Το «Έγκλημα και Τιμωρία» του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι παίρνει σάρκα και οστά στην Αθήνα
Η παράσταση «Έγκλημα και Τιμωρία» επανέρχεται στο θέατρο Πορεία για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Το «Έγκλημα και Τιμωρία», η παράσταση που αγαπήθηκε από το κοινό και αναγνωρίστηκε από την κριτική τον περασμένο χειμώνα, χαρίζοντάς μας μία ακόμη επιτυχία, επανέρχεται στο θέατρο Πορεία για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.
Η πλοκή
Στην Αγία Πετρούπολη του 19ου αιώνα, ο φοιτητής της Νομικής, Ρασκόλνικοφ, πραγματοποιεί έναν διπλό φόνο, καλύπτοντάς τον με το ιδεολογικό περίβλημα της απονομής μιας ιδιότυπης δικαιοσύνης. Ο Ρασκόλνικοφ, δολοφονεί βάναυσα μια ηλικιωμένη κυρία και την καημένη την αδερφή της, που σε τίποτα δεν έφταιξε κι έτυχε απλώς να βρίσκεται εκεί. Γιατί το κάνει; Γιατί σηκώνει το τσεκούρι; Όχι για τα λεφτά, ούτε για να εκτονωθεί, αλλά γιατί ο Ρασκόλνικοφ, που στέκεται στις παρυφές του υπαρξισμού, είναι ένας κατά κάποιον τρόπο φιλόσοφος: συλλογίζεται την αξία (αν υπάρχει τέτοια) της ζωής του ανθρώπου, το σφάλμα των εγκληματιών και τη δύναμη μιας πράξης που μπορεί να μεταμορφώσει την πραγματικότητα. Η αποσύνδεσή του από την κοινωνία, και από τη μήτρα της ανθρώπινης καλοσύνης, είναι ολική.
Όμως το έγκλημά του θα προκαλέσει τους ανθρώπινους και τους θείους νόμους, που θα ζητήσουν το οφειλόμενο αντίτιμο, σέρνοντας τον δράστη σ’ ένα μοναχικό και εφιαλτικό δρόμο. Η συνείδησή του είναι η σκληρότερη τιμωρία, από την οποία δεν μπορεί να ξεφύγει, παρά μόνο ακολουθώντας το δρόμο της αγάπης και της μετάνοιας. Το δίλημμα είναι ένα: Είναι πράγματι εγκληματίας; Μήπως εγκληματίες είναι όσοι διαπράττουν πολέμους και κατά συνέπεια ευθύνονται για εκατομμύρια θανάτους;
Η βαθιά μελέτη της ανθρώπινης ψυχής και των σκοτεινών νόμων που τη διέπουν καθιερώνει το αριστούργημα του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα ως μια διαχρονική και πάντα επίκαιρη λογοτεχνική ανατομία του υποσυνείδητου, γραμμένη το 1866, σε μια εποχή που ο όρος υποσυνείδητο δεν είχε ακόμη επινοηθεί.
Η παράσταση
Πρόκειται για τη διασκευή του ογκώδους μυθιστορήματος του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, «Έγκλημα και Τιμωρία». Η παράσταση αποτελεί μια στενή παρακολούθηση ενός φόνου ως μια πράξη «αλτρουισμού», μιας συνείδησης που χάνεται σε έναν λαβύρινθο τύψεων, εσωτερικών συγκρούσεων και ψυχικών οδυνών, μιας μεταμέλειας που έρχεται έπειτα από μια δαιδαλώδη διαδρομή και μιας λύτρωσης που προκύπτει μέσα από τη μορφή μιας νεαρής πόρνης, της Σόνια.
*Αν θέλετε να παρακολουθήσετε την παράσταση και τις υπαρξιακές ανησυχίες του Ρασκόλνικοφ εισιτήρια θα βρείτε στο inTickets.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις