Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Τουρισμός: Αυτοί είναι οι top προορισμοί στην Ευρώπη για τους τουρίστες – Ποια η θέση της Ελλάδας

Τουρισμός: Αυτοί είναι οι top προορισμοί στην Ευρώπη για τους τουρίστες – Ποια η θέση της Ελλάδας

Περίπου 6 στους 10 ερωτηθέντες σχεδιάζουν ταξίδια μεγάλων αποστάσεων το Σεπτέμβριο – Δεκέμβριο του 2024 – Το 40% σκοπεύει να επισκεφθεί την Ευρώπη

Ολο και περισσότερο το σκέφτονται οι ταξιδιώτες που προέρχονται από χώρες εκτός Ευρώπης να εντάξουν στον προγραμματισμό του ένα ταξίδι στη Γηραιά Ηπειρο το τρέχον τρίμηνο Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου. Αυτό προκύπτει προκύπτει από το τρίτο βαρόμετρο ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων (LHTB) για το 2024 που δημοσιεύθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) και την Eurail BV, στο οποίο αποτυπώνονται το συναίσθημα και οι προτιμήσεις των ταξιδιωτών σχετικά με τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων στην Ευρώπη.

Η έκθεση αποκαλύπτει ότι το 58% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να ταξιδέψει σε μεγάλες αποστάσεις τους τελευταίους τέσσερις μήνες του έτους, με το 40% να προγραμματίζει ένα ταξίδι στην Ευρώπη, ποσοστό μειωμένο κατά 4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό τετράμηνο.

Η οικονομική προσιτότητα είναι ένα πρωταρχικό εμπόδιο για τα ταξίδια στην Ευρώπη, όπως αναφέρθηκε από σχεδόν τους μισούς ερωτηθέντες (44%).

Αυτό το ποσοστό είναι σε άνοδο σε όλες τις βασικές αγορές, εξαιρουμένης της Αυστραλίας, η οποία έχει σημειώσει μικρή μείωση.

Αύξηση της τάσης για ταξίδια από Κινέζους

Η μελέτη αποκαλύπτει μια σημαντική αύξηση από έτος σε έτος στην πρόθεση για ταξίδια στο εξωτερικό από την Κίνα, με το 83% των ερωτηθέντων να εκδηλώνει ενδιαφέρον να επισκεφθείν την Ευρώπη, αύξηση 9% από πέρυσι.

Αυτή η αύξηση υποστηρίζεται από πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της επαναφοράς των πτήσεων μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, η οποία έχει κάνει τα ταξίδια πιο προσιτά. Επιπλέον, οι διακοπές της Χρυσής Εβδομάδας από 1-7 Οκτωβρίου είναι για πολλούς μια καλή ευκαιρία για ταξίδια.

Το κόστος αποτρέπει τους Βραζιλιάνους

Οι ταξιδιωτικές προθέσεις των Βραζιλιάνων αντικατοπτρίζουν στενά αυτές που είδαν το περασμένο φθινόπωρο, με σχεδόν το 48% των ερωτηθέντων να σχεδιάζει να επισκεφτεί την Ευρώπη τους τελευταίους τέσσερις μήνες του έτους, κυρίως από νεότερους και πιο εύπορους ταξιδιώτες. Παρά την αυξανόμενη εμπιστοσύνη των καταναλωτών, το υψηλό κόστος παραμένει ένας σημαντικός αποτρεπτικός παράγοντας για τα ταξίδια για τους ανθρώπους σε αυτήν την αγορά.

Καναδάς – Αυστραλία

Οι ταξιδιώτες από τον Καναδά και την Αυστραλία είναι πιο επιφυλακτικοί, καθώς το 39% και το 33% των ερωτηθέντων σχεδιάζει ένα ταξίδι στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του έτους, στα ίδια επίπεδα με τα στοιχεία των προηγούμενων ετών.

Μέτριο ενδιαφέρον από ΗΠΑ

Ομοίως, η επιθυμία να επισκεφθούν την Ευρώπη μεταξύ των ερωτηθέντων από τη Νότια Κορέα και τις ΗΠΑ είναι αρκετά μέτρια, σε ποσοστά 27% και 23%, αντίστοιχα. Το κλίμα για ταξίδια στο εξωτερικό από τις ΗΠΑ φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αδύναμο, σημειώνοντας σημαντική πτώση από το 41% ​​πέρυσι, κυρίως λόγω του υψηλού κόστους ταξιδιού (40%), του ενδιαφέροντος για εξερεύνηση άλλων περιοχών (23%) και του ανεπαρκούς χρόνου διακοπών (17%).

Οι περιορισμοί ασφάλειας και η ακρίβεια επηρεάζουν τα ταξιδιωτικά σχέδια

Η ασφάλεια παραμένει το κορυφαίο κριτήριο κατά την επιλογή ενός προορισμού διακοπών στην Ευρώπη (52%) – με σημαντική αύξηση από έτος σε έτος μεταξύ των ταξιδιωτών από την Αυστραλία, την Ιαπωνία, την Κίνα, τον Καναδά και τις ΗΠΑ – ακολουθούμενες από τοποθεσίες που πρέπει να επισκεφτούν (41%) και την ποιότητα της τουριστικής υποδομής (39%). Ακολουθούν οι σταθερές καιρικές συνθήκες (32%) και οι πολιτικές προστασίας του φυσικού πλούτου και της πολιτιστικής κληρονομιάς του προορισμού (25%)

Ο πληθωρισμός για τα τουριστικά προϊόντα και υπηρεσίες αρχίζει να μειώνεται, ωστόσο οι επιπτώσεις των τελευταίων ετών εξακολουθούν να επηρεάζουν τις ταξιδιωτικές συνήθειες. Οι περισσότεροι ερωτηθέντες (66%) σχεδιάζουν να ξοδεύουν μεταξύ 100 και 200 ​​ευρώ την ημέρα, παρόμοια με το φθινόπωρο του 2023.

Ωστόσο, ορισμένες αγορές περιορίζουν τους προϋπολογισμούς τους καθώς οι ευρωπαϊκές διακοπές γίνονται λιγότερο προσιτές. Συγκεκριμένα, σημειώθηκε πτώση 30% από έτος σε έτος στην κατηγορία των κινέζων ταξιδιωτών που ξοδεύουν πάνω από 200 ευρώ την ημέρα.

Επιπλέον, στην Αυστραλία και ο Καναδάς, σημειώνουν αυξήσεις 6% και 8%, αντίστοιχα, στους ταξιδιώτες που αναμένουν να ξοδέψουν λιγότερα από 100 ευρώ την ημέρα.

Ο πολιτισμός παραμένει βασικό κίνητρο για ένα ταξίδι στην Ευρώπη

Η ξεκούραση είναι ο κορυφαίος λόγος για ταξίδια στην Ευρώπη, με το 78% να απαντά ότι ήταν το κύριο κίνητρο για την επίσκεψή του.

Ο πολιτισμός και η ιστορία παραμένουν τα κύρια αξιοθέατα για μελλοντικά ταξίδια, με το 44% των ερωτηθέντων να τα αναφέρει ως προτεραιότητα.

Αυτό το αυξανόμενο ενδιαφέρον ωφελεί τα ιστορικά κέντρα και τα πολιτιστικά κέντρα της Ευρώπης. Συγκεκριμένα, το ενδιαφέρον για την εξερεύνηση του πλούσιου πολιτισμού και ιστορίας της Ευρώπης έχει αυξηθεί στην Κίνα (+13%), στην Ιαπωνία (+11%) και στις ΗΠΑ (+14%) σε σύγκριση με πέρυσι.

Οι υποψήφιοι ταξιδιώτες αναφέρουν επίσης τις γαστρονομικές εμπειρίες ως ιδιαίτερο ενδιαφέρον για επίσκεψη στην Ευρώπη (39%), ακολουθούμενη από τη ζωή στην πόλη (33%).

Το καινούργιο εύρημα της έρευνας

Η έρευνα αποκαλύπτει για πρώτη φορά μια παράμετρο που δεν έχει απαντηθεί προηγουμένως: οι ερωτηθέντες που σχεδιάζουν ταξίδια στην Ευρώπη έχουν έντονο ενδιαφέρον να ασχοληθούν με τους ντόπιους. Περίπου το 40% δήλωσε ότι θα αλληλεπιδρούσε περιστασιακά με τους ντόπιους για να βελτιώσει τα ταξίδια του.

Επιπλέον, το 36% θα αναζητούσε βαθύτερες πολιτιστικές εμπειρίες μαθαίνοντας για την τοπική ζωή και τις παραδόσεις, ενώ το 15% φιλοδοξεί να οικοδομήσει ουσιαστικές σχέσεις με τους ντόπιους.

Προτιμώμενες χώρες στην Ευρώπη

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον προγραμματισμό ενός ταξιδιού σε ευρωπαϊκή χώρα συγκεντρώνει η Γαλλία με ποσοστό 37%. Η Ελλάδα βρίσκεται στην 6η θέση μεταξύ των 7 χωρών οι οποίες συγκεντρώνουν διψήφιο ποσοστό μεταξύ των ερωτηθέντων. Συγκεκριμένα, μετά τη Γαλλία ακολουθούν η Ιταλία με ποσοστό 29%, η Βρετανία με 23%, η Γερμανία με 22%, η Ισπανία με 21%, η Ελβετία με 17%, η Ελλάδα, η Ολλανδία και η Πορτογαλία με 12%.

Γιατί όχι στην Ευρώπη;

Οι κορυφαίες απαντήσεις στο ερώτημα «γιατί όχι ένα ταξίδι στην Ευρώπη» συνοψίζονται στις εξής 3:

  • 44% των ερωτηθέντων βρίσκει πολύ ακριβό ένα τέτοιο ταξίδι για τος προϋπολογισμό του
  • 18% δηλώνει ότι δεν έχει αρκετό χρόνο για ένα τόσο μακρινό ταξίδι
  • 17% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι έχει ως προτεραιότητα στον σχεδιασμό του για ταξίδια να επισκεφτεί μια άλλη περιοχή του πλανήτη.

Miguel Sanz: Συμμετοχή των ντόπιων στη λήψη αποφάσεων για τον τουρισμό

Σχολιάζοντας τα ευρήματα, ο Miguel Sanz, Πρόεδρος της ETC, δήλωσε: «Οι ταξιδιώτες που σχεδιάζουν να επισκεφθούν την Ευρώπη δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για τη σύνδεση με τους ντόπιους, υπογραμμίζοντας μια ευρύτερη στροφή προς πιο ουσιαστικές και αυθεντικές εμπειρίες. Τα αποτελέσματα του βαρόμετρου τονίζουν ότι οι ντόπιοι αποτελούν βασικό πλεονέκτημα στη διαμόρφωση της αντίληψης των ξένων επισκεπτών για τους ευρωπαϊκούς προορισμούς, μέσω της φιλοξενίας, του πολιτισμού και της καθημερινότητάς τους. Συμμετέχοντας οι ντόπιοι στη λήψη αποφάσεων για τον τουρισμό, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τις δικές τους τουριστικές πρωτοβουλίες και επενδύοντας σε αυθεντικούς χώρους όπως αγορές, πολιτιστικούς κόμβους και εκδηλώσεις, οι προορισμοί μπορούν να καλλιεργήσουν βιώσιμες σχέσεις που ωφελούν τόσο τους ταξιδιώτες όσο και τους κατοίκους. Αυτή η προσέγγιση είναι που μπορεί να κάνει την Ευρώπη έναν ακόμη πιο πολιτιστικά ζωντανό και φιλόξενο προορισμό».

Πηγή: ΟΤ

Must in

Αποκάλυψη in: Καθαρές οι τοξικολογικές εξετάσεις και του 15 μηνών Παναγιώτη στο «θρίλερ στην Αμαλιάδα»

Νέο πλήγμα στο σενάριο δολοφονίας πέντε μωρών από την 24χρονη Ειρήνη Μ. στην Αμαλιάδα. Κρίσιμες οι ιστολογικές εξετάσεις για το ίδιο παιδί που αναφέρεται ότι ήταν υγιές.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024