Αερομεταφορές: Τι είναι οι θέσεις «Business Light» και γιατί τις υιοθετούν οι εταιρείες
Οι αεροπορικές εταιρείες δημιουργούν «business-class-lite» για να έχουν περισσότερα έσοδα και να αυξήσουν τη ζήτηση για πολυτελείς θέσεις στις αερομεταφορές
- Τον απόλυτο εφιάλτη έζησε μαθητής από την Πάτρα σε πενθήμερη - Του έδωσαν ποτό με ούρα και τον χτύπησαν
- Νεκρός ανασύρθηκε από τα συντρίμμια γάλλος υπήκοος στο Βανουάτου μετά τον σεισμό των 7,3 Ρίχτερ
- Η Νικόλ Κίντμαν απαντά με «αγένεια» στο κόκκινο χαλί της πρεμιέρας του Babygirl και διχάζει
- Τα ζώδια σήμερα: Το μάτι μου με κοίταγε
Πολλοί ζηλεύουν όλα εκείνα τα επιπλέον κομφόρ και προνόμια που απολαμβάνουν οι επιβάτες αεροπορικών εταιρειών που πετάνε σε business class. Δυστυχώς αυτά τα προνόμια έρχονται με ισχυρή επιπλέον χρέωση που οι περισσότεροι αποφεύγουν. Τώρα οι εταιρείες που εκτελούν αερομεταφορές προσφέρουν κάποια από τα προνόμια της business class με όρους και τιμές οικονομικών θέσεων σε ένα καθεστώς που ονομάζουν “Business Light”
Τα τελευταία χρόνια, διεθνείς αεροπορικές εταιρείες όπως η Air France, η KLM, η Emirates, η Finnair και η Qatar Airways εκδίδουν εκπτωτικά εισιτήρια που αποκαλούνται “Business Light”. Αυτοί οι ναύλοι μπορεί να ποικίλλουν, αλλά γενικά δεν περιλαμβάνουν παραδοσιακές ανέσεις της business class, όπως πρόσβαση στο lounge ή προνομιακή επιλογή θέσεων.
Τώρα, η Delta Air Lines, στενός συνεργάτης της Air France και της KLM, μπορεί να είναι η πρώτη που θα το φέρει στις ΗΠΑ.
Τα στελέχη της Delta υπαινίσσονται πολλά σχετικά με αυτό σε πρόσφατες αναφορές αποτελεσμάτων. Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την «αποδέσμευση» της μπροστινής καμπίνας τον Ιούλιο, ο πρόεδρος της Delta Γκλεν Χάουενστάιν είπε ότι η αεροπορική εταιρεία δεν έχει τίποτα να δημοσιοποιιήσει ακόμη, αλλά ότι η ημέρα των επενδυτών της τον Νοέμβριο «θα είναι πολύ συναρπαστική».
Στην ανακοίνωση αποτελεσμάτων της Πέμπτης, τα στελέχη συνέχισαν να κλιμακώνουν τις προσδοκίες για ανακοινώσεις προϊόντων premium τον Νοέμβριο.
Οι θέσεις “Business Light” στις αερομεταφορές προσφέρουν επιπλέον κέρδη
Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, οι premium προσφορές της Delta, οι οποίες περιλαμβάνουν την business class Delta One, την πρώτη θέση εσωτερικού και την premium economy, απέφεραν έσοδα 5,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε σύγκριση με 6,3 δισεκατομμύρια δολάρια για την οικονομική καμπίνα, παρά το γεγονός ότι αποτελούν μόνο κλάσμα των εισιτηρίων που πωλήθηκαν.
Η ζήτηση για θέσεις business class και άλλες θέσεις premium υψηλού περιθωρίου κέρδους στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου έχει δυσκολευτεί να φτάσει στα προ πανδημίας επίπεδα. Ωστόσο, τα στελέχη της Delta δήλωσαν ότι η ζήτηση premium της υπερβαίνει τη ζήτηση για θέσεις economy.
Ο αερομεταφορέας αναμένει ότι αυτή η δυναμική θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του έτους και μετά, σημειώνοντας ότι οι εταιρικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7% το τρίτο τρίμηνο. Μια πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι το 85% των εταιρειών αναμένει να αυξήσει τις δαπάνες το 2025.
Για τις αεροπορικές εταιρείες, η στρατηγική business light μπορεί να συμβάλει στην περαιτέρω αύξηση της ζήτησης για να γεμίσει το μπροστινό μέρος του αεροπλάνου και να δημιουργήσει πρόσθετα έσοδα. Για τους πελάτες, μπορεί να είναι ένας σχετικά φθηνότερος τρόπος πρόσβασης στα πολυτελή καθίσματα και να τους προσφέρει περισσότερες επιλογές.
«Η Delta μπορεί να αφαιρέσει προνόμια από την business class και στη συνέχεια να μεταπωλήσει αυτά τα προνόμια που προηγουμένως συμπεριλαμβάνονταν έναντι αμοιβής», δήλωσε ο αναλυτής του κλάδου Χένρι Χάρτενβελντ στο Business Insider την Πέμπτη. «Θα δώσω στην Delta εύσημα για την αναζήτηση νέων τρόπων για να βρει αξία για τους πελάτες της».
Το «Business light» είναι δημοφιλές στο εξωτερικό
Ο ναύλος της Qatar Airways με το όνομα «business class bite» απαιτεί πρόσθετη πληρωμή για πρόσβαση στο σαλόνι-lounge. Όσοι ταξιδεύουν με εισιτήριο Finnair Business Light θα πρέπει επίσης να πληρώσουν επιπλέον για παραδοτέες αποσκευές.
Ο ναύλος της Emirates «business special» δεν περιλαμβάνει πρόσθετες ανέσεις όπως παραλαβή με σοφέρ, πρόσβαση στο σαλόνι, ανοιχτή προηγμένη επιλογή θέσεων και αναβαθμίσεις σε πρώτη θέση. Οι επιβάτες πρέπει να αγοράσουν τον ακριβότερο ναύλο «Business Saver» για αυτές τις ανέσεις.
Δεδομένης της κερδοφορίας των premium θέσεων όπως η business class, οι αεροπορικές εταιρείες επιθυμούν να αποσπάσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κέρδος τόσο από το κάθισμα όσο και από τις επιπλέον ανέσεις.
Ωστόσο, η τελική επίδραση στους καταναλωτές παραμένει ασαφής. Όπως η βασική economic class, ένας απλός ναύλος σημαίνει ότι οι καταναλωτές που θέλουν εγγυημένες θέσεις ή άλλα πρόσθετα πιθανότατα θα πληρώσουν επιπλέον για να τον αποκτήσουν.
«Είναι σαν την ασφάλιση, κατά κάποιο τρόπο», είπε ο Χάρτεβελντ. «Αν θέλετε τη βεβαιότητα ότι έχετε μια συγκεκριμένη θέση, τότε θα την πληρώσετε, υποθέτοντας ότι η τιμή είναι σωστή».
Στην πράξη, ο Χάρτεβελντ εκτιμά ότι οι ναύλοι για το νέο απλό εισιτήριο θα είναι παρόμοιοι με τις τρέχουσες τιμές business class — με την τιμή μιας πλήρους επαγγελματικής θέσης να αυξάνεται σταθερά.
Από την άλλη πλευρά, ο Χάρτεβελντ είπε ότι η νέα στρατηγική θα μπορούσε να είναι καλή για τους εταιρικούς πελάτες, επειδή μπορούν να εξασφαλίσουν στους επαγγελματίες ταξιδιώτες καλή ξεκούραση και φαγητό στο αεροσκάφος, ακόμα κι αν δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στο σαλόνι ή να επιβιβαστούν πρώτοι.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις