Renault Embleme: Το D-Segment και η εναλλακτική του υδρογόνου
Ένα πρωτότυπο shooting brake που συνδυάζει την ηλεκτροκίνηση με το υδρογόνο παρουσιάζει η Renault τονίζοντας το ζωηρό ενδιαφέρον της για την «μεγάλη» κατηγορία αλλά και για τις κυψέλες καυσίμου
- «Τουλάχιστον 100 Βορειοκορεάτες στρατιωτικοί σκοτώθηκαν σε μάχες στο Κουρσκ»
- Νεκρός ανασύρθηκε από τα συντρίμμια γάλλος υπήκοος στο Βανουάτου μετά τον σεισμό των 7,3 Ρίχτερ
- «Παλιάνθρωπε…» - Οργή λαού έξω από την Εισαγγελία, νέες μαρτυρίες για τον αστυνομικό της Βουλής
- Έντεκα νεκροί μετά από εμπρησμό σε μπαρ στο Βιετνάμ - «Φωνάζαμε στα παγιδευμένα θύματα»
Το μέλλον κατά τη Renault είναι δεδομένα ηλεκτρικό, όπως άλλωστε αποδεικνύει η έντονη δραστηριοποίηση της εταιρείας στη συγκεκριμένη τεχνολογία αλλά και η «λίστα» από τις πρεμιέρες της καθώς μετά το Renault 5, οι Γάλλοι ετοιμάζουν την ηλεκτρική αναγέννηση του Quatrelle με την μορφή ενός compact χρηστικού και μεταρετρό αισθητικής SUV το οποίο πραγματοποιήσει την επίσημη πρώτη του ως έκδοση παραγωγής στην έκθεση του Παρισιού η οποία ανοίγει αυλαία στις 14 Οκτωβρίου.
Στο Παρίσι, οι Γάλλοι θα έχουν και μία ακόμα πρεμιέρα, εξίσου ηλεκτρική αλλά με λίγο διαφορετικό και πιο «μελλοντικό» σκεπτικό σε σχέση με το αναγεννημένο Renault 4. O λόγος για το πρωτότυπο Renault Embleme, ένα επιβλητικό shooting brake το οποίο, αφενός ανανεώνει την ψήφο εμπιστοσύνης της γαλλικής φίρμας στο D-Segment, αλλά και διερευνά την αξιοποίηση της τεχνολογίας των κυψελών καυσίμου και του υδρογόνου ως μιας εξαιρετικά αποδοτικής εναλλακτικής στην αμιγή ηλεκτροκίνηση, μια τεχνολογία με την οποία οι Γάλλοι «πειραματίζονται» αρκετά λαμβάνοντας υπόψη και το πρόσφατο Renault Master H2 E-Tech.
Στην προκειμένη περίπτωση ωστόσο έχουμε να κάνουμε με ένα καθ΄όλα «πολιτικό» όχημα με μήκος 4,80 μέτρων και βάρος μόλις 1.750 κιλών το οποίο, σύμφωνα με τη Renault εξελίχθηκε με γνώμονα τις ανάγκες των πολυμελών οικογενειών και την άνεση –τους- σε μεγάλα ταξίδια και μακρινές διαδρομές.
Ηλεκτροκίνηση και υδρογόνο για θεαματική αυτονομία
Αφετηρία για το Embleme αποτέλεσε η αρχιτεκτονική AmpR Medium, μια υπό εξέλιξη ηλεκτρική πλατφόρμα στη λογική της AmpR Small που φιλοξενεί ήδη το Renault 5 και σύντομα το R4 και στο μέλλον θα υποδεχτεί μεγάλου μεγέθους C και D Segment μοντέλα. Για την περίσταση ωστόσο του Embleme η συγκεκριμένη ηλεκτρική αρχιτεκτονική έχει προσαρμοστεί προκειμένου να υποδεχτεί –και– ένα σύστημα κυψελών καυσίμου σε συνδυασμό με μια δεξαμενή υδρογόνου 2,8 κιλών.
Για την ακρίβεια, σύμφωνα με τις συστάσεις, το σκεπτικό είναι το Embleme να κινείται, σε αστικές συνθήκες με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια προερχόμενη από την μπαταρία των 40 kW με την οποία εφοδιάζεται και η οποία αναλαμβάνει να τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ 217 ίππων. Για τις μακρινές αποστάσεις και εφόσον η ενέργεια της μπαταρίας εξαντληθεί αναλαμβάνει δράση το σύστημα κυψελών καυσίμου που συνδυαστικά και με τις συστοιχίες ιόντων λιθίου, εξασφαλίζει στο πρωτότυπο της Renault συνδυαστική αυτονομία 1.000 χλμ.
Εκτός της θεαματικής αυτονομία, ο άλλος στόχος που κλήθηκαν να εκπληρώσουν οι σχεδιαστές του Embleme είναι να μειώσουν όσο το δυνατό περισσότερο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της κατασκευής σύμφωνα με τις επιταγές της κυκλικής οικονομίας.
Σύμφωνα με τις συστάσεις αυτό επετεύχθη με την ιδιαίτερα προσεκτική προσέγγιση στην αεροδυναμική του όσο και στα υλικά από τα οποία αποτελείται τα οποία καταφέρνουν να μειώσουν έως και κατά 90% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα καθ΄όλο τον κύκλο της ζωής του σε σχέση με ένα τυπικό αυτοκίνητο που βγαίνει από τις γραμμές παραγωγής σήμερα. Η Renault αναφέρει χαρακτηριστικά ότι το συνολικό αποτύπωμα σε εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, καθ΄όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του, από τη διαδικασία παραγωγής του έως τη δυνητική απόσυρση και ανακύκλωση των υλικών του διαμορφώνεται σε μόλις πέντε τόνους.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις