«Πούλα» τον φίλο σου για να του βρείς σύντροφο – Νέος τρόπος αποκατάστασης made in USA
Ψάχνουν να βρουν σύντροφο με αφισοκολλήσεις, δημόσιες παρουσιάσεις και παρουσιάσεις PowerPoint.
- Οι πριγκίπισσες της Disney κινδυνεύουν σύμφωνα με ένα νέο σατιρικό επιστημονικό άρθρο
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
Στην αξέχαστη σειρά «Στο Κάμπινγκ», προσπαθώντας ένας πλούσιος τσέλιγκας πατέρας να προξενέψει τον γιό του σε μια «δύσκολη» κοπέλα του χωριού της λέει: «Καλά ρε παιδάκι μου, εσένα δεν σου λένε τίποτα 700 κεφάλια γίδια;». Της έλεγαν όμως τίποτα, αυτά τα γίδια για τον πιθανό σύντροφο;
Η απόφαση της κοπέλας θα αποκαλυφθεί στη συνέχεια, αλλά η πρακτική του εν λόγω πατέρα υπήρξε για πολλές εκατοντάδες χρόνια, αλλά τις τελευταίες δεκαετίες είχε κάπως φθίνει. Ειδικά, μετά την εμφάνιση των ψηφιακών πλατφορμών γνωριμιών οι μεσολαβητές και οι προξενήτρες φαινόταν περισσότερο ως απολίθωμα του παρελθόντως (όχι πάντα).
Στις ΗΠΑ όμως συμβαίνει κάτι ιδιαίτερο που κυμαίνεται ανάμεσα στο προξενιό και στη… δημοπρασία. Πρόκειται για ένα είδος κινήματος «pitch me» (δηλαδή «πούλησέ με, παρουσίασε με»), στο οποίο όσοι θέλουν έχοντας τη βοήθεια ακόμα και powerpoint(!) παρουσιάζουν φίλους τους μπροστά σε ένα ζωντανό κοινό ελεύθερων (single), δηλαδή διαθέσιμων ανδρών και γυναικών. Αρκετοί θα πειστούν ώστε να δείξουν ενδιαφέρον, ταυτόχρονα, σαν τις δημοπρασίες.
Πρόκειται για μια νέα μόδα, το Tinder Disrupt το οποίο στήνει ζωντανές εκπομπές -προς το παρόν στο Σαν Φρανσίσκο και τη Νέα Υόρκη- στις οποίες χρησιμοποιούνται παρουσιάσεις με γραφήματα, βελάκια, γραφικά, εικόνες και εφέ για να τονιστούν τα καλύτερα προτερήματα ενός φίλου τους και να τον «πουλήσουν».
Ο Tinder Disrupt παρουσιάζει άτομα που κάνουν παρουσιάσεις PowerPoint για έναν μόνο φίλο και υποτίθεται οι συμμετέχοντες διασκεδάζουν το κοινό με ανάλαφρες, αστείες παραστάσεις. «Αυτές οι δημόσιες συναντήσεις φαίνεται να απεικονίζουν κάτι μεγαλύτερο που συμβαίνει στην κουλτούρα των γνωριμιών» αναφέρουν οι New York Times που ανέδειξαν πολύ πρόσφατα το φαινόμενο.
Η Ρόουζ Όσερ, οικοδέσποινα και δημιουργός του Tinder Disrupt -που δεν είναι επίσημα συνδεδεμένο με το Tinder- είπε ότι οι εκπομπές -συνολικά 50 από το 2016- είχαν μεγάλη επιτυχία. Κάθε παράσταση έχει περίπου 100 θεατές, με περίπου 5.000 μέλη θεατών με την Όσερ να εκτιμά ότι περίπου το 95% των συμμετεχόντων φεύγουν παίρνοντας τον αριθμό τηλεφώνου από μέλη του κοινού ή ανταλλάσουν λογαριασμούς στο Instagram. «Ενώ πολλοί από αυτούς που βγήκαν στη σκηνή έχουν λάβει αιτήματα για ραντεβού, κάποιοι έχουν ξεκινήσει ακόμη και μακροχρόνιες σχέσεις», είπε η ίδια. «Υπήρξαν ακόμη και δύο γάμοι και ένα μωρό Tinder Disrupt» προσέθεσε η Όσερ.
Στη Νέα Υόρκη και το Σαν Φρανσίσκο, ξεκίνησε πρόσφατα μια νέα εκπομπή γύρω από τις γνωριμίες που λέγεται Poly Poly Oxen Free, στην οποία ο σύντροφος κάποιου τα φέρνει στο πλήθος.
«Ήταν αστείο που όλοι στο κοινό ήξεραν αρκετά για μένα, αλλά εγώ δεν ήξερα τίποτα για αυτούς»
Σε ένα άλλο Tinder Disrupt, ένας 39χρονος διευθυντής επιχειρήσεων στη βιομηχανία λογισμικού, ο Ράιν Αλτ, έφυγε παίρνοντας αρκετούς αρθμούς τηλεφώνων δίχως όμως να έχει καταφέρει προς το παρόν να στεριώσει με κάποια κοπέλα. Ωστόσο, για τον ίδιο άυξησε την «δεξαμενή» ώστε να βρεθεί πιο εύκολα μια υποψήφια νύφη, ενώ το σόου τον έκανε να νιώθει μέρος μιας διασκεδαστικής κοινότητας. «Δοκίμασα τις εφαρμογές γνωριμιών και δεν μπορώ να συνέλθω από την ατμόσφαιρα της διαδικτυακής αγοράς που προσφέρει», είπε, «και έτσι σκέφτηκα ότι πηγαίνοντας σε μια εκδήλωση όπως αυτή θα ενθάρρυνε μια πιο ζωντανή συνάντηση πιθανών ρομαντικών συντρόφων».
Η Χάλεϊ Γκόντχολντ, μια 28χρονη δασκάλα, μετά την πρώτη συμμετοχή της στο Tinder Disrupt στο Σαν Φρανσίσκο το 2019 είχε δώσει το τηλέφωνό της σε 10 άτομα λαμβάνοντας «εκατομμύρια» κομπλιμέντα. «Ήταν αστείο που όλοι στο κοινό ήξεραν αρκετά για μένα, αλλά εγώ δεν ήξερα τίποτα για αυτούς», είπε, προσθέτοντας ότι ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για συζήτηση. Η μεγαλύτερη σε διάρκεια γνωριμία που έκανε ήταν για 4 χρόνια ώσπου χώρισαν. Ωστόσο, όπως είπε «ήταν μια από τις πιο υγιείς σχέσεις της ζωής μου».
Αν και δεν κάνουν όλοι οι συμμετέχοντες ουσιαστικές συνδέσεις, πολλοί λένε ότι το σόου τους βοήθησε να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και αναζωπύρωσε την επιθυμία τους για να βγουν.
Κούραση με τις εφαρμογές για σύντροφο
«Ενώ οι εφαρμογές ενίσχυαν τη σύνδεση με τον τρόπο που οι άνθρωποι συναντούσαν άτομα που διαφορετικά δεν θα είχαν γνωρίσει, με την πάροδο του χρόνου μειώθηκε η σύνδεση και συνέχισαν να αυξάνεται τη μοναξιά και η απομόνωση», δήλωσε η Ρέιτσελ Ράιτ, ειδική στις σχέσεις. Πρόσθεσε ότι οι εφαρμογές γνωριμιών λειτουργούν με αλγόριθμους που προσπαθούν να σας κρατήσουν σε αυτές.
Ωστόσο, σε αντίθεση τόσο με τις ψηφιακές πλατφόρμες, οι «αισθηματικές δημοπρασίες» απαιτούν περισσότερο θάρρος. «Νομίζω ότι τα ραντεβού βρίσκονται σε ένα σημείο τώρα που νιώθουν ότι αν θέλουν πραγματικά να δώσουν προτεραιότητα στα ραντεβού, πρέπει να γίνουν γενναίοι και δημιουργικοί», εξηγεί ο Τζέιμι Μπέρνστάιν, στο οποίο συμφώνησε και η Μπλέιν Άντερσον, ειδική στις σχέσεις. «Πριν από είκοσι χρόνια, πιθανότατα θα σε κορόιδευαν επειδή έφτιαξες ένα PowerPoint «pitch me», υποθέτοντας ότι θα μπορούσες να βρεις ακόμη και κάποιον να το δει».
Όταν ένας φίλος σας προβάλλεται, το κοινό μπορεί να δει την αγάπη του φίλου σας και τι σας κάνει να λάμπετε, είπε η Όσερ. «Πάντα λέω στους παρουσιαστές, αν αγαπάς πραγματικά τον φίλο σου, θα το κάνει και το κοινό».
Άλλοι στις ΗΠΑ, όπως αναφέρει το αμερικανικό δημοσίευμα ψάχνουν συντρόφους κολλώντας γιγαντοαφίσες τους, στοιχεία επικοινωνίας και μια ατάκα.
Αυτά δεν συμβαίνουν κάποτε στην Αμερική, αλλά σήμερα.
Στην Ελλάδα, τώρα, πίσω στη σειρά «Στο Κάμπινγκ», η κοπέλα δεν πείστηκε από τα 700 γίδια που της πρόσφερε ο πατέρας μαζί με τον γιό του: «Κυρ Τάσο μου, εγώ θέλω ένα κεφάλι, αλλά ανθρώπινο» απάντησε.
Ο γιός λοιπόν, απερρίφθη, αλλά στη πορεία εξελίχθηκε και φαίνεται να συνειδητοποίησε τους λόγους που τον απέρριψε η όμορφη συγχωριανή του, αλλά μέσα από μια διαδικασία εμπειριών ζωής, και μιας βαθύτατης ερωτικής απογοήτευσης, όχι μέσα από τα προξενιά και την κατανάλωση.
Ωστόσο, στο Tinder Disrupt, αναφέρουν ότι «το προϊόν (φίλος μου) βελτιώθηκε με την πάροδο του χρόνου». Αυτή η λύση όμως στην πραγματικότητα ταΐζει το πρόβλημα: Οι άνθρωποι είναι προϊόντα, οπότε πολλά, αναλώσιμα και ελάχιστα είναι ιδανικά και άξια. Δύσκολα να είσαι «εκεί» -που στην πραγματικότητα θες-, όταν το κινητό (δηλαδή κοινό) σου έχει φουσκώσει το μυαλό ότι μπορείς να είσαι αλλού και να σε βλέπουν.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις