Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2024
weather-icon 21o
ΕΣΕΚ: Πότε θα απαγορευτεί η πώληση ΙΧ βενζίνης και diesel στην Ελλάδα

ΕΣΕΚ: Πότε θα απαγορευτεί η πώληση ΙΧ βενζίνης και diesel στην Ελλάδα

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο την σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και diesel) και την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο την σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και diesel) και την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) που παρουσίασε πρόσφατα το ελληνικό υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σχετικά με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης προβλέπει την σταδιακή κατάργηση των οχημάτων βενζίνης και diesel και έρχεται να «κουμπώσει» χρονικά με τις αποφάσεις της ΕΕ.

Από το 2035 η κατάργηση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης

Μάλιστα το ελληνικό σχέδιο αναθεωρείται ως προς τον χρόνο απαγόρευσης των πωλήσεων με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ να αποκαλύπτει ότι το 2030 δεν θα διακοπεί, ούτε στην Ελλάδα, η πώληση καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης ακολουθώντας τα βήματα και των υπολοίπων κρατών μελών της ΕΕ.

Οι πωλήσεις δεν θα διακοπούν το 2030 όπως αρχικά είχε προβλεφθεί

Η Ευρώπη έχει αποφασίσει η απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2, δηλαδή των συμβατικών αυτοκινήτων βενζίνης και diesel, να ξεκινήσει το 2035 με εξαίρεση για μικρές ποσότητες οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα. Αυτά τα καύσιμα παράγονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και θεωρούνται ουδέτερα σε άνθρακα.

Ο στόχος για το 2030

Το αναθεωρημένο ΕΣΕΚ εκτιμά ότι ο στόλος των ηλεκτρικών οχημάτων σε κυκλοφορία  αναμένεται να αυξηθεί από περίπου 30.000 οχήματα σήμερα  σε περισσότερα από 460.000 το 2030 με την υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας να τονίζει πως «το ΕΣΕΚ βάζει το φιλόδοξο στόχο να είναι τα ηλεκτρικά οχήματα το 50% των νέων ταξινομήσεων το 2030».

Ειδικότερα, για την περίοδο 2025-2030 προβλέπεται ο εξηλεκτρισμός των οδικών μεταφορών και η επέκταση των υποδομών φόρτισης. Για την περίοδο 2030-2040 προβλέπεται ταχεία αύξηση της ηλεκτροκίνησης στην οδικές μεταφορές ενώ για την περίοδο 2040-2050 προβλέπεται ταχεία ανάπτυξη παραγωγής πράσινου υδρογόνου, υδρογονοκίνηση στις βαριές οδικές μεταφορές, ανάπτυξη παραγωγής και χρήση υδρογόνου και συνθετικών καυσίμων με τελικό στόχο την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας το 2050.

Only in

«Κανένα ταμπού στην προστασία των Γάλλων» – Το Παρίσι στο «κλαμπ των σκληρών» της ΕΕ για το μεταναστευτικό

Η δεξιά κυβέρνηση που διόρισε ο Γάλλος πρόεδρος Μακρόν προαναγγέλλει νέο σκληρό νόμο για το μεταναστευτικό, προς τέρψιν της λεπενικής ακροδεξιάς και εν μέσω δημοσιονομικής κρίσης

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2024