Rita Hayworth: Το σκοτεινό μυστικό πίσω από τη μοιραία γυναίκα του Χόλιγουντ
«Οι άντρες πέφτουν στο κρεβάτι με τη Gilda και ξυπνούν με μένα» είχε πει κάποτε η Rita Hayworth.
- Δημήτρης Κόκοτας: Είμαστε αισιόδοξοι λέει η σύζυγός του
- Νετανιάχου: Δεν δέχεται τερματισμό του πολέμου με τη Χαμάς στην εξουσία – Άφησε «παράθυρο» για μερική συμφωνία
- Τεχνητή νοημοσύνη και ωδή στο γυμνό: Αυτές ήταν οι πιο τολμηρές φωτογραφίες την χρονιά του 2024
- Η Μπλέικ Λάιβλι μηνύει για σεξουαλική παρενόχληση τον συμπρωταγωνιστή της,Τζάστιν Μπαλντόνι
Πριν 106 χρόνια (στις 17 Οκτωβρίου του 1918), γεννιέται μία από τις μεγαλύτερες σταρ της ιστορίας του παγκόσμιου κινηματογράφου. Η Rita Hayworth θα δηλώσει «Οι άντρες πέφτουν στο κρεβάτι με τη Gilda και ξυπνούν με μένα». Αυτή η φράση περιγράφει τέλεια τόσο την ιδιοσυγκρασία της όσο και την πλαστότητα της περσόνας που την ανύψωσε. Πίσω από την εικόνα της σαγηνευτικής σειρήνας, κρύβεται μία από τις τραγικότερες ιστορίες του Χόλιγουντ.
To 1936 η 17χρονη Margarita Cansino γνωρίζει τον 39χρονο επιχειρηματία Edward Judson. Στο πρόσωπο της άσημης τότε ηθοποιού, ο Judson βλέπει προοπτικές σταρ. Για τον λόγο αυτό ζητά από τον πατέρα της να γίνει ο ατζέντης της, καθώς μέσα από τις γνωριμίες του στο Χόλιγουντ, θα μπορούσε να θέσει την καριέρα της σε κίνηση.
Οι γνωριμίες του Judson γρήγορα αποδίδουν καρπούς και η Cansino υπογράφει επταετές συμβόλαιο με την εταιρεία παραγωγής Columbia. Εκείνη την περίοδο, ο Judson αποφασίζει πως πρέπει να αλλάξει τελείως την εικόνα της, προκειμένου να πλασαριστεί στο αμερικανικό κοινό.
Η ισπανο-ιρλανδικής καταγωγής Margarita Cansino, μέχρι τότε αναλάμβανε μόνο μικρούς ρόλους, υποδυόμενη “εξωτικές” γυναίκες. Ο Judson, ωστόσο, πίστευε ότι τέτοιοι ρόλοι δε θα την έκαναν γνωστή στο ευρύ κοινό. Έπρεπε να παρουσιάσουν ένα πιο αμερικανικό λουκ, σβήνοντας τα μεσογειακά χαρακτηριστικά της και τονίζοντας μια πιο δυτικοκεντρική ομορφιά.
Κι έτσι ξεκινά η μεταμόρφωση της Cansino, η οποία επρόκειτο να γίνει μία από τις σπουδαιότερες φιγούρες της Χρυσής Εποχής του Χόλιγουντ. Η Margarita αλλάζει το όνομά της σε Rita Hayworth, υιοθετώντας το πατρικό επίθετο της μητέρας της. Επιπλέον αλλάζει το χρώμα των μαλλιών της από σκούρο καστανό σε κόκκινο, κάτι που σύντομα θα γινόταν το σήμα κατατεθέν της. Προκειμένου να χάσει βάρος κάνει εξουθενωτικές δίαιτες και γυμναστική. Ωστόσο, μακράν η πιο επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία είναι αυτή της ηλεκτρόλυσης, για να μεγαλώσει το μικρό της μέτωπο και να αλλάξει το σχήμα του προσώπου της. Επικεφαλής της μεταμόρφωσης καθόλη τη διάρκεια παραμένει ο Judson, ο οποίος δεν αφήνει κανένα περιθώριο στη νεαρή ηθοποιό να εκφέρει γνώμη.
Η “κατασκευή” της Rita Hayworth διαρκεί δύο χρόνια και μετά την ολοκλήρωσή της, η ηθοποιός συμμετέχει σε δύο σημαντικές ταινίες για τη μέχρι τότε καριέρα της: The Strawberry Blonde και Blood and Sand. Οι ταινίες αυτές άρχισαν να καθιερώνουν την κλασική εικόνα της Hayworth ως σέξι αλλά απόμακρη femme fatale, ένα από τα θρυλικότερα αρχέτυπα του δυτικού κινηματογράφου.
Φυσικά η περσόνα αυτή θα παγιωνόταν με την ταινία Gilda (1946), όπου η Hayworth ενσαρκώνει μια σύγχρονη Σειρήνα. Παραδόξως, η περσόνα αυτή δεν είχε καμία σχέση με την ίδια τη Hayworth. Ο κύκλος της την περιγράφει ως πάντα ντροπαλή, συνεσταλμένη και ανασφαλή.
Οι φωτογραφίες που κατά καιρούς κυκλοφορούν στον Τύπο, με το πριν και το μετά της νεαρής σταρ, ιντριγκάρουν. Εκείνη την περίοδο άλλωστε το Χόλιγουντ “παίζει” με τη φαντασίωση της εργοστασιακής -σχεδόν- κατασκευής αστέρων και της μεταμόρφωσης άσημων ερασιτεχνών σε μεγάλα ονόματα. Στον πυρήνα της φαντασίωσης αυτής είναι το σκεπτικό πως “με τη σωστή προετοιμασία, κι εσύ μπορείς να γίνεις σταρ”, μια ιδέα καθόλα συμβατή με το αφήγημα του αμερικανικού ονείρου.
Προς έκπληξη όλων, στα 18 της παντρεύεται κρυφά τον ατζέντη της, Edward Judson. Γρήγορα ωστόσο ο σύζυγός της γίνεται ακόμη πιο δεσποτικός και κακοποιητικός. Ο Judson μέχρι το τέλος του γάμου, έχει απόλυτο έλεγχο στα περιουσιακά της στοιχεία, ενώ παράλληλα την κακοποιεί λεκτικά και ψυχολογικά.
Αργότερα η ίδια θα παραδεχόταν στον δεύτερο σύζυγό της, τον θρυλικό ηθοποιό και σκηνοθέτη Orson Welles, ότι ο Judson την πίεζε να κοιμάται με ισχυρούς άνδρες του Χόλιγουντ, προκειμένου να επεκτείνει την καριέρα της. «Ο πρώτος της άντρας ήταν κυριολεκτικά ένας νταβατζής», δηλώνει ο Welles.
View this post on Instagram
Έρωτας με τον Orson Welles
Η Rita Hayworth αναφέρεται στον δεύτερό της σύζυγο, ως τον έρωτα της ζωής της. Ο Orson Welles μπαίνει στη ζωή της μετά το πρώτο της διαζύγιο. Κατά τη διάρκεια γυρισμάτων στη Βραζιλία, στα χέρια του Welles πέφτει η διάσημη πλέον φωτογραφία της Hayworth για το περιοδικό Life. Το εξώφυλλο αυτό είχε κάνει ρεκόρ πωλήσεων και είχε γίνει από τα πιο δημοφιλή μεταξύ των Αμερικανών στρατιωτών κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου. Βλέποντας τη φωτογραφία ο Welles, υπόσχεται στους συνεργάτες του ότι με το που γυρίσει στις ΗΠΑ, θα την παντρευτεί.
Εξαρχής η ηθοποιός εξομολογείται στον Welles ότι δεν έχει καθόλου σε εκτίμηση το Χόλιγουντ και δεν έχει φιλοδοξίες όσον αφορά την επαγγελματική της ανέλιξη. Ο Welles της υπόσχεται να αφήσουν το Χόλιγουντ με την πρώτη ευκαιρία, υπόσχεση που τελικά δεν κράτησε.
View this post on Instagram
Τον Σεπτέμβρη του 1943 (δύο χρόνια μετά από εκείνο το εξώφυλλο) πραγματοποιούν έναν γάμο- αστραπή. Η Hayworth άφησε το στούντιο κατά τη διάρκεια του διαλείμματος για φαγητό, παντρεύτηκε με πολιτικό γάμο και λίγες ώρες αργότερα ήταν πίσω στο στούντιο για να συνεχίσει το γύρισμα. Φίλοι του ζευγαριού αναφέρουν πως η σταρ έβλεπε τον Orson σαν πατρική φιγούρα, που σε αντίθεση με τον Judson, δεν την κατέπνιγε αλλά την προστάτευε.
Σύντομα, ωστόσο, η σχέση τους θα αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα. Μετά τον ερχομό της κόρης τους, ο Welles αφιερώνεται περισσότερο από ποτέ στις δουλειές του με αποτέλεσμα να απουσιάζει μονίμως από το σπίτι.
Παράλληλα, στα αυτιά της Hayworth φτάνουν φήμες περί απιστίας, πράγμα που την οδηγεί στον αλκοολισμό, ένας εθισμός που θα την ακολουθούσε μέχρι τέλους. Τρία χρόνια μετά το γάμο τους, του ζητά διαζύγιο. Όπως είχε δηλώσει η ίδια στον Orson Welles «Η μόνη ευτυχία που είχα στη ζωή μου ήταν μαζί σου». Αργότερα εκείνος θα σχολίαζε: «Αν αυτό ήταν ευτυχία, φαντάσου τι ήταν η ζωή της».
View this post on Instagram
Το οικογενειακό μυστικό: Σεξουαλική κακοποίηση στα χέρια του πατέρα της
Ο πατέρας της Rita Hayworth ήταν Ανδαλουσιανός χορευτής και χορογράφος, ο οποίος είχε μεταναστεύσει στις ΗΠΑ με την ελπίδα να πετύχει στον χώρο του θεάματος. Κάποιες ανεπιβεβαίωτες πηγές αναφέρουν ότι ήταν Ρομά. Σε ηλικία μόλις 3 ετών η Hayworth συμμετέχει ήδη σε παραστάσεις με την καθοδήγηση του πατέρα της, ο οποίος ήταν και δάσκαλός της στο χορό.
Κατά τη διάρκεια της Ποταπαγόρευσης, Αμερικανοί πολίτες περνούν τα βράδια τους πίνοντας, τζογάροντας και διασκεδάζοντας στην Τιχουάνα. Σε ηλικία μόλις 12 ετών, η Hayworth γίνεται η επίσημη παρτενέρ του πατέρα της στον χορό. Εκείνος τη διαγράφει από το σχολείο και της απαγορεύει να παίζει με τα παιδιά της γειτονιάς. Κάθε βράδυ πατέρας και κόρη περνούν τα σύνορα για να δουλέψουν ως χορευτές στα κλαμπ και τα καζίνο της Τιχουάνα, γνωστή τότε ως Πόλη της Αμαρτίας.
Σίγουρα ένα περιβάλλον ακατάλληλο για ένα παιδί, ωστόσο, ο μεγαλύτερος κίνδυνος βρισκόταν μέσα στο σπίτι της. Αργότερα θα εξομολογείτο στον Orson Welles, ότι εκείνη την περίοδο ο πατέρας της ξεκίνησε να την κακοποιεί σεξουαλικά και σωματικά. Δημοσίως της απαγόρευε να τον φωνάζει «πατέρα», αφού στα μαγαζιά τη σύστηνε ως σχέση του.
Σύμφωνα με τη βιογράφο της, η μητέρας της Hayworth ενδέχεται να γνώριζε για τη σεξουαλική κακοποίηση. Τον πρώτο καιρό που η άσημη Margarita περνούσε τα σύνορα με τον πατέρα της, η μητέρα της έμενε πίσω να προσέχει τους δύο μικρότερους αδερφούς της. Αργότερα όμως η μητέρα της άρχισε να τους συνοδεύει στα ταξίδια αφήνοντας τα αγόρια μόνα στο σπίτι κάθε βράδυ.
Η οικογένεια υποστήριξε ότι η αλλαγή αυτή έγινε επειδή οι γονείς ήθελαν να προστατέψουν την κόρη τους από τον επικίνδυνο κόσμο της νύχτας στην Τιχουάνα. Ωστόσο, τα μικρά της αδέρφια παραδέχτηκαν στα παιδιά της γειτονιάς ένα μυστικό. Η μητέρα τους άρχισε να κοιμάται κάθε βράδυ αγκαλιά με την κόρη της στο παιδικό της υπνοδωμάτιο.
Η κακοποίηση κι εκμετάλλευση της από τον πατέρα της και η αδυναμία της μητέρας την να την προστατεύσει, της δημιούργησαν συναισθήματα οργής για την οικογένειά της. Για τον λόγο αυτό, είδε τον πρώτο της γάμο με τον κατά 21 χρόνια μεγαλύτερό της, Edward Judson, σαν όχημα διαφυγής. Η ηθοποιός δεν κάλεσε την οικογένειά της σε κανέναν από τους πέντε γάμους της. Μέχρι το τέλος της ζωής της, οι σχέσεις της με την οικογένειά της παρέμειναν τυπικές.
* Πηγή: Grace
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις