1.000 ψηφιακές κάμερες στους δρόμους της Αθήνας
Οι «ηλεκτρονικοί τροχονόμοι» θα σκανάρουν τόσο τις τροχαίες παραβάσεις και τους οδηγούς που κυκλοφορούν στο Λεκανοπέδιο, όσο και τη νομιμότητα κυκλοφορίας των οχημάτων
- Ουίνστον Τσώρτσιλ: Η iconic φωτογραφία του 1941, η φθηνή κόπια των 5.000 δολαρίων και το σκάνδαλο 83 χρόνια μετά
- Χαραμάδα ελπίδας για την κλιματική κρίση στη σύνοδο της G20
- Παύλος Μαρινάκης: Εκλογές το 2027 – Καμία ανησυχία στην κυβέρνηση για διαρροές στον προϋπολογισμό – Τι είπε για ΠτΔ και για ψήφο εμπιστοσύνης
- Ο Κασσελάκης ανακοίνωσε ψηφοφορία για το όνομα του κόμματός του
Την εγκατάσταση των πρώτων 1.000 ψηφιακών καμερών σε 20 λεωφόρους της Αθήνας, για τον ηλεκτρονικό έλεγχο των τροχαίων παραβάσεων και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, σχεδιάζουν τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη.
Το λογισμικό θα ανιχνεύει και θα εμφανίζει τα προσωπικά στοιχεία του κατόχου του οχήματος για την αποστολή του προστίμου
Πρόκειται για ένα νέο «έξυπνο» προηγμένο σύστημα παρακολούθησης των δρόμων της πρωτεύουσας από «ψηφιακούς τροχονόμους», που αποσκοπεί σε ένα πλήρες «σκανάρισμα» των οδηγών που κυκλοφορούν στους δρόμους του Λεκανοπεδίου, καθώς πέραν των τροχαίων παραβάσεων, θα ελέγχεται και η νομιμότητα της κυκλοφορίας οδηγών και οχημάτων!
Το ψηφιακό αυτό σύστημα, που μελετάται από τα δύο υπουργεία, εφόσον λάβει τις απαραίτητες σχετικές εγκρίσεις των αρμόδιων Αρχών (Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα κ.λπ.), θα ανιχνεύει μέσω υπερσύγχρονων καμερών μια σειρά από παραβάσεις – και όχι μόνο την υπερβολική ταχύτητα – που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των χρηστών του δρόμου. Επιπλέον, πέραν των τροχαίων παραβάσεων, θα μπορεί να ελέγχει εάν ένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στον δρόμο πληροί όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις κυκλοφορίας του (π.χ. εάν διαθέτει ενεργή ασφάλιση, εάν διαθέτει Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου από ΚΤΕΟ, εάν ο ιδιοκτήτης του έχει πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας κ.λπ.).
Σημειώνεται, ότι το σύστημα των καμερών, που σχεδιάζουν τα δύο υπουργεία, αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος για την ενιαία καταγραφή των τροχαίων παραβάσεων, το οποίο θα δέχεται επίσης πληροφορίες από τις ηλεκτρονικές συσκευές των αστυνομικών της Τροχαίας (tablets με άμεση διασύνδεση με τα μητρώα οδηγών και οχημάτων) και επίσης από τις ηλεκτρονικές συσκευές και τα πληροφοριακά συστήματα των υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας.
Με όλες αυτές τις πληροφορίες, το λογισμικό θα ανιχνεύει και θα εμφανίζει τα προσωπικά στοιχεία του κατόχου του οχήματος, προκειμένου να του αποστέλλεται το πρόστιμο είτε στο κινητό του τηλέφωνο, είτε μέσω της θυρίδας του πολίτη στον ιστότοπο gov.gr.
Παράλληλα, όταν διαπιστώνονται σοβαρότερες τροχαίες παραβάσεις, θα μπορεί να γίνεται άμεσα «ψηφιακή αφαίρεση» του διπλώματος οδήγησης και καταχώριση των προβλεπόμενων πόντων ποινής στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ), το γνωστό και ως «Point System».
Σύμφωνα με τα σχέδια των δύο υπουργείων, τη διαχείριση του συστήματος θα έχουν από κοινού ένας ιδιωτικός και ένας δημόσιος φορέας. Ο πρώτος θα έχει την ευθύνη για την τοποθέτηση και συντήρηση των καμερών στους δρόμους και την αποστολή των φωτογραφιών στις Αρχές, ενώ ο δεύτερος θα έχει την εποπτεία για την είσπραξη και την εκκαθάριση των προστίμων.
Πού θα τοποθετηθούν
Οι περίπου 1.000 κάμερες σχεδιάζεται να τοποθετηθούν σε κομβικά σημεία πολυσύχναστων δρόμων της της Αττικής, στα οποία, με βάση κυκλοφοριακές μελέτες, σημειώνονται οι περισσότερες τροχαίες παραβάσεις, με βαρύ κόστος σε ανθρώπινες ζωές και τραυματισμούς.
Ειδικότερα, σε πρώτη φάση, η τοποθέτηση των νέων υπερσύγχρονων καμερών θα γίνει στοχευμένα σε κεντρικές οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας, όπως οι: Λεωφόροι Μεσογείων, Κηφισίας, Αλεξάνδρας, Ποσειδώνος, Αθηνών, Αλίμου, Κηφισού, Αμαλίας, Συγγρού, Βασιλίσσης Σοφίας, Βασιλίσσης Ολγας, Λαυρίου, Μαρκοπούλου, Κωνσταντινουπόλεως, Μαραθώνος, Πειραιώς, Κατεχάκη, Θηβών, Βουλιαγμένης και Βασιλέως Κωνσταντίνου.
Πώς θα λειτουργούν
Οι 1.000 «ψηφιακοί τροχονόμοι» δεν θα καταγράφουν απλά την παράβαση των ορίων ταχύτητας ενός οχήματος, αλλά θα είναι σε θέση να «βλέπουν» εάν οι επιβαίνοντες σε αυτό φορούν ζώνη ασφαλείας, εάν ο οδηγός του μιλάει στο κινητό του τηλέφωνο ή εάν οι αναβάτες των δικύκλων φορούν κράνος.
Στη συνέχεια, με βάση τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος – δικύκλου, θα γίνεται η ταυτοποίηση του οδηγού, θα βεβαιώνεται η παράβαση και ο παραβάτης θα παραλαμβάνει την κλήση είτε στο κινητό του τηλέφωνο (με SMS ή μέσω του Viber), είτε μέσω της θυρίδας του πολίτη στον ιστότοπο gov.gr, είτε από το αστυνομικό τμήμα της περιοχής του. Ακόμα, από τον αριθμό κυκλοφορίας θα διαπιστώνεται αμέσως εάν το όχημα έχει περάσει από ΚΤΕΟ, καθώς και εάν είναι ασφαλισμένο. Επιπλέον, θα διαπιστώνεται εάν ένα όχημα που είναι δηλωμένο σε ακινησία… κυκλοφορεί κανονικά στον δρόμο!
Το εγχείρημα του «ψηφιακού τροχονόμου» θα καλύψει την έλλειψη ενός κεντρικού συστήματος διαχείρισης των τροχαίων παραβάσεων, το οποίο θα μπορεί να διευρύνεται, ανάλογα με τα δεδομένα που θα προκύπτουν. Στο κεντρικό σύστημα που θα δημιουργηθεί, θα μπορούν στη συνέχεια να προστίθενται επιμέρους έργα των Περιφερειών.
Στο πλαίσιο του έργου αυτού, θα λειτουργήσει και το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα συλλέγει και θα επεξεργάζεται δεδομένα ατυχημάτων – δυστυχημάτων και στοιχεία κυκλοφορίας. Επειτα από την ανάλυση των δεδομένων αυτών, θα δημοσιοποιούνται τα πλέον αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία.
Στόχος είναι, βάσει των αναλύσεων αυτών, να ακολουθούν στοχευμένες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε πολλαπλά επίπεδα, από την εκπαίδευση και τις υποδομές έως την ανταπόκριση του συστήματος υγείας. Σήμερα δεν υπάρχει πλήρης καταγραφή των στοιχείων, ώστε με την απαραίτητη ανάλυση να εξασφαλίζονται στοχευμένες παρεμβάσεις, παρά το γεγονός ότι είναι κρίσιμης σημασίας να γνωρίζει η κεντρική διοίκηση εάν π.χ. σε μία περιοχή προκαλούνται συχνά θανατηφόρα τροχαία, εάν αυτά προκαλούνται από αστοχίες ή επικινδυνότητα των υποδομών, κ.λπ.
Για το έργο έχει εξασφαλιστεί κονδύλι ύψους 80 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ 2021 – 2027, ενώ οι βασικές αρχές του απορρέουν από την Εθνική Στρατηγική Οδικής Ασφάλειας, που καταρτίστηκε από τον Τομέα Μεταφορών του ΕΜΠ. Σημειώνεται, ότι αντίστοιχα «έξυπνα» συστήματα επιτήρησης και ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας, εφαρμόζονται και σε άλλες χώρες, όπως στην Κύπρο, την Πορτογαλία κ.α.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις