Tesla: Ασκήσεις επί χάρτου για μαζικές μετακινήσεις με «αυτόματο πιλότο»
Η αμερικανική φίρμα παρουσίασε δύο αυτόνομης τεχνολογίας οχήματα, ένα ρομποτικό ταξί και ένα αντίστοιχης λογικής van με το status των πρωτοτύπων και δίνοντας ορίζοντα παραγωγής μόνο για το πρώτο
Μετά από πάμπολλες αναβολές, η Tesla παραδίδει στο κοινό, αρχικά ως πρωτότυπο, το πλήρως αυτόνομο όχημα με το οποίο υπόσχεται να αλλάξει το τοπίο των μετακινήσεων, όντας ένα «premium μέσο μεταφοράς προσιτό σε όλους». Οι πρώτες υποσχέσεις κάνουν λόγο για παραγωγή έως το 2027 και για τιμή που στις ΉΠΑ θα κινηθεί πέριξ των 30.000 δολαρίων με δεδομένο και ότι στις προθέσεις του Elon Musk είναι να το κατασκευάσει σε αθρόους αριθμούς.
Με εξαίρεση την απουσία του τιμονιού το υπόλοιπο εσωτερικό, (όπως και η αισθητική του εξωτερικού) θα μπορούσε να θεωρηθεί ως τυπική της Tesla με κυρίαρχη μια τεράστια οθόνη προφανώς για την ψυχαγωγία αλλά και την πληροφόρηση των επιβατών για τη διαδρομή τους και τον έλεγχο περιφερειακών συστημάτων.
Κατά τα άλλα, τα μόνα στοιχεία είναι τα δύο καθίσματα με ενδιάμεσο υποβραχιόνιο αλλά και η επιλογή της Tesla να προσφέρει πρόσβαση σε αυτά μέσω προς τα πάνω ανοιγόμενων θυρών, μια διάταξη που μένει να αποδειχθεί αν θα επιβιώσει και στην έκδοση παραγωγής. Προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί το παραμικρό στοιχείο για τον όγκο του πορτ μπαγκάζ αν και απουσία πίσω καθισμάτων προδιαγράφεται γενναιόδωρος.
Εκτός από τη δυνατότητα να οδηγεί τον εαυτό του ένα άλλο τεχνολογικό σημείο αιχμής του Robotaxi είναι η δυνατότητά του να φορτίζει επαγωγικά δηλαδή χωρίς να χρειάζεται κάποιος να ασχοληθεί με καλώδια και τα λοιπά. Αυτονόητα ωστόσο χρειάζεται να εντοπίσει ένα σημείο επαγωγικής φόρτισης πάνω από το οποίο το Robotaxi θα σταθμεύει για άγνωστο προς το παρόν διάστημα μέχρι να αναπληρώσει την ενέργεια των μπαταριών του –όποια και αν είναι η χωρητικότητά τους μιας και η αμερικανική φίρμα δεν έχει ανακοινώσει προς το παρόν το παραμικρό τεχνικό χαρακτηριστικό. Αυτό που πάντως θεωρείται ως το πιθανότερο σενάριο είναι το Robotaxi να αξιοποιήσει ως αφετηρία την ίδια αρχιτεκτονική με το επίσης επί έτη πολλά αναμενόμενο, μικρότερο μοντέλο της Tesla, Model 2.
Επαγωγική φόρτιση καθώς και αρετές πλήρους αυτόνομης οδήγησης υπόσχεται και το Robotaxi, ένα εικοσαθέσιο επιβατικό van το οποίο επίσης η Tesla φιλοδοξεί να πλασάρει ως ένα μαζικότερο μέσο μετακίνησης του μέλλοντος και η αλήθεια είναι ότι τουλάχιστον σε επίπεδο σχεδίασης, το Robovan δεν απέχει από όσα έχουμε δει σε ταινίες όπως το Blade Runner.
Προς επίρρωση του επιχειρήματος της πλήρους αυτονομίας από τον οποιοδήποτε οδηγό, το Robovan δεν διαθέτει τιμόνι αλλά και υιοθετεί μια μάλλον ασυνήθιστη –ή όχι και τόσο – διάταξη καθισμάτων στο εσωτερικό του όπου οι θέσεις είναι αντικρυστές. Πάντως τα καθήκοντα του Robovan όπως περιγράφονται από την Tesla δεν θα είναι μόνο επιβατικά καθώς η αμερικανική φίρμα το περιγράφει επίσης ως μια ιδανική λύση για τις μεταφορές εμπορευμάτων εντός των αστικών τειχών αν και με μια διαφορετική λογική στο εσωτερικό.
Αυτό που δεν ανακοινώνει για το Robovan είναι η προοπτική παραγωγής του αν και αυτή θα πρέπει να τοποθετείται σε ένα ακόμα πιο απώτερο μέλλον οπότε αφενός και η νομοθεσία θα επιτρέψει τις μαζικές μετακινήσεις με αυτόνομα οχήματα και θα υπάρξει μια ανάλογη αναβάθμιση της σχετικής υποδομής.
- Θεσσαλονίκη: Ανείπωτη τραγωδία – Δεκάχρονο παιδί κατέρρευσε μπροστά στη μητέρα του
- ΕΕ: Στα 3,3 εκατ. τόνους τα ευρωπαϊκά αλιεύματα το 2023
- Black Friday: Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της «Μαύρης Παρασκευής»
- Στο Αυτόφωρο η Ειρήνη Μουρτζούκου
- Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης: Eπαναπατρισμός μαρμάρινης ανδρικής κεφαλής από τη Γερμανία
- Ουκρανία: Με βεληνεκές 5.800 χιλιομέτρων ο ρωσικός πύραυλος που έπληξε τη χώρα