Νέα διαδικτυακή απάτη με δήθεν αποζημιώσεις – Πώς «κινούνται» οι δράστες
Ψεύτικα emails στέλνουν οι δράστες με δόλωμα δήθεν αποζημιώσεις, μέσω νέας διαδικτυακής απάτης που φαίνεται ότι εξαπλώνεται σε όλη την Ευρώπη
- Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να αντικαταστήσει τον άνθρωπο στις μεταφράσεις;
- Μέγκαν Μαρκλ: Η συνέντευξη του 2017 που έδειχνε ότι θα πάει κόντρα στο παλάτι - αλλά κανείς δεν κατάλαβε
- Γαλλία και Γερμανία απειλούνται από ύφεση και ακυβερνησία
- Ο Κιμ Γιονγκ Ουν προτρέπει σε βελτίωση των στρατιωτικών δυνατοτήτων για πόλεμο, λέει το KCNA
Τέλος δεν έχουν οι διαδυκτιακές απάτες που βάζουν στο στόχαστρο ανυποψίαστους πολίτες, ενώ οι δράστες καταφέρνουν να αποκομίσουν μεγάλα ποσά.
Η νέα διαδικτυακή παγίδα δινεργείται μέσω ψεύτικων emails που στέλνουν οι επιτήδειοι, υποστηρίζοντας ότι είναι εκπρόσωποι μιας συγκεκριμένης ευρωπαϊκής υπηρεσίας, ενημερώνοντας τους χρήστες για δήθεν αποζημιώσεις που πρέπει να τους δοθούν.
Με ψεύτικα emails πραγματοποιείται η απάτη.
Σύμφωνα με το Διεθνές Ινστιτούτο Κυβερνοασφάλειας (CSIi), το συγκεκριμένο είδος απάτης φαίνεται να επεκτείνεται σταδιακά σε όλη την Ευρώπη.
Πώς δρουν οι απατεώνες
Οι δράστες στέλνουν emails σε ανυποψίαστους χρήστες προσποιούμενοι εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF), με το πρόσχημα μιας αποζημίωσης που δικαιούνται. Σύμφωνα με όσα λένε, οι πολίτες που λαμβάνουν τα εν λόγω μηνύματα έχουν εμπλακεί σε υπόθεση απάτης.
Τα emails εμφανίζονται ως επίσημα, κάνοντας τους χρήστες να νομίζουν ότι έχουν πραγματικά αναγνωριστεί από μεγάλους φορείς ως θύματα απάτης, πιστεύοντας το αφήγημα των απατεώνων και δημιουργώντας μία λάθος εικόνα ότι είναι ασφαλείς.
Στο μήνυμα οι δράστες έχουν ως δόλωμα μία «αποζημίωση», με την ιδέα ότι τα θύματα θα καταφέρουν να πάρουν πίσω χρήματα, ή ακόμα και περιουσιακά στοιχεία που έχουν απωλέσει λόγω της απάτης στην οποία δήθεν εμπλέκονται.
Οι οδηγίες των απατεώνων
Εικόνα που κάνει το γύρο του διαδικτύου φαίνεται να περιλαμβάνει οδηγίες για το πώς θα λάβουν οι παραλήπτες την αποζημίωση, ζητώντας τους να απαντήσουν στο μήνυμα. Μόλις τα θύματα απαντήσουν, οι απατεώνες μπορεί να τους ζητήσουν ευαίσθητα προσωπικά στοιχεία, όπως τραπεζικούς λογαριασμούς, αριθμούς ταυτότητας και άλλα.
Όταν οι δράστες παίρνουν στα χέρια τους τις ευαίσθητες πληροφορίες προχωράνε στην πραγματοποίηση άλλων απατών, όπως κλοπή ταυτότητας, πρόσβαση σε τραπεζικούς λογαριασμούς ή ακόμα και επιθέσεις phishing.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις