Όσοι μιλούν για την ανάγκη να μπει ένα τέλος στη θηριωδία, δεν είναι υπερασπιστές της Χαμάς
Πως το «Λευτεριά στη Παλαιστίνη» συνιστά «ξέπλυμα στη Χαμάς»; Πως η παλαιστινιακή σημαία συνιστά «ξέπλυμα στη Χαμάς»; Πως η κεφίγια συνιστά «ξέπλυμα στη Χαμάς»;
«Πως ο Ισραηλινός στρατός χρησιμοποιεί Παλαιστινίους ως ανθρώπινες ασπίδες στη Γάζα» αυτός είναι ο τίτλος του ρεπορτάζ που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου όχι σε κάποιο περιθωριακό μέσο αλλά στους New York Times.
Οι δημοσιογράφοι του έγκριτου μέσου πήραν συνέντευξη από δεκαέξι ισραηλινούς στρατιώτες κι αξιωματούχους που γνωρίζουν τις πρακτικές που ακολουθούνται καθώς κι από τρεις Παλαιστινίους που υποχρεώθηκαν να λάβουν μέρος στις πρακτικές αυτές. Σύμφωνα με τους New York Times, 17χρονος κρατούμενος υποχρεωνόταν να κινείται με χειροπέδες στα χαλάσματα της Χαν Γιουνις όπου ενδεχομένως υπήρχαν εκρηκτικά της Χαμάς για να μην κινδυνεύσουν οι ισραηλινοί στρατιώτες.
Σύμφωνα με το αμερικανικό μέσο, η χρήση ανθρώπινων ασπίδων «δεν συνιστά μεμονωμένο περιστατικό αλλά πρακτική που στοχεύει να μην μπαίνουν σε κίνδυνο οι Ισραηλινοί στρατιώτες στο πεδίο της μάχης».
Στο ρεπορτάζ επισημαίνεται πως κάτι τέτοιο συνιστά παράνομη πρακτική τόσο με βάση τη νομοθεσία του Ισραήλ όσο και με βάση το Διεθνές Δίκαιο, ενώ υποστηρίζεται πως η εν λόγω πρακτική «έχει χρησιμοποιηθεί τουλάχιστον από 11 μονάδες σε πέντε πόλεις της Γάζας συχνά με την εμπλοκή αξιωματούχων των Ισραηλινών υπηρεσιών πληροφοριών».
Το δημοσίευμα συνεχίζει αναφέροντας πως «κρατούμενοι υποχρεώθηκαν να περιηγηθούν και να βιντεοσκοπήσουν στα τούνελ όπου οι αρχές του Ισραήλ πίστευαν πως υπήρχαν μαχητές της Χαμάς, σε χώρους με νάρκες ή εκρηκτικά» ενώ επικαλείται μαρτυρίες στρατιωτών που κάνουν λόγο για «πρακτική ρουτίνας σε γνώση και υπό τις οδηγίες των ανωτέρων».
Επώνυμη πηγή του ρεπορτάζ των New York Times επιβεβαιώνει την μια εκδοχή της συγκεκριμένης πρακτικής λέγοντας πως οι κρατούμενοι προσφέρονται να εκτελέσουν χρέη οδηγού για να εξασφαλίσουν προνομιακή μεταχείριση. Από την πλευρά του, ο ισραηλινός στρατός με επίσημη δήλωση του στους New York Times, υποστηρίζει πως οι οδηγίες απαγορεύουν αυστηρά την χρήση κρατουμένων πολιτών από τη Γάζα για στρατιωτικές επιχειρήσεις και δεσμεύεται να ελέγξει τις καταγγελίες.
Οι New York Times συνεχίζουν εξηγώντας πως παρότι ο νόμος είναι πιο ασαφής όταν πρόκειται για δικαιώματα ανθρώπων που κρατούνται σε περιπτώσεις μη κρατικών δραστών όπως είναι η Χαμάς, είναι παράνομο να εκτίθενται σε κίνδυνο Παλαιστίνιοι κρατούμενοι ανεξάρτητα από το αν είναι πολίτες ή μέλη της πτέρυγας μαχητών της Χαμάς.
Επισημαίνεται επίσης στο ίδιο ρεπορτάζ πως η συγκεκριμένη πρακτική φαίνεται πως ακολουθήθηκε και το 2000 σε Γάζα και Δυτική Όχθη από τον Ισραηλινό Στρατό γνωστή ως «neighbor procedure» όπου υποχρέωναν Παλαιστινίους αμάχους να πηγαίνουν σε σπίτια μαχητών για να τους πείσουν να παραδοθούν. Η εν λόγω διαδικασία απαγορεύτηκε το 2005 μαζί με τη χρήση ανθρώπινων ασπίδων.
Το σκεπτικό του Ανώτατου Δικαστηρίου – σύμφωνα με τους New York Times – ήταν ότι ακόμη κι αν υπήρχε συναίνεση από τον κάτοικο της κατεχόμενης περιοχής όπου λαμβάνει χώρα μια στρατιωτική επιχείρηση είναι τέτοια η ανισορροπία δύναμης μεταξύ στρατιώτη κι αμάχου που δεν μπορεί να εκληφθεί ως οικειοθελής η συναίνεση. Δυστυχώς, η χρήση ανθρώπων ως ασπίδων από τον στρατό του Ισραήλ προστίθεται στις παραβιάσεις δικαιωμάτων και στα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας εκ μέρους του που καταγράφονται εδώ και 1 χρόνο, και ελέγχονται ως βάσιμα από το Διεθνές Δικαστήριο.
Την ίδια μέρα, η οργάνωση «Jewish Voice for Peace» (Εβραϊκή φωνή για την Ειρήνη) πραγματοποίησε μαζική διαδήλωση υπέρ της Παλαιστίνης έξω από το Χρηματιστήριο στη Νέα Υόρκη. Με συνθήματα «αφήστε τη Γάζα να ζήσει», «Ναι στην απελευθέρωση, όχι στην Κατοχή» κατάφεραν να μπουν στον αύλειο χώρο και να πραγματοποιήσουν καθιστική διαμαρτυρία. «200 Εβραίοι ρισκάρουν να συλληφθούν στην μεγαλύτερη πράξη πολιτικής ανυπακοής στην ιστορία του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης» ανέφερε η οργάνωση και πράγματι πραγματοποιήθηκαν 200 προσαγωγές, συγκεκριμένα τους/τις πήραν σηκωτούς/ες.
Κι αν αυτή η πλαισίωση της συζήτησης γύρω από το πως βλέπει η άλλη πλευρά του Ατλαντικού τα όσα συμβαίνουν πολύ κοντά στη γειτονιά μας δεν ήταν αρκετή, τη Δευτέρα, η δημοκρατική Αλεσάντρα Οκάσιο Κορτέζ, μέλος του Κογκρέσου που θεωρείται εκ των «ριζοσπαστών» με ανάρτηση που θεωρήθηκε πως ήρθε με σημαντική καθυστέρηση από αρκετούς/αρκετές προχώρησε στην εξής δήλωση: «Οι θηριωδίες που εκτυλίσσονται στη Βόρεια Γάζα είναι το αποτέλεσμα της απόλυτα άνευ περιορισμών διακυβέρνησης Νετανιάχου, οπλισμένης απόλυτα από τη διοίκηση Μπάιντεν την ώρα που η επισιτιστική βοήθεια εμποδίζεται και ασθενείς βομβαρδίζονται στα νοσοκομεία. Αυτή είναι μια γενοκτονία Παλαιστινίων. ΟΙ ΗΠΑ πρέπει να πάψουν να την εξοπλίζουν. Εμπάργκο όπλων τώρα.»
Συνοψίζοντας, έγκυρα μέσα, εβραϊκές οργανώσεις, πολιτικοί, τοποθετούνται ανοιχτά και χωρίς περιστροφές φωτίζοντας όλες τις πτυχές των εξελίξεων στη Μέση Ανατολή κι αυτό δεν σημαίνει ότι δεν καταδικάζουν την επίθεση της 7ης Οκτωβρίου 2023 από τη Χαμάς που στοίχισε τη ζωή σε 1200 ανθρώπους ενώ 100 όμηροι ακόμη αγνοούνται.
Στη χώρα μας, την Παρασκευή που πέρασε σε μια μεγαλειώδη συναυλία στη μνήμη των 57 ψυχών που χάθηκαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών σχολιάστηκαν αρνητικά οι (λίγες) παλαιστινιακές μαντήλες, οι (μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού) παλαιστινιακές σημαίες και το σύνθημα «Λευτεριά στη Παλαιστίνη».
Μάλιστα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κληθείς να σχολιάσει την συναυλία στην μνήμη των θυμάτων των Τεμπών είπε: «Δεν μπορώ να φανταστώ πώς γίνεται να τιμάς την μνήμη ανθρώπων που χάθηκαν τόσο άδικα και που πρέπει να αποδοθεί δικαιοσύνη με το να βρίζεις ή να ξεπλένεις τρομοκρατικές οργανώσεις. Δεν έχουν σχέση αυτά τα δύο. Ο σεβασμός στους νεκρούς μπορεί να είναι με οποιονδήποτε τρόπο, είτε με μια συναυλία, είτε με μια οργισμένη δήλωση. Ειδικά οι συγγενείς μπορούν να πουν ότι θέλουν, αλλά ας σταματήσουν κάποιοι τυμβωρύχοι να εκμεταλλεύονται αυτόν τον ανθρώπινο πόνο. Αναφέρομαι σε αυτούς που πάνε να συμπαρασταθούν δίπλα στους γονείς και προσπαθούν να περάσουν την δική τους προπαγάνδα. Είτε ξεπλένοντας τη Χαμάς, είτε βρίζοντας τον πρωθυπουργό, είτε κάνοντας πολιτική. Αυτό είναι χυδαιότητα» (open, 12.10.2024)
Πως το «Λευτεριά στη Παλαιστίνη» συνιστά «ξέπλυμα στη Χαμάς»; Πως η παλαιστινιακή σημαία συνιστά «ξέπλυμα στη Χαμάς»; Πως η κεφίγια συνιστά «ξέπλυμα στη Χαμάς»; Αν σε αυτή τη συναυλία υπήρχε σημαία ή σύνθημα υπέρ της Χαμάς και θα είχε καταγραφεί και θα το γνωρίζαμε. Όσοι/όσες μιλούν για την ανάγκη να μπει ένα τέλος στη θηριωδία, δεν είναι υπερασπιστές της Χαμάς, αλλά της ειρήνης και του δίκαιου αιτήματος του Παλαιστινιακού λαού στην ελευθερία και την αυτοδιάθεση.
Αλλά «στη γη της φαιδράς πορτοκαλέας» έχουμε συνηθίσει να στοχοποιούνται οι συνδικαλιστές που αναδεικνύουν τα κακώς κείμενα του ΕΣΥ ως «μίζεροι», οι δημοσιογράφοι που αναδεικνύουν τα κακώς κείμενα ως «αντιπολιτευόμενοι», εκείνοι που φωνάζουν ότι δεν βγαίνει ο μήνας ως «λαϊκιστές» και οι υπέρμαχοι της ειρήνης ως «αντισημίτες» ή «υποστηρικτές της τρομοκρατίας».
- Αμαλιάδα: «Αν δω το παραμικρό θα την ”σκίσω” επιστημονικά», λέει ο τεχνικός σύμβουλος της Ειρήνης Μουρτζούκου
- Αμαλιάδα: «Το ψέμα θέλει μνήμη και η αλήθεια θάρρος» – Ανατροπή από μάρτυρα – «κλειδί»
- Μαγδεμβούργο: Για «κενό ασφαλείας» στη χριστουγεννιάτικη αγορά κάνει λόγο ειδικός σε θέματα τρομοκρατίας
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις