Πως θα ακουγόταν ένα ένας 36χρονος επιχειρηματίας σήμερα φιλοδοξούσε να ζήσει μέχρι τα 150 χρόνια και να δημιουργήσει μια εμπειρία σε έναν κλάδο που δεν γνωρίζει, τη μεγαλύτερη στον κόσμο; Το λιγότερο τρελό θα έλεγαν πολλοί.

Και όμως, ο Τιγκ Έγκαν, γιός Αμερικανού μεγαλοεπιχειρηματία και πολύ φιλόδοξος, όχι μόνο θέλει να φιλοδοξεί να δημιουργήσει τη μεγαλύτερη εταιρεία λιθίου στον κόσμο και ενδεχομένως να γίνει πρόεδρος των ΗΠΑ κάποια μέρα.

Η εταιρεία του Energy Exploration Technologies ή EnergyX ειδικεύεται στην κατασκευή και την ανάπτυξη της τεχνολογίας εξόρυξης λιθίου, ιδιαίτερα της τεχνολογίας άμεσης εξαγωγής λιθίου LiTAS και των μπαταριών μετάλλου λιθίου στερεάς κατάστασης SoLiS.

Ο γιος του πρώην ιδιοκτήτη της Alamo Rent a Car -του κολοσσού ενοικίασης αυτοκινήτων- ο Έγκαν είναι μεταξύ των επιχειρηματιών στην ενεργειακή βιομηχανία που προσπαθούν να επωφεληθούν από την αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης για το πολύτιμο μετάλλευμα, το λίθιο, βασικό συστατικό των μπαταριών που απαιτούνται για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Βέβαια, φέτος οι τιμές του λιθίου γνώρισαν μεγάλη πτώση, καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων επιβραδύνθηκαν και η προσφορά πλημμύρισε την αγορά, ενώ οι εταιρείες μείωσαν το κόστος περιορίζοντας τις εργασίες τους.

Ωστόσο, σε τρέχουσες τιμές, η παγκόσμια αγορά λιθίου θα μπορούσε να φτάσει τα 36 δισ. δολ το 2030, σύμφωνα με την Benchmark Mineral Intelligence, από 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια που ήταν το 2015. Οι ΗΠΑ προσπαθούν να εξασφαλίσουν τις δικές τους προμήθειες λιθίου και να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα, η οποία κυριαρχεί στην αλυσίδα εφοδιασμού της μπαταρίας.

«Δεν μπήκα στο λίθιο για την τιμή που θα είναι τους επόμενους έξι μήνες ή για να βγάλω γρήγορα χρήματα», είπε ο Έγκαν. «Πιστεύω θεμελιωδώς στην ενεργειακή μετάβαση και επομένως πιστεύω θεμελιωδώς στη μετάβαση των ηλεκτρικών οχημάτων. Το λίθιο πρόκειται να γίνει ένα υλικό με μεγάλη ζήτηση».

Ο Έγκαν υποστηρίζει ότι το 10ετές του σχέδιο είναι να παράγει μεταξύ 500.000 και 1 εκατομμύριο τόνους λιθίου ετησίως. Ωστόσο, για κάποιους αυτά τα σχέδια είναι… γελοία, ενώ ο ίδιος δεν έχει κανένα υπόβαθρο στην εξόρυξη ή τη χημική μηχανική.

Αθροίζοντας τις παραγωγές των δύο μεγαλύτερων εταιριών του κλάδου, Albemarle και SQM η ποσότητα είναι ήταν περίπου 400.000 πέρυσι.

Η μεγάλη φιλοδοξία του Έγκαν είναι μέρος αυτού που έχει προσελκύσει ορισμένους υποστηρικτές blue-chip (επικερδούς μετοχής) στην εταιρεία του, που ονομάζεται. Ωστόσο έχει καταφέρει να κάνει πολλούς να είναι σκεπτικοί, υποστηρίζοντας ότι έχει διαφημίσει τις δυνατότητες της εταιρείας πέρα ​​από αυτό που είναι ρεαλιστικό. Πολλοί επισημαίνουν ότι η EnergyX δεν έχει δημοσιεύσει πολλά δεδομένα για να υποστηρίξει τους ισχυρισμούς της, κάτι που ως ιδιωτική εταιρεία δεν υποχρεούται να κάνει.

«Δεν είναι για μένα να πω, είναι ψέματα ή δεν είναι ψέματα;» είπε η Έμιλι Χερς, ιδρύτρια μιας εταιρείας εξερεύνησης λιθίου. «Αλλά είναι σίγουρα οι τύποι αξιώσεων που άλλες εταιρείες δεν θα διατύπωναν χωρίς δημόσια διαθέσιμες τεκμηριωμένες μελέτες μηχανικής και πεδίου εφαρμογής».

O 36χρονος επιχειρηματίας είναι μάλιστα και επενδυτής Tesla, αλλά και θαυμαστής του Έλον Μασκ.

Πέραν όμως των επαγγελματικών φιλοδοξιών έχει ευρύτερα μεγαλεπήβολα σχέδια. Ο προσωπικός του ιστότοπος αναφέρει μια μελλοντική υποψηφιότητα για πρόεδρος το 2036, αποκαλώντας τα πολιτικά κόμματα «όμορφους ταύρους» που σπέρνουν ακραία διχόνοια.

Η ζωή μέχρι τα 150 χρόνια, πιστεύει, δεν αποκλείεται, χάρη στη συχνή άσκηση, τους υπερβαρικούς θαλάμους οξυγόνου και την πιθανή γονιδιακή θεραπεία στο δρόμο. Τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης εξέτασης αίματος, τον ώθησαν να εργαστεί για τη μείωση των τριγλυκεριδίων του.

Και όπως ο Μασκ, λέει ότι έχει εμμονή να πάει ανθρώπους στον Άρη.

Με πληροφορίες από The Wall Street Journal