Η Αντζελίνα Τζολί είναι πανκ
«Αν πανκ σημαίνει να αμφισβητείς, είμαι. Η αντίσταση στο να μου λένε πώς να σκέφτομαι, να ντύνομαι ή να νιώθω είναι σημαντική για μένα» λέει η Αντζελίνα Τζολί στο CR Fashion Book.
Αυτή είναι μια νέα σεζόν για την Aντζελίνα Τζολί που πρόσφατα αποθεώθηκε με ένα οκτάλεπτο χειροκρότημα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας για τον ρόλο της ως Μαρία Κάλλας στην κινηματογραφική βιογραφία της σπουδαίας Ελληνίδας του Pablo Larraín. Βέβαια η Αντζελίνα Τζολί δεν είναι ξένη στις επευφημίες ή τα reboot.
Βρισκόμενη σε μια μόνιμη δίνη δημιουργικότητας και με την επωνυμία Atelier Jolie να είναι έτοιμη να πυρπολήσει τη μόδα, η ηθοποιός, φιλάνθρωπος και πρωτίστως δημιουργός έχει ένα χόμπι. Θέλει να σπάει στεγανά -και το απολαμβάνει όσο εμείς.
Μισώ όταν βλέπω τα μέσα ενημέρωσης και τους πολιτικούς να χρησιμοποιούν αυτές τις οικογένειες για τη δική τους ατζέντα
Φωτογραφημένη ως μούσα των 70s για το niche περιοδικό μόδας CR Fashion Book, η Τζολί, πολυπράγμων από πάντα, μίλησε εκ βαθέων με την ιδρύτρια του εντύπου και πρώην μέλος του fashion pack της γαλλικής Vogue, Kαρίν Ρόιτφελντ.
Σε αυτή μίλησε για την εξωτερική πολιτική, τα πάθη και την ανάγκη της να δημιουργεί –αέναα, ακατάπαυστα, συνεχώς. Εν κατακλείδι, να ζει. Αυτά είναι μερικά highlights από τη συζήτηση τους.
H κοινότητα μετράει
«Η πρόθεσή μου ήταν να χτίσω έναν χώρο —ένα σπίτι, ουσιαστικά— για να δημιουργήσουν και να εμπνευστούν καλλιτέχνες και σχεδιαστές από όλο τον κόσμο. Κεντρική ιδέα είναι να δημιουργήσω μια πρόσκληση για εκ νέου ενασχόληση με το σχεδιασμό και την οικοδόμηση της έννοιας της κοινότητας».
«Ήθελα να φτιάξω μια κολεκτίβα με δημιουργούς που με εμπνέουν και αντιστέκονται στην υπερκατανάλωση.… Η Zolay Sherzad, η ιδρύτρια και δημιουργική διευθύντρια της αφγανικής μπράντας Zarif, σχεδίασε και κέντησε το σακάκι που φοράω στο εξώφυλλο [του CR]. Στη δημιουργία του συμμετέχουν οι Αφγανοί τεχνίτες της. Το σακάκι είναι κομμάτι μιας capsule συλλογής που φωτίζει την τεχνοτροπία, το σχέδιο και την κουλτούρα τους. Είναι συναρπαστικό να βλέπεις τι συμβαίνει όταν οι καλλιτέχνες συνεργάζονται. Υπάρχει μόνο ένας κανόνας για τους επισκέπτες μας στην κατοικία: δεν μπορούν να δημιουργούν μόνο για τον εαυτό τους. Πρέπει να συνεισφέρουν στην κοινότητα, να εμπορεύονται ή να διδάσκουν ή να ψυχαγωγούν».
Το στιλ είναι εξέγερση
«Εχω δει τη μόδα να υπαγορεύεται από τις τάσεις και τους χρισμένους trendsetters μέσα σε όλα τα χρόνια που βρίσκομαι μπροστά από τους προβολείς. Ωστόσο το να καταδυθεί κάποιος στην εσωτερικότητα του, το να ντυθεί για τον εαυτό του και έτσι να εκφραστεί αληθινά με δημιουργικότητα και επινοητικότητα, είναι εξέγερση σήμερα».
Ο ανθρωπισμός είναι κληροδότημα
«Η μητέρα μου ήταν ένας πολύ στοχαστικός άνθρωπος, μια γυναίκα που μου μιλούσε συχνά για την αδικία. Όταν ήμουν στα είκοσί μου, άρχισα να ταξιδεύω και συνειδητοποίησα πόσα δεν είχα διδαχτεί στο σχολείο ή δεν γνώριζα. Τότε ξεκίνησα την εκπαίδευσή μου, ή μάλλον την επανεκπαίδευση. Άρχισα να ταξιδεύω σε περιοχές που είχαν χτυπηθεί από πολέμους και εμφύλιες συγκρούσεις. Άκουγα, μάθαινα».
«Η κοσμοθεωρία μου διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό από οικογένειες προσφύγων και τρέφω μεγάλο σεβασμό για αυτούς. Μισώ όταν βλέπω τα μέσα ενημέρωσης και τους πολιτικούς να χρησιμοποιούν αυτές τις οικογένειες για τη δική τους ατζέντα. Κανείς δεν θα διάλεγε αυτή τη ζωή. Είναι τιμή μας να συνεργαζόμαστε με τους Eat Off Beat στο Atelier Jolie. Είναι μια ομάδα σεφ προσφύγων και είναι υπέροχο να συνυπάρχεις μαζί τους».
Απελευθέρωση σημαίνει δημιουργία
Στην ερώτηση ποιο είναι το μάντρα της η Τζολί ήταν κατηγορηματική σε ένα. «Δεν έχω μότο, αλλά η ελευθερία ήταν πάντα σημαντική για μένα. Για τον εαυτό μου και τους άλλους».
«Νομίζω ότι όλοι έχουν μέσα τους το γονίδιο της δημιουργίας. Το να δημιουργείς σημαίνει να ζεις. Αλλά το να δημιουργείς κάτι νέο που προέρχεται από μέσα σου, είναι σπάνιο. (Δημιουργία) είναι επίσης η ικανότητα να ‘σπάσεις τα στεγανά’ και να βρείς κάτι που συγκινεί τους άλλους συναισθηματικά ή να τους κάνει να σκεφτούν».
Στη συνέντευξη που συνοδεύει το shooting η Τζολί μιλάει για την εξωτερική πολιτική –«Υποθέτω ότι είναι ο λόγος που σκηνοθετώ τις ταινίες που κάνω»– τη γονεϊκότητα που αλλάζει τους ανθρώπους προς το καλύτερο, τα τατουάζ που είναι αδυναμία και συμβολισμοί της και τη Μαρία Κάλλας που έγινε ο νέος της εαυτός κάτω από τους προβολείς.
«Καθόμουν στο σκοτάδι για ώρες, ακούγοντας συχνά τη μουσική της. Είναι η μουσική της και μέσα από αυτό μπορείς να αρχίσεις να τη γνωρίζεις και να τη νιώθεις. Συνδέθηκα με την ευαλωτότητά της» λέει.
«Κατά κάποιο τρόπο, ήταν μια θεραπεία που δεν συνειδητοποίησα ότι χρειαζόμουν. Δεν είχα ιδέα πόσα κρατούσα μέσα μου, πόσα δεν άφηνα βγουν προς τα έξω. Η πρόκληση να υποδυθώ την Κάλλας δεν ήταν τόσο τεχνική. Η πρόκληση ήταν να βρω τη δική μου φωνή» προσθέτει.
Το CR Fashion Book Issue 25 είναι διαθέσιμο στα περίπτερα ξένου τύπου από τις 28 Οκτωβρίου. Τη Τζολί φωτογράφησαν οι Luigi & Iango και το γεμάτο αναφορές στα 70s styling επιμελήθηκε η Natasha Devereux.
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.
- Ισπανία: Διαδήλωση εκπαιδευτικών και γονέων στη Βαλένθια για τα κλειστά σχολεία
- Η Coca-Cola εξοπλίζει τον στόλο οχημάτων της με EV
- Economist: Πόσο κινεζική είναι η Shein
- Βρετανία: Με απολύσεις και αυξήσεις τιμών αντιδρούν οι λιανέμποροι στον προϋπολογισμό Στάρμερ
- Πανδαισία: Highlights από τα κορυφαία ευρωπαϊκά πρωταθλήματα – Όλα τα γκολ (vids)
- Θέλτα – Μπαρτσελόνα 2-2: Γκέλα στο «Μπαλαΐδος» για τους Μπλαουγκράνα