Η επιστήμη μίλησε: Μπορούν τα χρήματα να αγοράσουν την αγάπη;
Στο δίλημμα «αγάπη ή χρήματα» τι μετράει περισσότερο;
Λέγεται ότι τα χρήματα δεν αγοράζουν την ευτυχία, αλλά ψυχολόγοι υποστηρίζουν ότι δεν μπορούν να αγοράσουν ούτε την αγάπη…
Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Personality and Individual Differences, οι άνθρωποι που μπαίνουν σε μια σχέση με κίνητρο τα χρήματα αισθάνονται λιγότερη ικανοποίηση και περισσότερη αρνητικότητα.
Οι σχέσεις ως συναλλαγές
Μάλιστα, μελέτη που δημοσιεύθηκε στο British Journal of Social Psychology υπογραμμίζει ότι όσοι επιλέγουν σύντροφο με βάση την οικονομική του κατάσταση, «καταδικάζουν» τη συναισθηματική τους ευημερία μακροπρόθεσμα.
Η «εργαλειοποίηση» είναι μια διάσταση της αντικειμενοποίησης. Στην ουσία, αυτά τα άτομα αντιμετωπίζουν τον άνθρωπό τους σαν ένα άψυχο αντικείμενο (και συγκεκριμένα, πορτοφόλι!), για να πετύχουν αυτό που θέλουν. Τι γίνεται, όμως, όταν τα χρήματα τελειώσουν ή όταν συνειδητοποιήσουν ότι δεν είναι πραγματικά ευτυχισμένοι;
Οι ερευνητές από το City University of Hong Kong και το Nankai University στην Κίνα παρατήρησαν μια σταθερή συσχέτιση μεταξύ του προσανατολισμού στην ανταλλαγή και της εργαλειακής συμπεριφοράς, το πρωταρχικό κίνητρο της οποίας ήταν η μεγιστοποίηση του αυτοκέρδους. Η εργαλειακή προσέγγιση, ωστόσο, φάνηκε να υποβαθμίζει την ποιότητα των σχέσεων.
Με απλά λόγια, αρκετά ζευγάρια, «χρησιμοποιούσαν» ή «εκμεταλλεύονταν» κάποια χαρακτηριστικά των συντρόφων τους, τα οποία «αντάλλαζαν» με κάποια αντίστοιχα δικά τους, κάνοντας έτσι τις σχέσεις να μοιάζουν με συναλλαγές και όχι με συνδέσεις βασισμένες στα αγνά συναισθήματα.
Επενδύστε στην αγάπη
Σε τελική ανάλυση, η οικονομική ασφάλεια είναι ένας σημαντικός παράγοντας στη λήψη αποφάσεων που αφορούν το μέλλον μας, ωστόσο η ερευνητική ομάδα προτείνει να αφήνουμε το προσωπικό μας όφελος στην άκρη όταν πρόκειται για «ζητήματα καρδιάς».
Βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα χρήματα σημαίνουν διαφορετικά πράγματα για διαφορετικούς ανθρώπους. «Πίσω» από τα χρήματα υπάρχουν συναισθήματα. Εξού και αποτελούν την κύρια πηγή άγχους, τσακωμών και χωρισμού των ζευγαριών. Εφόσον ο κάθε ένας από εμάς μεγαλώνει σε διαφορετικά κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα, είναι φυσικό να σκεφτόμαστε και να «κατανοούμε» τα χρήματα με διαφορετικό τρόπο.
Η οικονομική συμβατότητα επηρεάζει σχεδόν κάθε πτυχή της σχέσης. Σκεφτείτε μόνο πόσες χρηματικές αποφάσεις θα κληθείτε να λάβετε μαζί – από το τι θα φάτε σήμερα, μέχρι τι σπίτι θα αγοράσετε.
Οι αντικρουόμενες προσεγγίσεις στην οικονομική διαχείριση μπορεί να οδηγήσουν σε άγχος, απογοήτευση, δυσαρέσκεια, θυμό, δυσπιστία και φόβο.
Αντίθετα, τα ζευγάρια που μοιράζονται παρόμοιες καταναλωτικές συνήθειες, στόχους και απόψεις για τα χρήματα τείνουν να έχουν πιο ισορροπημένες και υγιείς σχέσεις.
Ανεκτίμητη η διαφάνεια
Εσείς μιλάτε ανοιχτά για τα χρήματα;
Τα οικονομικά είναι ένα ευαίσθητο θέμα για πολλούς ανθρώπους, είτε βρίσκονται στα πρώτα στάδια μιας σχέσης είτε είναι μαζί χρόνια.
Δημοσκόπηση σε 3.000 Αμερικανούς έδειξε ότι το 68% των ερωτηθέντων προτιμούσαν να αποκαλύψουν στο/στη σύντροφό τους το βάρος τους παρά το ποσό των χρημάτων στην τράπεζα.
Το πρόβλημα είναι ότι αν εσείς και ο/η σύντροφός σας δεν γνωρίζετε την οικονομική κατάσταση ο ένας του άλλου, είναι σχεδόν αδύνατο να δημιουργήσετε ένα κοινό πλάνο για το μέλλον.
«Βάλτε τα κάτω» και συζητήστε με ειλικρίνεια. Δεν πειράζει αν οι στόχοι σας δεν είναι απόλυτα «ευθυγραμμισμένοι» αυτή τη στιγμή. Αρκεί να είστε και οι δύο πρόθυμοι να κάνετε συμβιβασμούς για να κατορθώσετε τα πράγματα που σας ευχαριστούν – οικονομικά και μη!
* Πηγή: Vita
- Γερμανία: Σε ιστορικό υψηλό οι εξαγωγές όπλων – Η Ουκρανία ο βασικός αποδέκτης
- Σαρκοζί: Ο πρώην πρόεδρος της Γαλλίας χάνει την έφεση στην υπόθεση διαφθοράς
- «Αυτό είναι 2 σε 1: Και μετρό και περπάτημα» – Το καυστικό σχόλιο του Λάκη Λαζόπουλου για το Μετρό Θεσσαλονίκης
- Ασταμάτητος ο Ολυμπιακός: Έφτασε τους 319 τίτλους (vid)
- «Δεν έχουμε άλλη επιλογή» – Τι λένε οι κάτοικοι της Ιντλίμπ για τη διακυβέρνηση των ισλαμιστών
- Γιάννης Μπουτάρης: Εκδήλωση μνήμης 40 μέρες μετά τον θάνατό του – «Ανατρεπτικός, χειμαρρώδης, πληθωρικός»