Η εταιρεία ανάπτυξης πυρηνικής ενέργειας και παροχής συμβουλών ULC-Energy BV, με έδρα την Ολλανδία, ολοκλήρωσε μια εμπεριστατωμένη μελέτη που εξετάζει τις σχεδιαστικές και οικονομικές επιπτώσεις της χρήσης της τεχνολογίας πυρηνικών αντιδραστήρων για την τροφοδοσία ενός πλοίου μεταφοράς χύδην φορτίου Newcastlemax. Η μελέτη υποστηρίχθηκε από την C-Job Naval Architects, η οποία έχει πραγματοποιήσει σειρά ερευνών σχετικά με τη χρήση της πυρηνικής ενέργειας σε μεγάλα ποντοπόρα πλοία.

Η μελέτη της ULC-Energy συγκρίνει ένα πυρηνοκίνητο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου Newcastlemax με ένα πλοίο που τροφοδοτείται με συμβατικό μαζούτ πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO) και ένα πλοίο που τροφοδοτείται με πράσινη αμμωνία.

Διερευνά τον αντίκτυπο του σχεδιασμού, τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και τις εμπορικές επιδόσεις για κάθε τύπο καυσίμου, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της C-Job στη ναυτική αρχιτεκτονική και τα εναλλακτικά καύσιμα και τις γνώσεις της ULC-Energy για τις προηγμένες τεχνολογίες αντιδραστήρων και τα οικονομικά της πυρηνικής ενέργειας.

Το μεγάλο ερώτημα ήταν αν ο αντιδραστήρας θα έπιανε μεγάλο χώρο, στερώντας τον από την αποθήκευση και μεταφορά φορτίου.

Τα συμπεράσματα που εξήχθησαν από τη μελέτη

Οι δομικές τροποποιήσεις και οι τροποποιήσεις ασφαλείας που απαιτούνται για την ενσωμάτωση ενός πυρηνικού αντιδραστήρα σε ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου Newcastlemax θα έχουν ελάχιστες επιπτώσεις στη χωρητικότητα του φορτίου του.

Η πυρηνική πρόωση προσφέρει το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος ανά μεταφερόμενο τόνο, σημαντικά χαμηλότερο από εναλλακτικές λύσεις όπως η αμμωνία ή το VLSFO.

Ενώ το χαμηλότερο κόστος καυσίμων ενός πλοίου με πυρηνική πρόωση αντισταθμίζεται εν μέρει από τις υψηλότερες κεφαλαιουχικές δαπάνες που απαιτούνται για την κατασκευή του πλοίου, η μελέτη διαπίστωσε ότι ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου Newcastlemax με πυρηνική πρόωση θα μπορούσε να ταξιδεύει περισσότερο, ταχύτερα και φθηνότερα, και όλα αυτά χωρίς να παράγει εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Ένα πυρηνοκίνητο Newcastlemax έχει σχεδόν μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, χαμηλότερες ακόμη και από ένα πλοίο που κινείται με πράσινη αμμωνία, αποδεικνύοντας τη δυνατότητα της πυρηνικής πρόωσης να υποστηρίξει τους στόχους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για την απαλλαγή από τον άνθρακα.

Η αδειοδότηση πυρηνικού αντιδραστήρα για εμπορική χρήση είναι ένα από τα προβλήματα

Η μελέτη αναγνώρισε ότι η μη στρατιωτική πυρηνική ναυτιλιακή πρόωση αντιμετωπίζει προβλήματα αδειοδότησης, λειτουργίας και άλλες προκλήσεις. Δεδομένου ότι τα περισσότερα σχέδια πυρηνικών αντιδραστήρων που εξετάζονται για ναυτιλιακή χρήση βρίσκονται ακόμη σε εννοιολογικό στάδιο, οι τρέχουσες εκτιμήσεις για το κόστος κεφαλαίου τέτοιων πλοίων είναι περιορισμένες, ωστόσο, η ακρίβεια θα βελτιωθεί καθώς τα έργα θα ωριμάζουν.

«Αυτή η τελευταία μελέτη της ULC-Energy προάγει την αποστολή μας να παρέχουμε μοναδικές, βασισμένες σε θεμελιώδη στοιχεία αναλύσεις σχετικά με την ενσωμάτωση των πυρηνικών τεχνολογιών σε διάφορες βιομηχανίες», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ULC-Energy Dirk Rabelink.

«Η μελέτη αποτελεί άλλο ένα αξιοσημείωτο ορόσημο για την υιοθέτηση της πυρηνικής ενέργειας στα θαλάσσια σκάφη» δήλωσε ο Niels De Vries, επικεφαλής του τομέα ενέργειας της C-Job. «Δείχνει πώς η C-Job μπορεί να συνεργαστεί με ευέλικτο τρόπο με τους πελάτες της και να συνδυάσει τις γνώσεις της σε σχέδια που δημιουργούν σημαντική αξία». Παρά την κακή της φήμη απόρροια των ατυχημάτων σε πυρηνικά εργοστάσια, οι επιστήμονες θεωρούν την πυρηνική ενέργεια

Πηγή: Nucklear Engeneering International,  C-Job Naval Architects