Δεκαοκτώ θεατρόφιλοι στην κρατική όπερα της Στουτγάρδης χρειάστηκαν ιατρική περίθαλψη για σοβαρή ναυτία το Σαββατοκύριακο, αφού παρακολούθησαν μια παράσταση που περιελάμβανε ζωντανό piercing, σεξουαλική επαφή χωρίς προσομοίωση και άφθονες ποσότητες ψεύτικου και αληθινού αίματος.

«Το Σάββατο είχαμε οκτώ άτομα και την Κυριακή 10 άτομα που χρειάστηκε να περιθάλψει η υπηρεσία επισκεπτών μας», δήλωσε ο εκπρόσωπος της όπερας, Σεμπάστιαν Έμπλινγκ, σχετικά με τις δύο παραστάσεις του Sancta, ενός έργου της Αυστριακής χορογράφου Φλορεντίνα Χόλτσινγκερ.

Σε τρεις περιπτώσεις είχε κληθεί γιατρός για περίθαλψη, πρόσθεσε.

Ζωγραφική με αίμα και φρέσκα περιττώματα

Η Φλορεντίνα Χόλτσινγκερ, 38 ετών, είναι γνωστή για τις ελεύθερες παραστάσεις που θολώνουν τα όρια μεταξύ χοροθεάτρου και βαριετέ. Το γυναικείο καστ της εμφανίζεται συνήθως μερικώς ή πλήρως γυμνό, ενώ προηγούμενες παραστάσεις έχουν συμπεριλάβει ζωντανή κατάποση σπαθιού, τατουάζ, αυνανισμό και ζωγραφική με αίμα και φρέσκα περιττώματα.

«Καλή τεχνική στο χορό για μένα δεν είναι μόνο κάποιος που μπορεί να κάνει ένα τέλειο tendu, αλλά και κάποιος που μπορεί να ουρήσει με το σύνθημα», δήλωσε η σκηνοθέτιδα στον Guardian σε συνέντευξή της νωρίτερα φέτος.

Η Sancta, το πρώτο εγχείρημα της Φλορεντίνα Χόλτσινγκερ, στην όπερα, έκανε πρεμιέρα στο κρατικό θέατρο του Mecklenburg στο Schwerin τον Μάιο και βασίζεται στην εξπρεσιονιστική όπερα Sancta Susanna του Πάουλ Χίντεμιτ της δεκαετίας του 1920, η οποία έχει τη δική της αμφιλεγόμενη ιστορία.

«Η Αυστριακή καλλιτέχνιδα έχει προηγουμένως υποστηρίξει ότι η όπερά της δεν είχε σκοπό τόσο να χλευάσει την εκκλησία όσο να διερευνήσει τους παραλληλισμούς μεταξύ του συντηρητικού θεσμού από τη μία πλευρά και των kink κοινοτήτων και των υποκουλτούρων BDSM από την άλλη»

Δείτε το τρέιλερ της όπερας 

Οι μοναχές και το μοναστήρι

Η πρωτότυπη όπερα του Χίντεμιτ αφηγείται την ιστορία μιας νεαρής καλόγριας η οποία, διεγερμένη από μια ιστορία που της διηγείται μια από τις μεγαλύτερες γυναίκες του μοναστηριού, ανεβαίνει γυμνή στην Αγία Τράπεζα και σκίζει το ιμάτιο από τον κορμό του Χριστού.

Μια συνάντηση με μια μεγάλη αράχνη την οδηγεί στο να μετανοήσει για την πράξη της και να παρακαλέσει τις άλλες μοναχές να την τοιχοκολλήσουν ζωντανή.

Αρχικά επρόκειτο να κάνει πρεμιέρα στην κρατική όπερα της Στουτγάρδης το 1921, αλλά δεν ανέβηκε στη σκηνή μέχρι το 1922 μετά από διαμαρτυρίες για το δήθεν ιερόσυλο περιεχόμενό του.

Η εκδοχή που αναστάτωσε τους θεατές στη Στουτγάρδη φέτος αντικατέστησε την αρχική μουσική παράσταση με γυμνές καλόγριες που κάνουν πατίνια σε έναν κινητό ημι-σωλήνα στο κέντρο της σκηνής, έναν τοίχο από σταυρωμένα γυμνά σώματα και μια λεσβία ιέρεια που τελεί τη λειτουργία.

Διερεύνηση των παραλληλισμών

Αφού η Φλορεντίνα Χόλτσινγκερ έφερε το Sancta στη γενέτειρά της, τη Βιέννη, τον Ιούνιο, επίσκοποι από το Σάλτσμπουργκ και το Ίνσμπρουκ το επέκριναν ως «ασεβή καρικατούρα της ιερής λειτουργίας».

Η Αυστριακή καλλιτέχνιδα έχει προηγουμένως υποστηρίξει ότι η όπερά της δεν είχε σκοπό τόσο να χλευάσει την εκκλησία όσο να διερευνήσει τους παραλληλισμούς μεταξύ του συντηρητικού θεσμού από τη μία πλευρά και των kink κοινοτήτων και των υποκουλτούρων BDSM από την άλλη.

«Συνιστούμε σε όλους τους θεατές να διαβάσουν και πάλι πολύ προσεκτικά τις προειδοποιήσεις, ώστε να γνωρίζουν τι να περιμένουν», δήλωσε ο Έμπλινγκ στην εφημερίδα Stuttgarter Nachrichten.

«Να αποστρέψετε το βλέμμα σας»

Οι επισκέπτες της παράστασης μόνο για ενήλικες είχαν ενημερωθεί εκ των προτέρων για έναν μακρύ κατάλογο προειδοποιήσεων για πιθανούς εκλυτικούς παράγοντες, όπως θυμίαμα, δυνατούς θορύβους, σαφείς σεξουαλικές πράξεις και σεξουαλική βία.

«Εάν έχετε ερωτήσεις, μιλήστε με την υπηρεσία εξυπηρέτησης επισκεπτών», πρόσθεσε ο Έμπλινγκ. «Και όταν έχετε αμφιβολίες κατά τη διάρκεια της παράστασης, μπορεί να σας βοηθήσει να αποστρέψετε το βλέμμα σας».

Οι αναφορές για ιατρική περίθαλψη στο αμφιθέατρο δεν φαίνεται να έκαναν εμπορική ζημιά στην Sancta της Φλορεντίνα Χόλτσινγκερ. Και οι πέντε εναπομείνασες παραστάσεις στην κρατική όπερα της Στουτγάρδης, καθώς και δύο παραστάσεις στη Volksbühne του Βερολίνου τον Νοέμβριο, έχουν έκτοτε εξαντληθεί.

*Με στοιχεία από theguardian.com | Photo: Στιγμιότυπο από Sancta