησαν επιχορηγήσεις ή επιδοτήσεις για τις τεχνολογικές επενδύσεις που έκαναν».

Ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ και ο κ. Γιώργος Δουκίδης, Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας.

Εν κατακλείδι, σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα του ELTRUN , διακρίνεται μία συνεχής αύξηση στην ψηφιακή ωριμότητα των ΜμΕ στη χώρα μας και αυτό μπορεί να είναι μία καλή αρχή για μία πιο ολοκληρωμένη μετάβαση της ελληνικής αγοράς στο σύγχρονο ψηφιακό επιχειρείν.

Must in

ΑΕΚ – ΠΑΟΚ 1-0: Προβάδισμα πρόκρισης με Λαμέλα (vid)

Το γκολ του Έρικ Λαμέλα ήταν εκείνο που χώρισε ΑΕΚ και ΠΑΟΚ, με την Ένωση να επικρατεί 1-0 και να παίρνει προβάδισμα πρόκρισης στα ημιτελικά.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο