Όχημα τοστιέρα, robot rock και ένα taxi για τους Τζέτσονς! Ο Έλον Μασκ μόλις μας επέστρεψε στο μέλλον
Στην εκδήλωση «We Robot» ο εκκεντρικός Έλον Μασκ μας σύστησε το αύριο, σήμερα -ξανά.
Τα ξημέρωματα της Παρασκευής, ο φανατικός οπαδός του Ντόναλντ Τραμπ και αμφιλεγόμενος μεγιστάνας Έλον Μασκ μας καλωσόρισε σε μια ζωή αλλιώς.
Στην εκδήλωση «We Robot» που φιλοξενήθηκε στα στούντιο της Warner Bros. στο Μπέρμπανκ της Καλιφόρνια, ο Έλον Μασκ –πάντα ντυμένος με το μαύρο, δερμάτινο τζάκετ του- συνοδευόταν από έναν άνδρα ντυμένο με διαστημική στολή. Τριγύρω ανθρωποειδή ρομπότ περιφέρονταν ανάμεσα στο πλήθος, χόρεψαν και σέρβιραν ποτά σε όσους είχαν συγκεντρωθεί για το πάρτι.
Βέβαια δεν επρόκειτο για ένα κοκτέιλ πάρτι, όλοι είχαν συγκεντρωθεί για δουν τις επερχόμενες ευρεσιτεχνίες και εμπνεύσεις του Έλον Μασκ –όπως και τις ημερομηνίες κυκλοφορίας τους.
Ιδιαίτερα λαοφιλής αποδείχτηκε η παρουσίαση του οχήματος Cybercab, ένα ρομποταξί με υπογραφή Tesla. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Έλον Μασκ, υποσχέθηκε ότι θα κοστίζει λιγότερο από 30.000 δολάρια –περίπου 27.500 ευρώ.
«Το μεγαλύτερο προϊόν που έχει υπάρξει ποτέ από οποιοδήποτε είδος»
Ο Μασκ, πάντα ελπιδοφόρος, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να φέρει την αυτόνομη οδήγηση στα αυτοκίνητά της εταιρείας Model 3 και Model Y μέχρι το επόμενο έτος σε Καλιφόρνια και Τέξας. Ωστόσο δεν είναι απόλυτα σίγουρο ότι έπεισε όσους αναλυτές ήταν επιφυλακτικοί ως προς το αν η Tesla θα τηρήσει ακόμη μια υπόσχεσή της. Η εταιρεία έχει προαναγγείλει τα πλήρως αυτοκινούμενα οχήματα εδώ και εννέα χρόνια και τα ρομποταξί εδώ και πέντε χρόνια.
Ο Μασκ δήλωσε ότι υπήρχαν άλλα 20 Cybercabs στην εκδήλωση -εκτός από αυτό με το οποίο είχε φτάσει- και 50 πλήρως αυτόνομα οχήματα για να δοκιμάσουν οι παρευρισκόμενοι σε όλη την έκταση των 20 στρεμμάτων που είχε εξασφαλίσει η Tesla για το event.
«Καλύτερο από άνθρωπο»
Ο Μασκ ανακοίνωσε ότι το Cybercab θα έχει επαγωγική φόρτιση, κανένα πεντάλ, τιμόνι ούτε πρίζα και οι πόρτες του είναι έτσι σχεδιασμένες ώστε να μοιάζουν με «φτερά γλάρου», πόρτες τύπου gullwing.
Το όχημα θα είναι «10 με 20 φορές» ασφαλέστερο από ένα όχημα που οδηγείται από άνθρωπο είπε ωστόσο πρέπει να ξεπεράσει σειρά τεχνικών και ρυθμιστικών προβλημάτων πριν από την επιβίβαση των πρώτων πελατών και, κυρίως, πρέπει να πείσει για την αξιοπιστία και την ασφάλειά του.
«Σε έναν κόσμο αυτονομίας, μπορούμε να δούμε το αυτοκίνητο σαν ένα μικρό σαλόνι (…) Μόλις βρεθείτε εκεί μπορείτε να κάνετε ό,τι θέλετε και όταν βγείτε θα έχετε φθάσει στον προορισμό σας», είπε ο Μασκ κατά την διάρκεια μιας παρουσίασης φτωχής σε λεπτομερείς πληροφορίες, πλούσιας όμως σε εντυπωσιασμούς.
Πόσοι άνθρωποι χωράνε μέσα σε μια γιγάντια τοστιέρα;
Στην ίδια εκδήλωση ο Μασκ παρουσίασε και το Robovan, ένα αυτόνομο όχημα με εμφάνιση γιγάντιας τοστιέρας που μπορεί να μεταφέρει 20 επιβάτες ή εμπορεύματα.
Το Robovan θα είναι ένα ηλεκτρικό όχημα με μέγεθος περίπου όσο ένα λεωφορείο, σχεδιασμένο για τη μεταφορά ανθρώπων σε πυκνοκατοικημένες περιοχές. «Θα το φτιάξουμε και θα μοιάζει έτσι», δήλωσε ο Μασκ. Ωστόσο, δεν ανέφερε πόσο θα κοστίζει, πώς θα το παράγει η Tesla ή πότε θα κυκλοφορήσει.
Με σχεδιαστικές αναφορές στο ρετρο-φουτουρισμό, το Robovan φέρνει κάτι από τη δεκαετία του «Back To The Future». Oι ασημένιες μεταλλικές πλευρές με μαύρες λεπτομέρειες και οι φωτεινές του λωρίδες θα ταίριαζαν στο set της ταινίας που σίγουρα έχει δώσει έμπνευση στον Μασκ.
Ωστόσο ο Μασκ που ομολόγησε ότι «δεν είναι πολύ καλός με τις ημερομηνίες» απέφυγε να δώσει ημερομηνία κυκλοφορίας της ηλεκτροκίνητης ευρεσιτεχνίας του.
Και μετά ήρθαν τα κεφάτα Optimus
Η εκδήλωση είχε κέφι και ρομποτικό μπριο καθώς ακολούθησε παρέλαση με ανθρωποειδή ρομπότ που χόρευαν, με την ονομασία Optimus.
Σε ένα (κοντινό; μακρινό; αδιευκρίνηστο πάντως μέλλον) το δικό μας Optimus θα είναι τα πάντα. Προσωπικός βοηθός για όλα όσα πρέπει να γίνουν σε ένα νοικοκυριό, θα κάνει τις δουλειές του σπιτιού, θα βγάζει βόλτα τον σκύλο μας, θα παίρνει την αλληλογραφία, θα κάνει babysitting, θα κάνει ψώνια, θα τα παραδίδει εκεί και όταν πρέπει, θα παίζει επιτραπέζιο μαζί μας, ίσως ακόμη και να μας σερβίρει ένα απεριτίφ μετά από μια στα όρια εργασιακή βάρδια.
Αυτή είναι η φιλόδοξη υπόσχεση του ανθρωποειδούς ρομπότ Optimus της Tesla που παρουσίασε ο Έλον Μασκ, ξανά –ο αμερικανός μεγιστάνας μας έχει συστήσει στο παρελθόν το φιλικό ρομπότ του.
«Το Optimus θα περπατάει ανάμεσά σας» είπε με τον χαρακτηριστικό του ενθουσιασμό ο Μασκ τονίζοντας τις δυνατότητές του να φέρει επανάσταση στην καθημερινή ζωή.
Για τον μεγιστάνα που φοβάται πολύ την νίκη της Κάμαλα Χάρις, το Optimus είναι «το μεγαλύτερο προϊόν που έχει υπάρξει ποτέ από οποιοδήποτε είδος» είπε ανακοιώνοντας ότι το Optimus έχει εκτιμώμενη τιμή από 20.000 έως 30.000 δολάρια (18.300 – 27.500 ευρώ).
Ο Μασκ οραματίζεται εκατομμύρια από αυτά τα ανθρωποειδή να είναι συγκάτοικοι στα σπίτια μας ενώ επιβεβαίωσε ότι «θα είναι απόλυτα φιλικά».
Συνεπής με την παράδοση, ο Μασκ δεν παρουσίασε κάποιο χρονοδιάγραμμα ή ακριβή γκάμα ικανοτήτων των ρομπότ Optimus που διασκέδασαν τους παρευρισκόμενους, πρόσφεραν ποτά και χόρεψαν μαζί τους στο ρυθμό του Robot Rock των Daft Punk.
Λόγια, λόγια, λόγια
«Ο Έλον Μασκ λέει ότι η διαθεσιμότητα αυτόνομων αυτοκινήτων επίκειται εδώ και περισσότερο από μία δεκαετία», σχολιάζει ο Paul Miller, αναλυτής της Forrester. «Αλλά δεν είμαστε ακόμη εκεί».
Η Tesla έχει καταγράψει καθυστέρηση πολλών ετών σε σχέση με την Waymo της Google (Alphabet) και την Cruise της General Motors (GM), που κυκλοφορούν αυτόνομα οχήματα από το 2021.
Η Waymo διαθέτει πάνω από 700 robotaxis -λευκές Jaguar – 300 από τις οποίες βρίσκονται στο Σαν Φρανσίσκο, αλλά επίσης στο Φίνιξ της Αριζόνα, το Οστιν του Τέξας – προπύργια της Tesla – στο Λος Αντζελες και σύντομα στην Ατλάντα της Τζόρτζια. Η εταιρεία εξυπηρετεί 100.000 κούρσες εβδομαδιαίως.
Η Cruise κυκλοφορούσε στο Φίνιξ, το Σαν Φρανσίσκο, το Χιούστον και το Οστιν μέχρι την διακοπή των δραστηριοτήτων της τον Οκτώβριο 2023 έπειτα από ατυχήματα. Επαναλήφθηκαν πέντε μήνες αργότερα, αλλά με περιορισμούς.
Σύμφωνα με τον Garrett Nelson, αναλυτή της CFRA Research, «η Tesla εξακολουθεί να μην έχει άδεια για δοκιμές αυτόνομων αυτοκινήτων» στο οδικό δίκτυο.
Επιπλέον η κραταιά στις ΗΠΑ Uber έχει κάνει συμφωνίες συνεργασίας με σειρά κατασκευαστών αυτόνομων οχημάτων, κυρίως με τις Cruise και Waymo, την WeRide στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, αλλά και τις Avride και Coco (μεταφορείς ρομπότ).
Πόσο ασφαλή είναι τα Tesla;
Το «autopilot», το σύστημα υποβοήθησης οδηγού της Tesla, έχει κατηγορηθεί για σειρά θανατηφόρων ατυχημάτων. Το robotaxi της Tesla δεν θα είναι εξοπλισμένο με lidar αφού ο Ιλον Μασκ «θεωρεί» ότι οι εφοδιασμένες με «τεχνητό εγκέφαλο» διπλές κάμερες αρκούν.
Η επίδειξη των επιτευγμάτων της Tesla στην αυτόνομη οδήγηση συμβαίνει τη στιγμή που η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει ομαδική αγωγή στις Ηνωμένες Πολιτείες από ιδιοκτήτες στους οποίους είχαν υποσχεθεί πλήρη αυτοκίνηση που δεν είχε ακόμη παραδοθεί.
Η πρόκληση είναι πάνω από όλα τεχνολογική και συνίσταται στην επίτευξη μέγιστου βαθμού αυτονομίας που θεωρείται το αντίστοιχο του ανθρώπου-οδηγού. Σύμφωνα με την S&P Global Mobility, για να φθάσουμε στο επίπεδο θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το 2035.
Αρκετά χρόνια πριν τον θαυμαστό, καινούργιο κόσμο που ο Μασκ.
Με πληροφορίες από Guardian, Verge, C-Net και ΑΠΕ-ΜΠΕ.
- Δίδυμες πήγαν να κάνουν το «κόλπο γκρόσο» στη δουλειά, τις πήραν χαμπάρι και έγιναν viral
- Για αυτό τον λόγο η βασίλισσα Ελισάβετ αντιπαθούσε τον Ντόναλντ Τραμπ
- Πόσο θα μπορούσαν να μειώσουν το ΑΕΠ τα ζευγάρια των millenials που δεν κάνουν παιδιά
- Τι φταίει και δεν φτάνει ο προϋπολογισμός για φάρμακα στα νοσοκομεία
- Έρωτες, χρήματα και τραγωδίες: Η πολυτάραχη ζωή της Gloria Vanderbilt
- Τζάστιν Σαν: Ποιος είναι ο εκκεντρικός κροίσος που αγόρασε μπανάνα για 6,2 εκατ. δολάρια