Ηigh Fashion: Prada και Pierre Cardin πάνε στο φεγγάρι
Mετά τον Pierre Cardin, o οίκος μόδας Prada δηλώνει έτοιμος για διαπλανητικές αποστολές με στιλ και ακέραια τεχνογνωσία.
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
- Διαρρήκτες «άδειαζαν» το εργαστήριο του γλύπτη Γεώργιου Λάππα στη Νέα Ιωνία
Ο οίκος μόδας Prada και η εμπορική διαστημική εταιρεία Axiom Space έδωσαν στη δημοσιότητα τα σχέδια για μια στολή που θα κάνει υπεραστρική πρεμιέρα στην επικείμενη αποστολή της NASA στο φεγγάρι, Artemis III.
Τα αποκαλυπτήρια έγιναν κατά τη διάρκεια του Διεθνούς Αστροναυτικού Συνεδρίου στο Μιλάνο την Τετάρτη.
Αν και είναι εμφανώς απαλλαγμένα από επωνυμίες ή λογότυπα, τα σχέδια περιλαμβάνουν κόκκινες γραμμές στους πήχεις, τη μέση και «φορητά σακίδια πλάτης με σύστημα ζωής», τα οποία παραπέμπουν στον οίκο πολυτελείας που θέλει να γίνει κομμάτι της διαστημικής βιομηχανίας.
«Πρόκειται για μια πρωτοποριακή συνεργασία στο σταυροδρόμι μηχανικής, επιστήμης και τέχνης».
«Πρόκειται για μια πρωτοποριακή συνεργασία», δήλωσε ο Ράσελ Ράστον, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Axiom Space, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου. «Συνδυάζουμε μηχανική, επιστήμη και τέχνη».
Όπως ανακοινώθηκε η διαστημική στολή θα φορεθεί για πρώτη φορά στην αποστολή Artemis III της NASA το 2026.
Καινοτομία και αισθητική
Οι κομψές στολές περιλαμβάνουν μια σειρά από καινοτόμα χαρακτηριστικά.
Φορώντας τες οι αστροναύτες θα μπορούν να περπατούν στο διάστημα για τουλάχιστον οκτώ ώρες την ημέρα χάρη στις ειδικά σχεδιασμένες μπότες.
Κατασκευασμένες από λευκό υλικό ικανό να αντανακλά τη θερμότητα, οι στολές προσφέρουν προστασία από εξαιρετικά υψηλές θερμοκρασίες και σεληνιακή σκόνη, σύμφωνα με το κοινό δελτίο τύπου των εταιρειών.
Επιπλέον η άνεση έχει βελτιωθεί από τα προηγούμενα designs.
«Η εις βάθος γνώση της Prada για την παραγωγή κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και οι τεχνικές ραπτικής του οίκου βοήθησαν να ‘γεφυρωθεί το χάσμα’ μεταξύ λειτουργικότητας και στυλ», σημειώνουν οι εταιρείες.
Ένα για όλους
Τα κοστούμια – τα οποία είναι ουδέτερα ως προς το φύλο και έχουν ένα μέγεθος που προσαρμόζεται σε κάθε διάσταση – είναι το αποτέλεσμα συνεργασίας χρόνων.
Σύμφωνα με τον Lorenzo Bertelli, επικεφαλής μάρκετινγκ του Ομίλου Prada, ο οίκος μόδας συζητούσε τη συνεργασία με την Axiom Space πριν από την εμφάνιση της πανδημίας Covid-19 το 2020.
Περίπου 10 υπάλληλοι της Prada εργάστηκαν για τη διαστημική στολή, με συχνά ταξίδια ανάμεσα σε Μιλάνου και τη βάση της Axiom στο Χιούστον.
Προγραμματισμένη για το δεύτερο εξάμηνο του 2026, η αποστολή Artemis III της NASA αναμένεται να γράψει ιστορία καθώς θα σηματοδοτήσει την επιστροφή του ανθρώπου στην επιφάνεια της Σελήνης μετά την αποστολή Apollo 17 το 1972.
Επιπλέον μπορεί ίσως να είναι η πρώτη φορά που μια γυναίκα περπατά στο φεγγάρι.
«Αναλαμβάνουμε το ρίσκο»
«Μερικές φορές, πολλά πράγματα ξεκινούν ως ένα είδος παιχνιδιού και μετά γίνονται κάτι περισσότερο. Υπάρχει ένας κίνδυνος, αλλά αναλαμβάνουμε αυτό το ρίσκο» διευκρίνησε ο Μπερτέλι, πρώην οδηγός αγώνων αυτοκινήτων που εντάχθηκε στην οικογενειακή επιχείρηση το 2017, και είναι εξοικειωμένος με τον κίνδυνο.
Axiom και Prada βλέπουν αυτό ως το πρώτο βήμα σε μια πιθανή νέα επιχειρηματική ευκαιρία.
«Η οικονομία του διαστήματος δεν είναι κάτι μόνο για εταιρείες που κατασκευάζουν πυραύλους», είπε ο Ράλστον. «Στο μέλλον, είμαι 100 τοις εκατό σίγουρος ότι θα έχουμε όλο και περισσότερες αφορμές για να επισκεφτούμε, να εργαστούμε και να ζήσουμε στο διάστημα». Και όλοι αυτοί οι άνθρωποι θα χρειαστεί να φορέσουν κάτι σημειώνουν οι New York Times.
Prada και Axiom έχουν δεσμευτεί να συνεχίσουν και να επεκτείνουν τη συμμαχία τους.
«Μελετούμε επίσης το σχεδιασμό άλλων συμπληρωματικών αξεσουάρ για την αποστολή, τα οποία θα παρουσιαστούν τους επόμενους μήνες», έγραψαν η Μιούτσια Πράντα και ο Σίμονς σε email.
Είναι μόνο η αρχή
«Αυτή είναι η αρχή. Αυτό που θα προσπαθήσουμε τώρα είναι να δοκιμάσουμε τον εαυτό μας σε αυτό το περιβάλλον. Αν δούμε ότι είμαστε αρκετά καλοί, θα έχουμε στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Ποτέ δεν ξέρεις που θα σε βγάλει κάτι αν δεν το ξεκινήσεις πρώτα. Βρισκόμαστε μόλις στην αρχή μιας νέας εποχής» είπε ο Μπερτέλι.
Καθώς αναπτύσσονται οι βιομηχανίες εξερεύνησης του διαστήματος και τουρισμού, οι μάρκες πολυτελείας διερευνούν πιθανές συνεργασίες.
Τον περασμένο μήνα ο γαλλικός οίκος μόδας Pierre Cardin παρουσίασε μια στολή εκπαίδευσης αστροναυτών, που θα χρησιμοποιηθεί στο κέντρο της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας στην Κολωνία.
Ο ξενοδοχειακός όμιλος Hilton συνεργάζεται με το Voyager Space για να υποστηρίξει το σχεδιασμό και την ανάπτυξη σουιτών πληρώματος στον προγραμματισμένο εμπορικό διαστημικό σταθμό Starlab.
Με πληροφορίες από New York Times, Reuters και Vogue.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις